Tråden startades av: pf  2019-01-15 13:44:39
A-321 LR OPO-EWR 
Om kort til endrer TAP flytype på Porto-Newark v.v. fra A-330 til A-321, jfr https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/282456/tap-air-portugal-adds-a321neo-lr-porto-newark-route-from-june-2019/

Er dette noe for et annet bolag/selskap i Star Alliance, f.eks å åpne ruter fra BGO eller GOT til/fra EWR.

For jeg forstår det dithen at SAS vil få A-321LR.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Stig
2019-01-16 20:22:13
SV: A-321 LR OPO-EWR
Got-Ewr hade ju funkat med NEOn
KK
2019-01-15 22:24:08
SV: A-321 LR OPO-EWR
Har läst nånstans att SAS styrelse överväger att konvertera ordern så att man får några A321 LR neo
Men besutsprocessen verkar ta like lång tid som det bruker, så det dröjer säkert föränn nånting händer....
GOT info
2019-01-15 18:31:18
SV: A-321 LR OPO-EWR
SAS fårstrax ett gäng A340 lediga när A350 kommer. EWR 3 dgr/vecka samt LAX dgr/vecka.
Sas
2019-01-15 14:34:55
SV: A-321 LR OPO-EWR
Ja, det är möjligt att flyga från BGO/GOT till EWR med A321LR, att inte sas ser detta och byter ut 5 A320 ordrar och tar in A321LR fascinerar mig. Det kanske beror på att dem inte vill ta trafik från de stora HUBarna då det skulle sänka ekonomin i deras a330 och a340, men på detta sett lämnar dem öppet mål för bolag som Norwegian eller liknande. Nu är norwegian i förvisso mycket svår ekonomisk knipa och kommer med all sannolikhet kollapsa inom 2 år, men ändå. jag tycker sas gör fel när dem lämnar long-thin sträckorna.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev