pf
2014-12-24 18:59:38
|
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Vår venn Pierre ønsket et svar, det følger her;
# Hvad mener du om norwegians Core ansatte cabin crew ikke kan flyve på Dreamlineren? Jeg er ikke ansatt i Norwegian-har derfor ikke meninger om dette.
# Hvad mener du om at norwegians Core piloter ikke fik chancen for at flyve dreamliner men blev overhalet indenom på senno listen af gamle tumber fra B.A , KLM og lignende? Jeg er ikke ansatt i Norwegian-den eneste mening er at det med seniority og opprykk til ”finere” flytype må være noe snobberi som henger igjen hos gamle selskap som SAS.
# Hvad mener du om norwegian generelt körer med et A og et B hold ansatte? Er, som sagt, ikke ansatt i Norwegian, kan bare si at jeg forventer at Norwegian om bord i sine fly har kvalifiserte medarbeidere.
# Hvad mener du om at norwegian sidste år i denne söde juletid fyrede 52 cabin crew på ARN og kun lod dem forsätte hvis de ville väre time vikarer? Er som sagt ikke ansatt i Norwegian, kan derfor ikke kommentere selskapet/selskapenes interne behov. Det har jeg ingenting med.
# Hvorfor tror du norwegians Core ansatte cabin var sekunder fra strejke og buhede höjlydt af Kjos? Ingen mening, ser på det som en intern sak Norwegian må finde ut av. # hvorfor tror du norwegian og Sas ansatte demonstrede sammen den anden dag? Ingen mening
# Hvorfor syntes du det er ok at norsk myndighed giver tilladelser der medförer at eksisterende og potentielle nye norske job forsvinder? Luftfarten er, som mange andre bransjer, global. # Hvor mener du norske skatte indtägter skal komme fra i fremtiden hvis denne trend breder sig mere og mere , olien falder jo i pris så lidt skat bliver der vel brug for? Norge har et av verdens største oljefond-Norge bruker av avkastningen på oljefonden for å balansere sitt statsbudsjett. Norge har en meget god økonomi, og jeg tror oljeprisen bare er nede i en bølgedal f.t. Oljeprisen er en stor utgiftsfaktor innen luftfarten. En ting til, Norge har de siste 10 år hatt en meget høy arbeidsinnvanding-og har fremdeles en lav arbeidsløshet sammenligning med andre europeiske land
# Hvorfor mener du at nordmänd er så nationalistiske at man udemärket forstår en af Sveriges mest respekterede journalister tilgang til emnet og hvordan og hvorfor det hjälper norwegian? (hold lige Sas uden for svaret ) Dette spørsmålet forstår jeg ikke. Med mindre du tenker på en sak i en SAS-publikasjon hvor sannsynligheten for at ærekrenket profilert politiker visse hatt lett match i en oppreisingssak. I og med at dette var i en SAS-publikasjon, kan vi ikke holde SAS utenom. SAS ville med stor sannsynlighet ha kommet meget meget dårlig ut av retts-erstaningssak. Hvem var det som skrev om at SAS ikke burde drive politikk i et tidligere innlegg?
# Hvorfor syntes du at det er ok at skaffe sig fordele som ingen andre har fordi de pänt välger at opföre sig ordentligt , hvorimod norwegian nägter at fölge gängse regler og praksis , präcis som hvis Björn Dählie kun skulle löbe 3 mil mod Thomas Wasbergs 5 mil ? ( de var vist ikke samtidige , men du forstår nok sammenligningen) Som jeg har skrevet til deg før, du virker å ha en meget treg hukommelse, det er politikerne som lager 5-mila innen luftfarten, ikke de aktive. Man kan, f.eks i håndball(spiller dere det fortsatt i Danmark etter EM) gå så langt dommerne tillater.
# Hvad mener du om norwegian ikke ombooker som det ENESTE selskab i verden der flyver longhaul? Som flypassasjer vil jeg ikke like å få problemer om min reise er med Norwegian. Jeg har booket AF/KL for min neste long-haul. Husk at det finnes andre der ute enn SK og DY(DU) #Hvad mener du om at norwegian ikke udbetaler erstatning ? Jeg imøteser rettsaker i Sverige. Merk at norsk rett ikke ga medhold til pax som hadde klaget på, og krevde erstatning, for at 787 ble substituert med annen flytype.
# Hvad mener du om man har en generel tilgang til tingene hos norwegian der hedder " Går det så går det " specielt hvad angår myndigheders kontrol af sikkerhed og skoling? Jävnför at man uddaner bl.a cabin crew uden behörige instruktörer? Luftfartsmyndighetne må være aktive i sine kontroller. Ingen kompromier i flysikkerhet. Bermerk at disse er fastsatt av myndigheter, og ikke av f.eks SAS. Fra min tid i Luftfartsverket(økonomi) mener jeg at det ble hørt at mye skjedde på egenkontroll hos flyselskaper. Det var også episoder, for ca 15-20 år siden, hvor SAS slurvet i papirarbeidet.
# Hvad mener du om at norwegian ikke betaler selskabs skat i DK? Hvorfor skal de det? Norwegian er, meg bekjent registrert i Norge og irland. Thai, Lufthansa og andre SAS-venner i Star, kan du opplyse om de betaler skatt for sine selskap i Danmark? #Hvad mener du om konstant omtalen af Sas fly som gamle ved enhver lejlighed vel vidende at man selv indtil for nylig har flöjet med de suveränt äldste , dette set i lyset af at Sas indtil for nylig ikke udtalte sig dårligt om norwegian så pröver man alligevel at svärte konkurenten? Det virker som om SAS henter inn fly, parkert i Dublin?... fra all-over, ex-tyrkiske charterselskaper, Ethiopean og utrangerte fra indisk selskap. Er irritert på at SAS i media presentere disse som nye. Må også si at jeg ikke tror disse er farlige i luften. SAS har dyktige mekanikere m.v. Skandinaviske myndigheter har jo godkjent de, jfr dine spørsmål om myndighetsfunksjonen over.
# Hvorfor tror du norwegian er dumpet fra en 12 til 80 plads på rating over bedrifter i Norge mens Sas let har overhalet norwegian? Hva måler du her, det opplyser du ikke.
# Hvorfor lykkedes det ikke for Boeings top lobbyist at overtale DOT til en tilladelse på trods af venskablig omgangstone på fornavn ? Jeg kjenner ikke til dette, kan derfor ikke kommentere det. # Hvornår tror du norwegian får sit endelig NEJ fra DOT ? Jeg tror et ja fra DOT kommer på nyåret, etter et felles møte med EU i januar. Tror ikke amerikanske myndigheter tar en konflikt med Irland over Norwegian A.I. Tror USA har mest å tape på en tilspissing.
# Hvorfor tror du norwegian er så usmarte at tro at de skulle kunne få et fälles nordisk AOC når man er alt andet end nordisk? Jeg forstår heller ikke logikken bak Norwegians agerande. Merker meg at EASA er kritiske til at SAS, sikkerhetsmessig, har et AOC.
# Hvorlänge tror du dette luftcirkus kan forsätte ? Tenker du på SAS her, de går dog i overskudd på driften.
# Hvor mange nicks tror du Lasse har og tror du manden er helt normal? og hvordan ser du på dig selv med udtryk som at du håber at jeg får maden galt i halsen. Lasse for holde på som han/hun vil, det kan jeg ikke gjøre noe med-med å antyde bribing fortjener du ikke annet.
# Hvor meget betaler norwgian dig og er det evt i "naturalier" ? Null og null, jeg har ikke annet å gjøre med Norwegian enn at jeg er passasjer.
# Hvorfor er skisport så latterligt stort i Norge ? Vi er fjeldaper.
# Hvor mange aktier har du i spil og hvornår planerer du at sälge ? Jeg kom meg ut av mine to aksjefond når Oslo Børs var godt over 600 i indeks.
Jeg ønsker nå alle en riktig God Jul !
|