Tråden startades av: MH  2015-10-29 13:19:02
A350-900s reabilitet äro superb 
Airbus har levererat strax över 10st A350-900 till tre kunder(Qatar Airways ,Vietnam Airlines ,Finnair)och flygplanen används redan för fullt och dessutom utan några problem. Airbus tycks ha levererat en "färdig" produkt och när Qatar Airways något besvärliga CEO Mr Baker öser lovord över reabiliteten,då är A350-900 reabil.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste längst ner). Ändra sortering

MJB
2015-10-29 16:40:29
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Reabilitet...?
pierre holmgren
2015-10-29 19:27:52
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Er det ikke ligemeget ? Tror godt du ved hvad vedkommende mener....

Reliability staves det hvis du absolut skal vide det.
HB
2015-10-29 21:23:00
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Dom har levererat 8 st till kund..........inte "över 10".........
MH
2015-10-29 21:42:46
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Hemskt ledsen där, reliabilitet ska det stå och idag levererades den nionde A350, sorry
DC-10
2015-10-29 21:57:57
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Halleluja!
Marcus
2016-02-04 14:11:37
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Vad skönt att det inte ser ut att bli så mycket barnsjukdomar på A350!
sv ph
2016-02-04 17:34:53
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Reliabilitet på svenska, eftersom detta är ett svenskt forum!
sv Marcus
2016-02-04 17:35:59
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Vad är det som är så skönt?
Bosse Båtdoktorn
2016-02-04 23:36:30
SV: A350-900s reabilitet äro superb
För få plan för att säkerställa pålitlighet.

Flög inte de första 15 B787 utan problem.............
ok
2016-02-05 09:25:47
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Anledningen till att A 350 inte har större problem, är att den är ett genomarbetat kvalitets produkt,

inte som ett halvfärdigt discount produkt som Boeing 787
Piotr
2016-02-05 18:34:33
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Heter väl tillförlitlighet på svenska eller?
Trött
2016-02-05 23:39:42
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Piotr - är det Peter på svenska?
pf
2016-02-06 19:22:26
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Vietnam har hatt loss of cabin pressure

re http://avherald.com/h?article=493799bd&opt=0
John
2016-02-06 21:16:20
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Hade inte Airbus enbart satsat på 'säkra' alternativ och inte låtit Boeing dra det tunga lasset att utveckla framtidens teknik hade det sett annorlunda ut. Kudos till Boeing som i alla fall försöker utveckla ny teknik och inte bara härma andra.
Boeing
2016-02-06 21:22:33
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Även solen har fläckar!

http://avherald.com/h?article=493799bd&opt=0
787forever
2016-02-06 22:30:56
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Ojojoj,
Vänta bara, ni lär snart få veta sanningen.
Piloten
2016-02-06 22:33:42
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Den stod med teknik i Rovaniemi i dagar.. Hade problem med kyla enligt finska nyheter.
787
2016-02-07 00:28:46
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Det stora problemet är att kärran är för tung och drar mer bränsle än utlovat. Baker är INTE nöjd med nya 350, vilket någon tycks ha fått för sig.
Trött
2016-02-07 16:38:05
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Fasligt vad tyst det blev på Airbus kramarna.
Inge F. Vidare
2016-02-07 20:35:06
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Alla nya flygplan har svårt att uppfylla det som
producenten lovar,så är det idag och såhar det alltid varit
B787 är också mycket tyngre än lovat. Speciellt B787-10 har stora problem med för klena motorer.
Airbus A 350 är absolut minst lika avancerad som 787an.
Dessutom är det inte Boeing som har utvecklat nya saker,däremot alla olika unterleverantörer
sv Inge F. Vidare
2016-02-07 21:50:47
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Att A-350 är lika avancerad som B-787 är bara en våt Airbus dröm.
Du säger att det är underleverantörerna som utvecklat B-787!?
Samma sak torde då även gälla Airbus eller..........
Inge F. Vidare
2016-02-08 09:07:23
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Du som skriver "att Airbus A350 är lika avancerad som Boeing B 787 är Airbus'våta dröm" vänligen förklara vad du menar, om inte, är det bara likgyldigt trams vad u skriver.
Skillnaden på A350 och B787 ser ut att vara att Airbus säljer ett färdigt produkt, där Boeng har kommit med ett produkt som helt enkelt inte var färdigt när den blev introducerat.
sv Inge F. Vidare
2016-02-08 11:38:41
SV: A350-900s reabilitet äro superb
Jämför de olika systemen såsom a/c, el, hydaulik osv. Boeing nytänkande - därav en del barnsjukdomar. Airbus konventionellt tänkande, beprövade system som väger för mycket och drar mer bränsle. B787-9 och-10 har det unika systemet HLFC (Hybrid Laminar Flow Control, patenterat av Boeing) som kraftigt reducerar "drag" över stabilisatorn och därmed ytterligare reducerar bränsleförbrukningen.
Allt finns att tillgå i fackpress och respektive bolags hemsidor.
 

Tillbaka

Pilotshop
Air-BP
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev