Tråden startades av: CK  2018-11-03 02:38:17
SAS 
Varför ståller ofta SAS in när det är lite bokat?
Ska inte kärrorna gå i en ”slinga”?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste längst ner). Ändra sortering

Gullan Purser&Linje expert
2018-11-03 14:13:46
SV: SAS
Vi ställer aldrig in för att det är för lite bokat.
Aldrig någonsin, däremot kan vi disponera om ett flygplan så att färre kunder blir drabbade.
Om det är tekniskt fel på ett plan som skulle gått fullt tur och retur till Malmö tex.. och Sundsvalls flyget med fåtal bokat tur och retur... då disponerar vi om flygplanet med besättning.
Så jobbar alla trafikföretag.
Men vi tar alltid ansvar och ser till att alla kunder kommer fram på bästa sätt..... välkommen ombord till oss på SAS...
Gunnar
2018-11-06 15:57:48
SV: SAS
Jo, det gör dom visst!
@Gullan
2018-11-07 06:29:21
SV: SAS
Tillåt mig att småle...hahaha
Op
2018-11-07 11:15:48
SV: SAS
Småle allt vad du vill men man ställer ALDRIG in pga. få bokade passagerare.

Om man tvingas ställa in en flight pga. teknik, lack of crew etc. så kan man, som tidigare nämnts, välja att ställa en flight som påverkar så få passagerare som möjligt.
Mats
2018-11-07 13:19:36
SV: SAS
SAS och dess underleverantörer går på knäna med bemanning. Inställda flyg sker alltför ofta men inte pga låga bokningstal, utan för att personal, och ibland flyg inte finns tillgängliga emellanåt.
Haha
2018-11-07 13:26:35
SV: SAS
Haha la då fortsätter jag och småler. Varit själv nere och sett hur det funkar vid trafiken bakom rampen.
Andreas
2018-11-07 19:59:06
SV: SAS
Haha: På SAS Op i Frösundavik fungerar det inte så. Oklart var du har varit, men bevisligen inte där besluten fattas.
Skattebetalare
2018-11-08 14:30:01
SV: SAS
En installd flight ar POS oberoende av vad anledningen ar. Passagerare ser ingen skillnad. En cancellation pga teknik ar lika usel som en cancel pga lag cabin factor, brist pa personal, etc. Det finns olika anledningar men inga ursakter.
@Haha
2018-11-08 16:59:11
SV: SAS
la?
Sv Skattebetalare
2018-11-08 19:13:34
SV: SAS
Du verkar inte vara rädd om ditt liv!

Ställer man in pga. teknik som man inte kunnat lösa är jag tacksam.
Jag vill absolut inte att man chansar och flyger trots att man har kvarstående fel.

Säkerhet går före allt. Det är tur att ni som inte förstår det, inte har något att göra med flygverksamheten.

Visst skulle man kunna kräva att det alltid fanns backup redo på plats.
Men då skulle väldigt få flyga för priset skulle bli mycket högt för biljetterna.

Jag har varit med om en situation då man hade en överbokad flight i ett mindre bolag. Kaptenen föreslog att styrman skulle kliva av och överlåta sin plats till en passageraren. Tur nog vägrade styrman att lämna sin plats. Kaptenen blev senare av med sitt jobb.

@Sv Skattebetalare
2018-11-13 02:49:18
SV: SAS
Installt flyg pga teknik visar att underhallet av flygplan inte ar sa bra som den borde vara eller att bolaget anvander mindre tillforlitliga flygplan. Jag ser kallt pa det hela och blir inte tarogd av tacksamhet. Ju battre underhall desto sakrare ar flygplanet och desto farre tekniska cancelleringar blir passagerare utsatta for.
Boeing
2018-11-13 13:26:09
@Skattebetalare
Teknik behöver inte innebära sämre underhåll, eller mindre tillförlitliga plan.
Dina åsikter är förbluffande, samt visar på stor okunnighet.
De är definitivt inte fakta!
Mek
2018-11-14 04:07:32
SV: SAS
@Sv Skattebetalare Om du har fullstämplad servicebok i din bil, betyder det att det är helt omöjligt för dig att få stenskott som knäcker rutan, punktering eller någon som kör in i dig? Isåfall vill jag veta vad du har för bil så jag kan köpa en också!

Ditt svar förbluffar mig med hur naiv en person kan vara! Visst har du rätt i att cancelleringar pga av teknik minskar med bra underhåll, men du kan ALDRIG garantera att allt kommer fungera som tänkt oavsett hur perfekt underhåll man har.
@Boeing
2018-11-14 16:51:47
SV: SAS
Sa du sager att kvaliteten pa underhall har ingen betydelse? Om du kollar tillforlitlighetsstatistiken for samma flygplantyp for alla bolag som flyger denna typ sa ser du stora skillnader pga underhallskvalitet pa hemma baser, pga underhallskontrakt med andra bolag pa destinationer, pga egna reservdelslager, etc, etc.

/Skattebetalare
Boeing
2018-11-14 18:51:15
@Skattebetalare
Tråkigt att du inte kan läsa/förstå andras inlägg. Jag säger inte att kvaliteten på underhåll, inte har någon betydelse (läs inlägget igen långsamt). Men du tycks tro, att i dina ögon "bra" underhållna plan aldrig kan få teknik. Snacka om naivt "tänkande"! Dina tankar är förbluffande, och har inget med fakta att göra.
@Mek
2018-11-15 12:08:13
SV: SAS
Flygplan flyger inte på grusvägar. Hur många cancelleringar är pga punktering?
@Boeing
2018-11-15 13:43:31
SV: SAS
Var sa jag att val underhallna flygplan ALDRIG har tekniska problem? Sa manga cancelleringar som vissa bolag har pga teknik pekar pa bristfalligt underhall pa hemmabaser, bristfalliga reservdelslager, bristfallig line maintenance pa flygplatset, etc.

Skattebetalare
Boeing
2018-11-15 19:13:21
@Skattebetalare
Var sa jag att kvaliteten på underhåll, inte har någon betydelse?
@Boeing
2018-11-16 17:43:04
SV: SAS
"Teknik behöver inte innebära sämre underhåll, eller mindre tillförlitliga plan."

Det var vad du sa.
Boeing
2018-11-16 20:30:32
@Skattebetalare
Ja, det var vad jag sa. Att det inte BEHÖVER innebära sämre underhåll, eller mindre tillförlitliga plan. Men dina lässvårigheter verkar att vara bestående!
Tråkigt att det inte går att föra en seriös diskussion med dig du BW!!
End of diskussion!!
Hinken
2018-11-16 21:57:23
SV: SAS
Sandlåda igen....
Boeing
2018-11-17 16:27:32
SV: SAS
Ja, tyvärr Hinken.......
@Boeing
2018-11-17 18:04:35
SV: SAS
Behover inte, men i generellt ar det sa att samre underhall ger samre tiilforlitlighet. Det borde du begripa.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev