Tråden startades av: Nyfiken  2024-04-18 23:28:55
Amapola/populAir 
Jag är lite nyfiken på populAir. Det är en massa snack om alla andra flygbolag här (i huvudsak kritiskt). Är Amapola ett bra bolag att jobba på och i så fall vad är det de gör rätt som alla andra inte gör? (Eftersom alla är så upprörda på dessa andra bolag)

Svar på ovanstående inlägg (Senaste längst ner). Ändra sortering


2024-04-19 09:52:22
SV: Amapola/populAir
Amapola/ Populair är ett lite bolag, kanske inte de mest spännande destinationerna eller häftigaste flygplanen…men bolaget tar hand om sin personal. Inga konstiga anställningsformer, alla anställda har en trygg anställning i bolaget. Bolaget ser sin personal som en tillgång och inte en belastning som många andra flygbolag tyvärr gör. Amapola har expanderat försiktigt och i lagom takt utan att äventyra lönsamheten. Trots att det är ett litet flygbolag finns folk med lång erfarenhet och även många nya med mindre erfarenhet.
Evita
2024-04-26 23:07:30
SV: Amapola/populAir
Oh dem höjs till Skyarna
R2D2
2024-04-27 10:02:09
SV: Amapola/populAir
Har jobbat hos Amapola tidigare, har inget ont alls att säga om dem! Välskött bolag där man tar hand om de anställda. Bra ordning på bolaget och operationerna. Väldigt roligt och trevligt att jobba hos Amapola, och ett väldigt bra bolag för att samla erfarenheter som man kanske inte alltid kommer hitta i andra bolag. Jag kan verkligen rekommendera Amapola som arbetsplats. Det enda saker jag kan komma på som är på den negativa sidan är ersättningarna, som ligger alldeles för lågt + att flottan är lite väl gammal och det känns som det bara är en tidsfråga (även om inte i direkt närtid) innan bolaget kommer avvecklas. (Jag har inte fått känslan av att man kommer kolla på andra flygplanstyper då affärsidé verkar vara något centrerad runt F50.) Så om man söker ett jobb för de närmaste åren - Amapola är en klar vinnare då man får möjlighet att bygga mycket bra erfarenhet i ett tryggt och bra bolag med bra kollegor - perfekt språngbräda. Om man söker ett bolag för långsiktig karriär - då är jag med nuvarande flygplanstyp och ersättning tveksam (och varför jag valde att gå vidare.)
Ior
2024-04-27 12:45:14
SV: Amapola/populAir
En godvän har arbetet där i snart 20år snart.
Trivs mycket bra (rätt uppenbart efter alla dess år..)
Morten
2024-05-06 21:37:55
SV: Amapola/populAir
Men så Gamla flygplan.Vad händer sedan?
At
2024-05-07 12:52:37
SV: Amapola/populAir
Amapolas 12st Fokker 50 är gamla, genomsnitts ålder 34 år. (32-37år)
Har ryktats om ATR. Tror ATR 72-500 kan vara ett bra alternativ för Amapola. Finns för både passagerare och cargo.
Inte arg!
2024-05-09 20:40:22
SV: Amapola/populAir
Jag tror att Flygtorget gör sitt bästa och det dräller nog in skit som de måste ta ställning till om det är sant eller inte. Men okej, du verkar helt klart arg.
thomas
2024-05-09 22:30:04
SV: Amapola/populAir
Bara att flygbolaget överlevt så länge är en kvalitets stämpel.
listan på flygbolag som gått under här i Sverige kan göras lång,
som skrivits förblivit vid sin läst, inga orealistiska ogenomtänkta satsningar, oavsett Fokkrarna gamla men väl underhållna, man har avhållit sig från dyra leasingkontrakt som öderlägger ett bolags ekonomi.
Hatten av för hur detta bolag skötts genom åren.
Sv Tekniker
2024-05-09 22:51:00
SV: Amapola/populAir
Intressanta åsikter. Jobbar själv på Amapola och har aldrig hört något rykte av nått av det du skriver. Gissar mer på att det är någon som är arg som inte fått jobb eller bara allmänt sprider skit
Claes
2024-05-14 01:24:15
SV: Amapola/populAir
Hur länge kan dessa gamla Fokker 50
Få flyga?
F50
2024-05-14 13:28:24
SV: Amapola/populAir
10-15 år till
thomas
2024-05-14 19:18:01
SV: Amapola/populAir
Har erfarenhet av bolag i England
Det var ett litet fint flygbolag "British world" opererade på South end (där Goldfinger spelades in) de flög Bac 1-11
Hade fasta kontrakt med oljeindustrin flög ad hoc charter etc.
Men myndigheterna satte press att byta ut dessa till modernare (miljövänliga) de skaffade 737 då tog det bara nåt år så gick bolaget i kk, så Ampola gör rätt i att flyga med sina Fokkrar, så länge de underhålls vilket görs med bravur då är det inget problem.
US B 52or är betydligt äldre men flyger fortfarande.
Varför tar inte flygtorget bort kommentarer som smutskastar bolag
de hör inte hemma i ett seriöst forum.
GH
2024-05-19 10:42:24
SV: Amapola/populAir
Populair/Amapola är ett bra exempel på hur man kan bedriva ett flygbolag med vinst om man har äldre flygplan. Bra och duktiga mekaniker är ju såkart en förutsättning.
MRO Amapola
2024-05-19 18:52:36
SV: Amapola/populAir
Har Amapola eget MRO?
SV: MRO
2024-05-20 17:32:21
SV: Amapola/populAir
Amapola/PopulAir gör allt/det mesta själva. Base och lite line i MMX och Line i ARN, VHM och OSL. De gör även propeller och motorunderhåll
 

Tillbaka

HDI
Pilotshop
Air-BP
Vemco
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev