Airbus vill sälja nya A330neo som en konkurrent till Boeings mindre Dreamliner. Det tänker Boeing sätta stopp för med alla medel.
Efterträdaren till transportmaskinen Beluga har ett lastrum på 2 615 kubik och sväljer två hela vingpartier till A350-maskinerna.
Nya skolflygplan, transportflygplan, radarflygplan – listan på det nya flygande materialet som behöver tillföras det svenska flygvapnet blir allt längre och det kostar.
Den lämnar alla andra tvåmotoriga kolvmotorkärror bakom sig och drar blickarna till sig var den än dyker upp. Flygrevyn fick chansen att prova klassikern "Ted Smith Aerostar", en långväga gäst på Sverigebesök.
Military Aviation Museum har inte bara rader av flygande warbirds i samlingarna. Lika stor vikt har lagts vid att återskapa miljöerna i hangarer och övriga anläggningar och detaljerna är slående.
Det absolut senaste när det gäller flygplansmotorer och dessutom störst i världen. GE9X är framtagen för att driva nästa generation stora långlinjemaskiner.
Sexhundra meter asfalt. Mer behövs inte för att ta ner en Gripen för tankning och omladdning. Flygvapenövningen i våras satte hela Flygvapnet på hårda prov.
Elektrisk stämning när Aeroklubben firade 100 år på Säve och historiska inslag på Kjeller utanför Oslo. Flygrevyn var som vanligt på plats under sommarens flygdagar.
Vart tog flygpionjären Amelia Earhart vägen för 80 år sedan då hon försvann över Stilla havet? Nu kan en förklaring vara på väg.
Den kallas för Flygande tunnan men Saabs J 29 var ett av världens främsta flygplan på sin tid. Trots sin knubbighet var den då snabbast i världen. Nu fyller Tunnan 70 år.
I år firar världens äldsta, självständiga flygvapen 100 år. Följ med på en resa från RAF:s grundande 1918 fram till idag. Flygrevyns Jonas Björnstam tipsar också om Storbritanniens mest sevärda museer för flygentusiasten.
Mer information: Flygrevyn.se
|