KopplingDenna forumtråd handlar om följande nyhet:

Höga landningskostnader för SAS på Newark

Flygnyheter, Anders Carlsson, 2014-12-30
Det är betydligt dyrare att flyga på Newark än på JFK. Det menar United som nu protesterar mot kostnaderna. SAS är medvetna om kostnaderna men tänker inte följa United som nu anmält Newark till FAA.

Läs hela nyheten (Öppnas i nytt fönster)

 Tråden startades av: Lorentz von Hubinette  2015-01-06 14:21:37
KopplingHöga landningskostnader för SAS på Newark 
Som vanligt är de som kommenterar artiklar i Flygforum, dåligt pålästa och har lite insikt i hur ett flygbolag fungerar. Man häpnar när man läser kommentarerna som rör JFK och Newark. United har en något " större " volym än " lilla " SAS.
Alltså ingen mängdrabatt, ingen möjlighet till påverkan för lägre kostnader för SAS alltså.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

22L
2015-01-07 08:51:19
SV: Höga landningskostnader för SAS på Newark
Dom är inte där samtidigt men det är SAS och därför ser man 3 SAS flyg där.
Fredde
2015-01-07 00:42:37
SV: Höga landningskostnader för SAS på Newark
@22L: Lufthansa flyger till Newark från Frankfurt, München och Düsseldorf samma dag. Jag tog en dag i nästa vecka som ett exempel när jag kollade. Mig veterligen är inte detta ett amerikanskt bolag...
Newark
2015-01-06 17:20:38
SV: Höga landningskostnader för SAS på Newark
Obetydliga Sas har ingen chans till mängdrabatt på Newark eller någon annan Amerikansk flygplats. Sas har bara 3 flights på Newark, United har hundratals. Vilka avgifter snackar man om? Landingsavgifter, parkeringsavgifter, terminalavgifter, passageraravgifter, etc?
SK909
2015-01-06 16:50:57
SV: Höga landningskostnader för SAS på Newark
På sommaren har SAS dessutom två flighter till EWR från CPH.
22L
2015-01-06 15:27:03
SV: Höga landningskostnader för SAS på Newark
SAS har tre flygningar varje dag till EWR. Inget annat icke amerikanskt bolag kan stoltsera med tre flygplan från samma bolag på EWR.
En gång ingen gång!
2015-01-06 15:17:27
SV: Höga landningskostnader för SAS på Newark
Vad gör ett flygplan som kanske kommer en gång i veckan s.a.s?
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev