KopplingDenna forumtråd handlar om följande nyhet:

SAS sprider ut långlinjeflottan

Flygnyheter, Anders Carlsson, 2016-04-25
Arlanda har, med SAS nya långlinjer, blivit bas för de nya A330E. I takt med att långlinjeflottan växer blir frågan var de kommande A350XWB ska placeras.

Läs hela nyheten (Öppnas i nytt fönster)

 Tråden startades av: Kapten på SAS  2016-05-03 18:43:23
KopplingSAS sprider ut långlinjeflottan 
Det troliga och förväntade utfallet med flottan är 14 Airbus A350-900 och 4 Airbus A330-300E när vi kommer till 2021. Nya destinationer står med på programmet, inte bestämt vilka men Seoul ligger bra till, även destinationer som Shanghai samt Johannesburg. Det ser för tillfället ljust ut för SAS :)

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

MH
2016-05-04 17:06:38
SV: SAS sprider ut långlinjeflottan
14st A350-900 blir det om SAS utnyttjar den option på 6st flygplan man har förutom dom 8st beställda. Airbus leveranser är något tröga pga försenade leveranser av inredning(franska Zodiac).Airbus har bytt leverantör av inredningar till A330neo och lär göra så när det gäller A350 om inte Zodiac får ordning på leveranserna av säten och toalettmodulet mm. Förutom dom 4nya A330-300E tror jag på ett antal A330-900 och ett antal A321neoLR i SAS flotta under 2020-talets gång.
Que
2016-05-04 14:11:53
SV: SAS sprider ut långlinjeflottan
Första A350 kommer kanske 2019, och produktionstakten är verkligen inte hög så Airbus laggar ordentligt, sedan så blir A340 kvar ett tag till, samt de vanliga A330 förstås....
Darth Vader
2016-05-04 05:34:49
SV: SAS sprider ut långlinjeflottan
Du verkar vara en skojare , Shanghai CPH finns redan , och Johannesburg tror ingen på kommer hända, Seoul däremot verkar inte omöjligt. Dessutom verkar det inte heller särskillt troligt med 14 A 350 redan 2021.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev