KopplingDenna forumtråd handlar om följande nyhet:

Konkurrensen ökar på Stockholm-Jönköping

Flygnyheter, Anders Carlsson, 2012-06-21
Jönköpingsbaserade Flyglinjen får konkurrens när Höga Kusten Flyg startar trafik mellan Jönköping och Arlanda. Det innebär att det återigen är två flygbolag på sträckan.

Läs hela nyheten (Öppnas i nytt fönster)

 Tråden startades av: hejknekt  2012-09-26 16:06:26
KopplingKonkurrensen ökar på Stockholm-Jönköping 
Jag läste kommentarerna i artikeln om att HKF börjar flyga till JKG och förstod inte varför kommentarerna var så negativa. HKF har ju meddelat att bokningstrycket ökar hela tiden och de har lagt till ytterligare avgångar. Flyglinjen satsar och byter ut Jetstream 31 mot Saab 340 och i deras pressmeddelande står det att det har varit fullt på planen sen flygstarten efter sommarlovet. Flygplatsen säger att juli blev en bra månad med 37 procent fler resande än 2011 så allt tyder på att det går bra! Har jag fel eller rätt?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Roger
2012-09-26 22:49:21
SV: Konkurrensen ökar på Stockholm-Jönköping
Fint med fler avgångar för oss resenärer! Men hur mycket kostar det egentligen att flyga en Fokker 50 på den sträckan? När jag har flugit med Höga kusten så har vi varit runt 10st på kärran, dvs galet glest! och med min biljett för dryga femhundringen så känns d väll inte som det kan gå runt eller har jag fel? flyger dom dyrbar frakt med kärran också eller vad får dom in stålar på?
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev