KopplingDenna forumtråd handlar om följande nyhet:

Pan Am - Verkligheten bakom TV serien

Flygnyheter, Anders Carlsson, 2011-10-11
På söndag startar TV-serien Pan Am. Livet för de fyra flygvärdinnorna på flygbolaget i serien präglas av romanser, intriger och spänning, allt enligt reklamen.
Men hur var det egentligen att arbeta på Pan Am på 1960-talet? Flygtorget har träffat sju svenskor som alla flugit världen över som anställda på det riktiga Pan American Airways.

Läs hela nyheten (Öppnas i nytt fönster)

 Tråden startades av: Pam An  2011-10-16 21:58:02
KopplingPan Am - Verkligheten bakom TV serien 
Jag tycker att den var bra, förväntningarna var skyhigh, men den höll måttet.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

PAX
2011-10-25 17:16:15
SV: Pan Am - Verkligheten bakom TV serien
Pan Am hade eleganta stews, till skillnad fran manga europeiska flygbolag som man helst undviker.
Kapten
2011-10-25 03:35:32
SV: Pan Am - Verkligheten bakom TV serien
"Coffee, Tea or Me" beskriver kabinprimadonnajobbet best.
ex crew
2011-10-24 16:24:31
SV: Pan Am - Verkligheten bakom TV serien
Hur kan man ta en spelfilm från Hollywoodfilm så jävla seriöst?? Det är ju liksom ingen dokumentär som tv3 sänder. Svälj bitterheten alla ni patetiska wannabes som kuskar omkring på alla diverse bananbolag. Jag tycker att det är kul att flyget en gång i tiden hade lite glamour och stil.
Tjohoo
2011-10-17 10:40:03
SV: Pan Am - Verkligheten bakom TV serien
Äh kom igen nu, serien är inte av piloter, för piloter. Ni får väl se att det är en underhållande serie som ska vara för allmänheten. Jag tyckte den var lite rolig, varför hänga upp sig på pilotnördiga detaljer istället för att inse att det är kul att någon vill göra en skön serie om flygpersonal, se det som en ynnest istället för att gnälla!
Benny
2011-10-17 09:18:15
SV: Pan Am - Verkligheten bakom TV serien
Kanske kul att se på men innehållsmässigt larvigt och B. Kan med säkerhet säga att Pan Am inte skulle satt samman besättningen på sin första B707 flygning med så oerfaret folk och en nyutnämnd Kapten på 30+ år.......
Bra!
2011-10-16 22:05:02
SV: Pan Am - Verkligheten bakom TV serien
Jag tyckte jag kände igen mycket av berättelserna jag hört från om Pan Am värdinnorna.

Att det var stenhård kontroll av klädsel och vikt mm.

Animeringarna kan man diskutera.
Acer
2011-10-16 22:02:04
SV: Pan Am - Verkligheten bakom TV serien
Med över 30 års erfarenhet från branschen är jag mycket besviken på detta program. Inte alls vad jag trott utan bara trams med en massa pålagt ljud, löjlig handling och musik. Pinsamt dåligt och larvigt. SYND! Dessutom orealistisk och med många sakfel.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev