KopplingDenna forumtråd handlar om följande nyhet:

SAS minskar på Bangkok till förmån för USA

Flygnyheter, Anders Carlsson, 2012-09-18
Rutten Köpenhamn – Bangkok omvandlas till en säsongslinje med trafik enbart på vintern. På så sätt klarar SAS den nya linjen till San Francisco och ökad frekvens på New York med bibehållen flygplansflotta.

Läs hela nyheten (Öppnas i nytt fönster)

 Tråden startades av: Thailand älskare  2012-09-24 09:22:13
KopplingSAS minskar på Bangkok till förmån för USA 
alltså då kommer ju passagerarna så klart välja att flyga med TG

Ni borde satsa på Asien istället på USA eftersom det e fler passagerare som vill till Asien.

eller så kanske ni borde välja att flyga från STO om ni ska till BKK eftersom det är onödigt att flyga till CPH för Svenskar eftersom det är mer svenskar än danskar som åker till BKK

vad jag tror så kommer SAS tyvärr förlora en hel del av sina passagerar eftersom ni tar bort BKK linjen

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Yo
2012-09-28 11:28:07
SV: SAS minskar på Bangkok till förmån för USA
Absolut har inget mot den formen av bistånd förutom bistånedet på bottomline dvs det till Hr Kjos , ser hellre att det går till någon rik Thailändare , men det är ju enbart en personlig åsikt.
V2500
2012-09-27 13:33:58
SV: SAS minskar på Bangkok till förmån för USA
Go Norwegian !!
Om du gerne vil sikre bedre vilkår for thailændere, og andre ikke skandinavere som kommer at bemande norwegians fly. Og som få løn udbetalt i lande uden for EU. Det er vel også en slags bistand til fremmede lande. Så glæd jer til dreamliner med mange stole og nyd den billige tur.
Kjos
2012-09-26 20:42:13
SV: SAS minskar på Bangkok till förmån för USA
Blir inga Thailändare i cockpit...
ln
2012-09-26 13:46:49
SV: SAS minskar på Bangkok till förmån för USA
@Yo...på cph kör Thai med 747 med nya stolar med egen skärm.Så inte på arn.Det gäller att prioritera((((-;
Yo
2012-09-26 09:12:22
SV: SAS minskar på Bangkok till förmån för USA
När den första thailändaren i cockpit är klar med norska kursen så kommer även Norwegians första flight till Bangkok ut , Kjos har ställt det som krav då hans thailändska och engelska ligger på så låg nivå.
Sim
2012-09-25 21:16:28
SV: 787-8 till Norwegian
Senaste infot är att 787orna kommer i april nästa år. Första flygningen ska ske i Maj, Norwegian ska förmodligen släppa biljetterna ett halvår tidigare... Kanske i November, tror att Norwgian först ville släppa biljetterna 1 september på deras tioårs dag. Men 787orna blev försenade... Någon med mer exakt info?
Håkan
2012-09-25 21:01:17
SV: SAS minskar på Bangkok till förmån för USA
Längtar efter Norwegians nya rutter. Hur länge ska man behöva vänta ?
Norwegian
2012-09-25 20:04:52
SV: SAS minskar på Bangkok till förmån för USA
Snart kan vi flyga med Norwegians supermoderna 787 till Asien och USA!
Yo
2012-09-25 13:01:22
SV: SAS minskar på Bangkok till förmån för USA
Prislappen är det som är det viktigaste för majoriteten , TG ligger högre än nämnda bolag.
Rätt är inte fel
2012-09-24 19:42:11
SV: SAS minskar på Bangkok till förmån för USA
Hej, Håkan!

Alla svenskar bor inte i Stockholm, Mälardalen eller norr därom. Även om jag själv är stockholmare så inser jag cirka hälften av svenskarna har bättre förbindelser via Köpenhamn.
Håkan
2012-09-24 17:33:54
SV: SAS minskar på Bangkok till förmån för USA
TG är väl alltid en självklarhet om man ska till BKK från ARN ?? Varje minut i ett flygplan är ju bortkastad tid, så varför byta plan i CPH, FRA, DXB eller annan flygplats ??
Yo
2012-09-24 15:37:33
SV: SAS minskar på Bangkok till förmån för USA
Fel , svensken flyger idag med Turkish , Qatar och AirChina eller flygstol på chartern , bioduken på Thai är idag inte så intressant.
V2500
2012-09-24 13:03:23
SV: SAS minskar på Bangkok till förmån för USA
Passagerarna kommer at välja TG.. No shit Sherlock..?

Om det var dit foretag og du kunne tjene t.ex 100.000 ekstra pr round trip, ville du så holde fast i en rute af personlige årsager ? Ja, der er mange som gerne vil til Thailand. Også andre end svenskere. Problemet er bare at folk ikke vil betale det som det koster.. Nu kan Norwegian så komme ind på BKK og du kan lægge dine penge der. Så er du også sikker på at pengene forlader skandinavien, og går til skattely.
Til gengæld er der flere som gerne vil betale det det koster at flyve til SFO. Det må da glæde dig som skatteyder og medejer af SAS ?
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev