Flygnyheter
Platsannonser
Lokaler
Flygutbildning
Flygforum
Regler för forumet
Flygbloggar
Flygfakta
Medlem
Om Flygtorget
Sitemap
Flygnyheter
Platsannonser
Lokaler
Flygutbildning
Flygforum
Regler för forumet
Flygbloggar
Flygfakta
Medlem
Om Flygtorget
Sitemap
Tråden startades av: Staffan
2019-08-16 17:20:19
sas 737-600 motorer
Åkte med sas 737-600 till Ängelholm den 12/8. Jag såg då att motorerna var platt ner till. Övriga flygplan motorer är runda. Varför är det så?
Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp).
Ändra sortering
sv ABC
2019-08-17 22:27:58
SV: sas 737-600 motorer
Och?
@FOD
2019-08-17 20:03:10
SV: sas 737-600 motorer
That is only a problem on aircraft carriers nowadays.
/Major Josh "Spike" Hansen
ABC
2019-08-17 17:26:53
SV: sas 737-600 motorer
Även på 737-900 har kåpan ett tillplattat utseende på undersidan. Alltså 300/400/500/600/700/800/900.
FOD
2019-08-17 08:44:38
SV: sas 737-600 motorer
What about preventing FOD?
Reply
2019-08-16 22:57:22
SV: sas 737-600 motorer
Annars skrapar motorerna i marken vid dubbelpunktering och kollapsat landställ.
Pilot 737
2019-08-16 20:28:19
SV: sas 737-600 motorer
titta en gång till från -300 t.o.m. -800.
sv Staffan
2019-08-16 19:59:18
SV: sas 737-600 motorer
På grund av 737's korta LDG. "Gearboxen" är flyttad till sidan av motorn, för att få större frigång från marken. Normalt sitter den under motorn. Motorn i sig är naturligtvis fortfarande rund. Specifikt för 737.
Tillbaka
Redaktionen
Tel: 08-500 379 00
E-post
info@flygtorget.se
Copyright © 1997 - 2024, Flygtorget AB, Alla rättigheter reserverade
Cookie information
,
Sitemap