Tråden startades av: Columbia  2024-04-23 10:43:24
Anko Van Der Werff på routes  
Kunde ej läsa hela artikeln då den ligger bakom en betalvägg men Anko ska ha sagt att rutterna till New York från Stockholm och Oslo ligger kvar och att en till linje är aktuell.

Någon med insyn som vet vilken linje och från vilken av städerna?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

op
2024-05-02 13:47:55
SV: Anko Van Der Werff på routes
@Zune

Ingångslön 2024 på Connect för cabin crew är 25 304 SEK
DEF
2024-05-01 14:45:19
SV: Anko Van Der Werff på routes
Låt oss en gång för alla slippa denna förlusthistoria på svensk mark. Danskarna kanske inte klarar sig utan svenska skattepengar.
Dessbättre finns oftast alternativ till SAS från ARN, om inte så väljer jag Berlin eller Helsingfors
Zune
2024-04-28 11:11:41
SV: Anko Van Der Werff på routes
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/utbildning-jobb-och-pengar/medelloner-i-sverige/
23.000:- i grundlön brutto hos Connect ter sej väldigt lågt med tanke på att kabinpersonal har ansvar för säkerheten och ska rädda livet på folk när det behövs!
thomas
2024-04-28 10:59:01
SV: Anko Van Der Werff på routes
"Leifd" exakt rätt uppfattat
Det är kört för SAS, tror inte Danska staten ensam kan bära denna ständiga förlustmaskin.
Hur kan man argumentera för detta katastrof bolag, som har bara ett mantra "ständiga jätteförluster" trots ständigt nytt kapital och nya pigga temanamn som "sas forward "som bara upprepar förluster.
thomas
2024-04-28 08:48:58
SV: Anko Van Der Werff på routes
"Sas" (skrivet av en Sasare) infantila orealistiska argument för SAS.
ursäkterna är många, andra bolag opererar under exakt samma villkor
och tjänar pengar, marknaden är lika för alla.
2.4 miljarder i förlust sista kvartalet indikerar absolut ingen förbättring.
snarare försämring, var finns det positiva i SAS utveckling under Ankos ledning. Att ösa in pengar i svarta håls ohållbara bolag ger inget. Svenska staten har ju helt rätt hoppat av så även grundarfamiljen Wallenberg, de visar hur dessa bedömmer bolagets förmåga att överleva.. Man bara bränner pengar till ingen som helst nytta.
Andreas
2024-04-27 19:28:40
SV: Anko Van Der Werff på routes
Assar: Vilket Sverige syftar du på? I det Sverige jag bor är NETTO-genomsnittslönen absolut inte så hög. Netto beror ju dessutom på i vilken kommun/län du bor och skattar. Du kanske har blandat ihop netto och brutto?
Leif D
2024-04-27 18:14:24
SV: Anko Van Der Werff på routes
@SAS. Andra aspekter än ekonomi för ett företag? Menar du att statens skall investera mera så att inte livsstilar hotas? Det monopol som SAS åtnjöt under störer delan av sin tifd kommer inte tillbaka.

Och för 15 år sedan hade SAS cirka 30 miljarder i eget kapital jämfört med dagens minus 30 miljarder. Ledningen (inklusive nuvarande VD) och styrelsen i SAS har gjort ett fantastiskt arbete och "bara" gjort av med 60 miljarder på 15 år plus kanske 10 miljarder i statliga subventioner.
SAS
2024-04-27 14:32:45
SV: Anko Van Der Werff på routes
Jo, det är sant att Anko, det vill säga SAS, har kämpat hårt för att hålla sig flytande, med betydande förluster och en hög skuldbörda. Men det är viktigt att sätta dessa utmaningar i ett bredare sammanhang för att förstå varför många fortfarande anser att SAS gör ett bra jobb.

För det första är luftfartsindustrin extremt volatil och påverkas av många faktorer utanför bolagets kontroll, som geopolitiska händelser, ekonomiska cykler och nu senast pandemin. Att hålla ett flygbolag lönsamt i en sådan miljö är en enorm utmaning, och att Anko har kunnat fortsätta att flyga trots förluster visar på deras förmåga att anpassa sig och hantera svårigheter.

Dessutom har SAS historiskt sett spelat en viktig roll för skandinavisk luftfart och har bidragit till regionens ekonomiska tillväxt och sammanhållning. Många resenärer värdesätter fortfarande SAS för dess nätverk av destinationer, kvalitetstjänster och lojalitetsprogram.

När det gäller statens insatser och investeringar i SAS är det viktigt att förstå att flygindustrin är av strategisk betydelse för många länder, inte minst för Sverige och de andra skandinaviska länderna. Att stödja SAS kan ses som en investering i regionens långsiktiga ekonomiska och infrastrukturella stabilitet, även om det kan vara kontroversiellt att använda skattebetalarnas pengar för detta ändamål.

Slutligen, även om det finns mycket att förbättra och utmana inom SAS, är det viktigt att erkänna de framsteg och det arbete som görs för att försöka övervinna de nuvarande svårigheterna. Att bedöma ett företags prestationer enbart utifrån dess ekonomiska resultat kan vara missvisande, särskilt när det finns andra aspekter att beakta, som kundnöjdhet, operativ effektivitet och strategisk inriktning.

@thomas
2024-04-27 13:33:25
SV: Anko Van Der Werff på routes
Det är nog kabin som menas!
thomas
2024-04-27 12:05:12
SV: Anko Van Der Werff på routes
Assar marknaden styr: tillgång efterfrågan, inget dramatiskt eller orättvist i det.
I US är ingångslönerna för 2 p
även lägre, men när kapten högra än här.
Byt yrke om Du tycker dåligt
Assar
2024-04-27 11:32:58
SV: Anko Van Der Werff på routes
Snitt nettoinkomsten i Sverige ligger på 32.000:-
Sas Connect ingångslön brutto 23.000:-
Tur dom kan utnyttja desperata människor.
Nederländerna
2024-04-26 08:51:01
SV: Anko Van Der Werff på routes
Kan det verkligen vara en slump att Anko anställs på SAS där sedan KLM/Air France bli storägare?
Har var väll placerad för att göra en Due Diligence.
thomas
2024-04-26 08:26:07
SV: Anko Van Der Werff på routes
@thomas. Jo men till vilket pris håller Anko SAS flygande 2.4 miljarder i kvartalsförlust. Allt som intecknats är intecknat, bolaget har en skuldbörda på en 50 miljarder. Tusentals har förlorat allt på sina tidigare aktieinnehav i SAS, Svenska staten har pumpat in en 20 miljarder i närtid, pengar i sjön till ingen nytta är nu borta.

Ändå anses här att Anko gör ett bra jobb?
Columbia
2024-04-24 14:21:57
SV: Anko Van Der Werff på routes
@Karl - en dansk branschtidning. Kunde inte läsa hela artikeln tyvärr.

Atlanta från Stockholm och Oslo med Delta låter rimligt, åtminstone på säsongsbasis.
@thomas
2024-04-24 13:35:03
SV: Anko Van Der Werff på routes
Med tanke på att SAS fortfarande flyger så skulle jag säga att han gör ett bra jobb.
Karl
2024-04-24 11:41:30
SV: Anko Van Der Werff på routes
Hej,
Nyfiken vilken artikel det handlar om, är det ngt pressmeddelande?

Mvh
K
Saltkammargutten
2024-04-24 10:55:07
SV: Anko Van Der Werff på routes
Chicago bör ju komma tillbaka till ARN. Eller få AA tillbaka.
thomas
2024-04-24 07:56:26
SV: Anko Van Der Werff på routes
Börja med att byta ut VDn försök head hunta Emirates Engelska kompetenta vd. Linjer hit och dit är egalt nu.
Bara titta på han performance hur bra bolaget går.
Gör det nu för att få slut på det konstanta mijardslöseriet.
pf
2024-04-23 22:22:45
SV: Anko Van Der Werff på routes
vill, og sikkert ikke rett, OSL-MSP v.v, om sommeren.

2024-04-23 19:29:07
SV: Anko Van Der Werff på routes
Skulle gissa på att Toronto blir helårslinje eller ev om det blir Atlanta från ARN eller OSL! Kanske i triangel som Toronto och Miami körs idag.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev