Tråden startades av: Henrik Svahn  2019-06-18 12:32:39
Thai Airways 777-200 
Goförmiddag. Som en trogen thai airways kund alla dom gånger jag flugit till thailand så har det alltid varit med deras ´´nyare´´ 777-300 ER. Men har sett att dom ett par gånger senaste tiden fått flyga med de äldre 200 modellerna som det inte alls är samma komfort och nyare teknologi i, dvs dom uppdaterade IFE skärmarna bland annat. Flyger tillbaks till thailand igen den 12:e Juli och hoppas ju självklart att det är 300 ER modellen då. Nån som vet om det är någon kärra trasig så det är därför dom satt in den äldre?
:) Tack på förhand :)

Svar på ovanstående inlägg (Senaste längst ner). Ändra sortering

TG
2019-06-18 16:00:18
SV: Thai Airways 777-200
Bokningsläget styr valet av flygplanstyp, när det är operationellt möjligt. Så under sommarmånaderna när trycket på Thailand är mindre blir det ibland mindre flygplan, i detta fallet B772.
pf
2019-06-18 16:27:36
SV: Thai Airways 777-200
På denne tiden av året er det normalt lavsesong mellom Europa og Thailand.
Hans
2019-06-19 09:46:14
SV: Thai Airways 777-200
3000 bärplockare har fått visum från Thailand så jag tror inte att det
är lågsäsong på TG till Sverige.
Yo
2019-06-19 14:34:57
SV: Thai Airways 777-200
773 planerad från ARN , 12:e juli , om de däremot byter till mindre maskin kort inpå pga bokningsläget och gör det ofta har jag sämre koll på.
@Hans
2019-06-19 18:26:50
SV: Thai Airways 777-200
3000 pers är 10 flighter, liten del av de 90 flighter som flyger under de tre sommarmånaderna.
Jervejint
2019-06-22 10:34:02
SV: Thai Airways 777-200
@Hans.

Om det vore så väl med bara 3000 bärplockare.
Dessvärre stämmer inte din uppgift.Det är totalt 6200 Thailändare som till dags dato blivit tilldelade ett arbetsvisum som bärplockare under tre (3) månader anno 2019.
De flesta brukar komma med DY och TK, då dessa bolag ger det mest ekonomiskt fördelaktiga pris för rekryteringsbolagen i Svärje. Men förmodligen kommer även några med TG och AY.
sv Jervejint
2019-06-22 16:09:34
SV: Thai Airways 777-200
Svärje - trams!
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev