KopplingDenna forumtråd handlar om följande nyhet:

Mer flygtrafikledning till ACR

Flygnyheter, Anders Carlsson, 2015-05-12
Ett nytt torn och fyra som väljer att fortsätta med ACR som leverantör. Det blev resultatet av den senaste upphandlingen.

Läs hela nyheten (Öppnas i nytt fönster)

 Tråden startades av: Robert  2015-05-17 17:52:18
KopplingMer flygtrafikledning till ACR 
Vem äger och står bakom ACR? Är det seriösa spelare eller ska vi förvänta oss ett bakslag snart?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Den riktige Fredrik
2015-05-20 18:15:14
SV: @ Fredrik
Kan du som kallar dig Fredrik och påstår dig jobba för ACR sluta kalla dig det för det gör jag! Så vitt jag vet är jag den ende med det tilltalsnamnet i firman och jag vill inte bli förknippad med dina korkade inlägg!! TACK!!
Billy
2015-05-18 19:51:51
Re: Thomas
Är det för dyrt att flyga idag? Är det ett problem att det flygs för lite?
Thomas
2015-05-18 14:28:30
SV: Mer flygtrafikledning till ACR
Billy, jag tror dig inte. En flygledare har aldrig haft det bättre än idag. Fråga de som som arbetade under 60-70-80-90-talet. Inget har egentligen förändrats förutom förstås att banken är nöjda med alla dyra huslån och sparkapital. Utbildningsbehovet kommer och går och blir allt mer sparsamt då vi har en ny teknik på väg in. Går utvecklingen i LFVs ambition så blir det ett stort överskott av flygledare i Europa. Samhället och flyget utvecklas och vi behöver hänga med här vare sig man vill eller inte. Sluta hänga med huvudet och njut av att våra gamla bilar snart är utbytta mot elbilar. Inom flygledning händer?
Billy
2015-05-18 11:13:02
SV: Mer flygtrafikledning till ACR
Det är aktieägare som vill göra vinst. Hur gör man vinst i dagens flygbransch? Försämra för personalen är den enda kända taktiken.
Vi får hoppas att inte personalen är korkade nog att tro på ledning/styrelse utan bevakar sina intressen. Frågan dom måste ställa sig; Är det för dyrt att flyga idag?
Tyvärr finns det en del naiva flygledare som tror att i "Framtiden" är det bara den som försämrar mest för sina anställda som kan vara vinnare.
I bransch efter bransch dumpas villkor för anställda och det ger alltid vinst i början för att så småningom bli bakslag genom att personal mår dålig och eller slutar.
Pilotbranschen har gått genom detta under många år och idag är branschen en riktig grisbransch på god väg att bli lika illa som åkeribranschen/taxibranschen/städfirmor. Flygbranschens räddning är att pilotyrket anses vara så häftigt att man gör vad som helst för att jobba. Flygledaryrket är inte ett sådant yrke och redan idag är banken av sökande för liten. Vi har momentant ett litet överskott men det lär snart förändras och då står vi där igen och har problem. Det har hänt många gånger för och är ingen nyhet.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev