Denna forumtråd handlar om följande nyhet:
Nu växer SAS nya A350 fram
I slutet av 2019 anländer den första A350 XWB i SAS färger. Redan nu pågår planeringen inför att de ska tas i bruk, bland annat var de ska ha sin bas och på vilka destinationer de ska flyga.
Läs hela nyheten (Öppnas i nytt fönster)
Nu växer SAS nya A350 fram |
När SAS A-340 maskiner skall fasas ut hoppas jag verkligen att den första att försvinna är LN-RKP! "Reservmaskinen" som flyger konstant i daglig trafik. Med verkligt dålig passagerarkomfort och stenålders underhållningssystem. Märkligt att SAS vågar fortsätta att erbjuda en produkt som skiljer sig markant negativt från vad man utlovar i marknadsföringen! Håller tummarna varje gång att slippa just LN-RKP! |
|
|
Jebac PiS
2022-02-16 12:20:21
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
A350 flyger lite då och då. främst a330
|
Staffan G.
2022-02-16 10:50:16
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Hur går det med deras introduktion av A350? Står alla fortfarande kvar på marken i CPH och väntar på bättre tider och sin första revenue flight?
|
Mv
2021-03-05 01:23:47
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
A-340 är ju kung!Älskar den.
|
Janne Runkén
2021-03-04 15:52:45
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Har SAS fått in alla sina A350 i flottan nu?
|
Gullan Purser&RKPexpert
2018-10-04 13:12:44
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
RKP är ett reservflygplan vi sätter in då alternativet är att ställa in en flygning. Det har inte riktigt samma standard som vi kabintjejer är vana att presentera, men det kompenserar vi med extra god service. RKP blir kvar hos oss till 23 maj-19, då kommer det en helt ny upplevelse :)
|
@John Silver
2018-07-16 14:57:44
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Var är din båt registrerad? Nigeria? För att undvika skatter, avgifter och regler?
|
Skattebetalare
2018-07-16 04:03:33
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@John Silver: Eftersom du inte har någon som helst erfarenhet av flygplan eller flygverksamhet, så är du inte kvalificerad att bedöma vad jag skriver. Till skillnad från dig är hela min karriär inom commercial aviation.
Rekommenderar nedastående läsning, vilket är inget nytt för oss som vet om flygplan:
https://www.fastcompany.com/90185748/how-lousy-cockpit-design-crashed-an-airbus-killing-228-people-2
|
sv John Silver
2018-07-15 20:44:10
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Du flyger ju inte heller Airbus plan (inte något plan överhuvudtaget), så varför lyssna på dig. Då är det väl bättre att brorsan säger något. Du påstår ju att du är befälhavare på världens största fartyg, med hela 2000 pax........
|
John Silver
2018-07-15 15:03:07
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@Skattebetalare Eftersom du tydligen inte har erfarenhet med att flyga Airbus fiygplan går det inte att ta din kritik av A340 seriöst.
|
John Silver
2018-07-15 14:12:15
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@ Din kritik av A340 gårju inte att ta seriöst, när du inte har TR på Airbus flygplan, oseriöst svammel som det mesta annat du skriver
|
Skattebetalare
2018-07-15 13:47:33
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@John Silver: Har du flygutbilding alls? PPL, CPL, ATPL? Unlimited aerobatic qualification? MSAE?
|
@John Silver
2018-07-15 13:40:14
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Registrerad i Nigeria för att slippa skatter, bestämmelser och avgifter? Underbetald personal?
|
Boeing
2018-07-15 11:06:13
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Airbus är en airway blocker...
|
sv John Silver
2018-07-15 10:25:32
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Den riktiga John Silver var också en lögnare.
|
Replik
2018-07-15 09:54:53
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Angående A340
Att A340 blev inte intressant hade ju med ETOPS att göra. När den kom kunde den användas på ett sätt som få andra modeller kunde göra. Att utvecklingen sedan gick snabbare än väntat och andra modeller fick ny ETOPS kunde nog få av oss ana då, vilket historien också bekräftar. En hel del flygbolag valde A340 (och många fler tänkte göra det) för att den i rådande läge bedömdes som bästa alternativet.
Även om det är en modell som snart är borta från marknaden så har den ju, mot alla odds, samtidigt blivit en god affär de senaste åren. Vem kunde tro att bränslepriserna skulle sjunka så vansinnigt mycket och att orderstockarna hos Boeing och Airbus skulle innebära så många års väntan vid nybeställningar.
Med en kapitalkostnad på i princip noll kronor och låga bränslepriser blir affären relativt god när den används på linjen som även har god fraktbeläggning. Men när tiden är inne för största checken, då tror jag att vissa av dem ryker.
Jag kan dock ha fel för Lufthansa Group och Air France/ KLM verkar planera för att fortsätta använda dem inom sina respektive Eurowings och Joon.
Hur det än är med A340 så lever de än idag. Över hälften av de plan som tillverkats sedan starten i början av 1990-talet är i bruk. Det säger väl åndå någonting om planets stryka och fördelar,
|
John Silver
2018-07-15 01:18:22
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@ sv. John Silver. Ja det är fortfarande pladder som du envisas med Det går inte att jämföra en färja som t.ex. Viking Line med ett världsnamn som Star Cruises
|
sv John Silver
2018-07-14 18:56:24
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Pladder? Det är ju mindre än Viking Lines fartyg. Världens största 2010....tillåt mig att småle. Nästan i klass med Eckerö Line från Grisslehamn. Hälsa brorsan!
https://www.aftonbladet.se/resa/a/kaBkRB/tidernas-dyraste-kryssningsfartyg
|
Trött
2018-07-14 16:15:54
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@John Silver "hotelpersonal som inte har koll på läget". Vad menar du? Åker du runt på haven med personal, som inte har koll. Trodde i min enfald att sjöfarten hade nöd träning med jämna mellan rum. Jag tror också att du slarvar med sanningen. PS. professionella stavas med två s DS.
|
John Silver
2018-07-14 16:09:36
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@ Skattebetalare har du TR på Airbus flygplan?
|
Skattebetalare
2018-07-14 15:34:54
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@John Silver: 2000 pax och 1200 besättningsmedlemmar.,,,,,hur går det ihop? Statliga subventioner? Registrerad i Nigeria?
|
@FC SAS
2018-07-14 15:13:42
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Det är välkänt att A330/A340 är långsamma, M=0.81-0.82, precis som du säger. 747, 777 och 787 har högre cruise Mach och kortare flygtid. Min granne (777 Captain) brukar informera passagerarna när de passerar A330/A340 i luftlederna.
|
John Silver
2018-07-14 14:23:08
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Sv.@John Silver Vad är det för pladder du framturar med, Det är väl klart att det är ett större fartyg. Når det blev byggt i 2010 var det blant de största kryssningsbåtarna i världen. Om du inte har nåt mer vettigt att tillföra debatten är det kanske bättre om du låter bli att skriva
|
sv John Silver
2018-07-14 12:28:14
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
2000 pax? Det kan man inte kalla för ett "stort" kryssningsfartyg. Tror att du är lite slarvig med sanningen.
|
John Silver
2018-07-14 09:14:05
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@Trött Det går ihop ekonomisk pga att flertalet crew på hotel avdelningen är från låglöne länder och tyvärr har dom väldigt dåligt betalt. Föreställ dig en brand på mitt fartyg, fullt med panikslagen pax och hotelpersonal som inte har koll på läget. Då gäller det att jag och ett litet antal profesionella sjöfolk agerar på rätt vis
|
@sv Skattebetalare
2018-07-14 06:04:22
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Det är avsiktligt så att du förstår vad det är fråga om.
|
Skattebetalare
2018-07-14 06:00:21
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
John Silver: Ok, nu inser jag var din flygerfarenhet kommer ifrån. For min del har jag många år inom commercial aviation, inkl check-out på commerical jets.
|
FC SAS
2018-07-14 01:48:00
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Tycker att 340 är en trevlig maskin att flyga. Viss stiger den först inte lika högt som en 330 men vi är ofta mycket tyngre också. Vi flyger lika snabbt som A330. Alltså .82 som fortast i praktiken.
Iaf inget som de flesta passagerare kan notera. Qw
|
Cph4Ever
2018-07-14 01:23:38
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Skattebetalare...vilket sk..snack att seriösa bolag undviker A340.Bolag som har haft eller har 340 är.Emirates,Etihad,Thai,Lufthansa,SAS,Iberia,Swiss,Virgin,Finnair,AirFrance,South African,Air Mauritius m.f.
|
Trött
2018-07-13 21:06:39
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@ John Silver Med endast 2000 pax och 1200 besättningsmedlemmar....... Då kanske du kan förklara hur det hänger ihop ekonomiskt. "Situational awareness" på sjön, då har man ju en massa tid att fundera över situationen, jämfört med flyg. Hälsa brorsan!
|
John Silver
2018-07-13 18:03:12
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@Skattebetalare Du kan inte lära mig mycket om situational awareness och crew management. Jag är befälhavare på ett stort kryssningsfartyg 2000pax och 1200 besättningsmedlemmar. Jag har kunskap om flyg genom min bror som är FC på SAS A 330/340 och är väldigt nöjd med detta. Utifrån dina inlägg verkar det som att du är flygentusiast/ kanske privat pilot
|
Skattebetalare
2018-07-13 14:52:59
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Till alla A340 fanatiker:
Av alla långdistansflygplan tllverkade de senaste 50 åren har A340 varit den som sålde minst, endast 377 flygplan över en 20 års period. Sen dess har omkring 130 av dessa A340 parkerats/skrotats. Dessa fakta säger allt. Trög, törstig, långsam och oekonomisk. Mer behöver inte sägas.
|
sv Skattebetalare
2018-07-13 14:31:57
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
"Styrautomat" - låter som ett amatör uttalande.
|
Skattebetalare
2018-07-13 13:42:31
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@John Silver: Jag orkar inte förklara elementära design criteria för multicrew cockpits, crew communication, situational awareness, etc. Föreslår att du läser haverirapporten av Air France A330 som kraschade i Atlanten utanför Sydamerika i juni 2009. Det var total cockpit confusion -- den ena piloten visste inte vad den andra gjorde, de visste inte vad styrautomaten gjorde, piloterna had ingen aning om att autothrotteln hade 'dragit av gasen' till flight idle för att throttlarnas position var fortfarande cruise power (en smaksak, enligt dig), osv. Den onödigt komplicerade styrautomat/systemlogiken bidrog till loss of control. En joystick är OK I en F-16, men totalt oseriöst i en multicrew cockpit.
|
Skattebetalare
2018-07-13 03:48:36
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Bertil pilot: Kul att du har roligt. Men som pilot undviker jag också A340.
|
Skattebetalare
2018-07-13 03:11:41
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@John Silver: Jag orkar inte förklara elementära design criteria för multicrew cockpits, crew communication, situational awareness, etc. Föreslår att du läser haverirapporten av Air France A330 som kraschade i Atlanten utanför Sydamerika i juni 2009. Det var total cockpit confusion -- den ena piloten visste inte vad den andra gjorde, de visste inte vad styrautomaten gjorde, piloterna hade ingen aning om att autothrotteln hade 'dragit av gasen' till flight idle för att throttlarnas position var fortfarande cruise power (en smaksak, enligt dig), osv. Den onödigt komplicerade styrautomat/systemlogiken bidrog till loss of control. En joystick är OK i en F-16, men totalt oseriös i en multicrew cockpit.
|
John Silver
2018-07-12 18:48:41
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@ Skattebetalare, Varför tror du at det finns specifik pilot utbildning för olika flygplans typer/ modeller så kallade typeratings. Sidesticks ger betydligt bättre arbetsmiljö för piloterna än yokes, Throttle feedback eller inte är också nånting som ingår i TR course, detta är en smaksak.
|
Trött
2018-07-12 14:52:19
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@Skattebetalare Det med certifiering och säkra plan, det får du nog läsa upp dig på. Planen är betydligt säkrare, än de piloter som "flyger" de. Kolla all tillgänglig statistik. Fast statistik tror väl du inte heller inte på. Dina påståenden är absurda!
|
Skattebetalare
2018-07-12 13:56:47
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@Bertil pilot och andra: Ni har fel allihopa. Jag klagar pa A340 som pilot.
|
Doktor Krall
2018-07-12 10:10:53
|
@Skattebetalare
"Certifiering betyder inte att alla flygplan är säkra. Om så vore fallet skulle det inte hända olyckor, eller hur?"
Hmmm...hur tänker du nu...??
Det var ju just prestanda på A340 du hade problem med som passagerare. Om du även tycker det är jobbigt med styrautomat, auto thrust och sån't så måste du ju även hålla dig ifrån 320, 330, 350 och 380.
...och det är klart du ska undvika oseriösa flygbolag som Lufthansa, Sas, Virgin, Airfrance m.fl.
|
Sv Skattebetalare
2018-07-12 09:56:11
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
De flesta olyckorna beror på mänskliga faktorer i större utsträckning än på teknik. Förutom i B787 där tekniken var urusel med brand ombord. Där var en katastrof mycket nära att inträffa. Efter flygförbud i månader hade Boeing ordnat en fix.
|
John Silver
2018-07-12 08:25:17
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@Skattebetalare, Ditt anförande går knappast attta på allvar. Du påstår att du är väldigt kunnig, jaha påstå detta kan ju alla. Det verkar inte riktigt så...
|
Manfred von Richthofen
2018-07-12 08:05:46
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
A340 är ett mycket säkert flygplan. 0 dödsolyckor.
|
Bertil pilot
2018-07-11 18:02:56
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Det här är nog bland det roligaste jag läst på flygtorget. Ser framför mig hur du sitter med din fru och klagar på flygplanets stigprestanda under en hel 10 timmars flygning.
|
Skattebetalare:
2018-07-11 17:49:48
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Dr. Krall: Se mitt svar nedan. Det är mycket mera än bara prestanda. Certifiering betyder inte att alla flygplan är säkra. Om så vore fallet skulle det inte hända olyckor, eller hur? Som diskuterat på annat håll, A340 är en av de minst sålda långdistansflygplan som finns. Vfr ska jag flyga med flygplan som seriösa flygbolag undviker?
|
DC-10
2018-07-11 15:14:20
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Hör ni alla skattebetalare och vad allt ni kallar er för. Proffs pratar inte om flyg, på det sätt ni gör. Era erfarenheter kommer väl från något PC-program eller så.
|
Skattebetalare
2018-07-11 14:36:55
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Cabin configuration bestäms av flygbolaget och inte av flygplantillverkaren. Flygbolaget beslutar vilken stoltillverkare de köper stolarna av och typen av stolar. Det finns 5-6 stoltillverkare att välja mellan. Inte ovanligt att flygbolag har unika stolar tillverkade endast för dem. Likadant med galleys, etc. Inte ovanligt att nya flygplan levereras med "tom kabin" och stolar, etc, installerade av flygbolaget.
Pga detta är kabinjämförelser mellan olika flygplantyper meningslösa.
|
Doktor Krall
2018-07-11 10:57:01
|
@Skattebetalare
Var och en har givetvis sina egna bevekelsegrunder men jag tycker det var ytterst fascinerande att dess start- och stigprestanda har gjort att du "har undvikit A340 till varje pris."
Är du orolig för att prestandan är otillräcklig? Du vet väl att den är certifierad...?
|
Sv Skattebetalare
2018-07-11 10:26:58
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Som passagerare tycker jag att A330 och A340 är betydligt bättre än B777 och B787. Detta då jag värdesätter Airbus kabinkonfiguration i ekonomi 2+4+2 den är guld värd jämfört med 3+3+3 enligt mitt tycke. Flyger jag Business är SAS A330 och A340 guld värda.
Som passagerare är stig prestanda inget problem. Viktigare är cabin konfiguration, ljudnivå, kabinpersonalen.
När jag är Pilot in command och flyger från korta fält då värdesätter jag stig prestanda.
|
Skattebetalare
2018-07-11 02:37:25
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Dr. Krall: Näe, jag besväras mer av den krångliga styrautomat/system logiken, samt sidesticks och trottlar som inte är "back driven" vilket ökar arbetsbelastningen för piloterna.
|
Skattebetalare
2018-07-11 01:46:43
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
John Silver: A340 var ingen succe. Endast 380 flygplan tillverkades totalt av alla versioner (200, 300, 500, 600) innan produktionen lades ner. A340 var törstig, dyr I drift, usla lågfarts/stigprestanda, och långsam jmft med 747, 777 och senare 787. Låt oss kolla andra långdistansflygplan. Boeing 707: 1010 tillverkade, Douglas DC-8: 556, Boeing 747: 1546 (fortfarande I produktion), Boeing 767: 1113 (fortfarande I produktion), Boeing 777: 1553 (fortfarande I produktion), Boeing 787: 691 (fortfarande I produktion). A330: 1405.
Ett annat fiasko var Convair 880/990. Endast omkring 100 flygplan tillverkades innan projektet kollapsade. Ett snabbt, men oekonomiskt flygplan.
|
Skattebetalare
2018-07-10 23:29:03
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@Dr. Krall: Jag har mycket erfarenhet i branschen och ser på flygplan med andra ögon än de som inte har denna bakgrund. Men jag skulle tro att pax med lämplig bakgrund, intresse, och erfarenhet från andra flygplan, skulle notera A340s dåliga prestanda.
|
@"skattebetalare"
2018-07-10 20:09:24
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Tack för ett gott skratt
|
John Silver
2018-07-10 19:23:49
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Att kalla A340 för en fiasko är väl lite magstärkt, Rigtigt bra komfort och gott om fraktkapacitet är viktigare än climb performance.
|
Doktor Krall
2018-07-10 17:17:29
|
@Skattebetalare
Så, som passagerare besväras du av start- och stigprestanda hos en A340? Det är nog ganska ovanligt.
Själv är jag mer intresserad av besättningens prestanda och kompetens när jag väljer flygbolag. But hey - that's me.
|
Skattebetalare
2018-07-10 13:43:28
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
FC SAS: Jag har undvikit A340 till varje pris. Lousy t/o performance, rotten climb perf och bara 0.82 i cruise. Dessutom oekonomisk. Ett misslyckat flygplan med mindre än 400 flygplan tillverkade.
|
Beluga
2018-07-10 13:23:27
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
@ "@PF":
Det blir väl samma sak som vid de tidigare gånger då de sålt ut sina nya kollegor för att se efter eget hus.
|
Andreas
2018-07-10 10:33:14
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Svar till @ pf: Jag förstår inte varför anställda på SAS i Skandinavien ska reagera över anställningar utanför Skandinavien. Det är väl inga flygande som sägs upp, utan naturliga avgångar här som ersätts utomlands? Alltså inget hot för redan anställda. Däremot för de som inte jobbar för SAS, men hade hoppats på att kunna göra det i framtiden (i Skandinavien). Och för facket här som jobbar för att ha så många betalande medlemmar som möjligt.
|
@ pf
2018-07-09 19:53:25
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Börjar bli tröttsamt med dina helt odokumenterade påståenden. Hur tror du att anställda på SAS reagerade om du fick rätt.
|
FC SAS
2018-07-08 09:30:02
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Ser fram mot att få flyga med även A350. Jag har redan A350 i certet sedan jag fick min rating på A330. Jag var dock tvungen att ta en separat rating på A340. Som jag förstår det så kommer vi ändå att få gå en separat kurs till A350. Gissar att 2020 blir min första tur på den.
Jag har flugit några turer med RKP som strax försvinner helt. Den är helt ok för oss piloter men den är gammal i kabinen. För mig som kapten märks endast att wifi saknas jämfört med de andra A340-orna.
|
pf
2018-06-20 12:24:45
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Pilot er nok inne på noe, bare vent til alle nye A-320 kommer.......kontrakt Irland, både cockpit og cabin crew.
|
Pilot
2018-06-19 21:35:38
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Sas skulle inte heller ha kontraktate mm. Nu sitter msn här med SAIL city jet mm. Får RG bestämma skulle nog allt bli SAIL.
|
Nej
2018-06-19 15:24:50
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Nej sail ska inte ha long haul
|
Pilot
2018-06-19 09:11:27
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Hörde arr A350 skulle till SAIL, stämmer det?
|
@@HiFly
2018-06-19 08:20:42
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Det har jag också fått när man hamnat på RKP... Det är bara att säga ifrån när man åkt med RKP så kompenseras man av SAS, oftast i form av poäng. Utan tjafs och bråk, till skillnad från de giriga asen på flygbolaget DY.
|
@Hi Fly
2018-06-18 16:34:40
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Får pengar eller poäng tillbaka om man råkar flyga med LN RKP, kan du vänligen utveckla lite, tack...
|
HiFly
2018-06-18 09:02:52
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
De smutsiga HiFly-planen som Norwegian kallar för "Dreamliner-upplevelsen" är bland de sämsta jag åkt med. Ingen ersättning får man för det heller. Till skillnad mot SAS där man får pengar/poäng tillbaka om man hamnar att flyga med RKP.
|
@Janne
2018-06-18 06:28:26
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Bra där Janne, Hifly flyger säkerligen en Airbuss om det nu skulle bli tal om det.
|
Janne
2018-06-17 20:42:33
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Bättre en HiFly än en Airbuss!
|
Anton
2018-06-17 18:29:12
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Tur du inte flyger Norwegian, nästan större chans man får flyga en gammal smutsig HiFly maskin, det norwegian kallar för ”dreamliner upplevelsen” , sorgligt!
|
Oskar
2018-06-17 14:50:14
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
LN-RKP ligger i pipen för att fasas ut. SAS har beställt ytterligare en A330E som levereras fabriksny från Airbus våren 2019. Då försvinner RKP ur flottan!
|
Anders
2018-06-17 09:37:02
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Lugn,LN-RKP försvinner innan A350 kommer.Det är beställt en 330 enhanced som ska ersätta denna.
|
Greasemonkey
2018-06-16 22:50:40
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
En ny A330E är redan beställd för att ersätta RKP.
|
Andreas
2018-06-16 18:58:42
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Jajamen, LN-RKP kommer att ersättas av en ny A330E: https://www.sasgroup.net/en/sas-bestaller-en-airbus-a330e-och-ersatter-en-airbus-a340/
|
John Silver
2018-06-16 18:38:39
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Enligt SAS kommer LN RKP ersättas med en ny A 330-300E till hösten, detta ser man verkligen fram emot.
|
LN-RKP
2018-06-16 18:32:43
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
RKP försvinner redan nästa vår då den nya a330E levereras
|
Bingo
2018-06-16 16:41:40
|
SV: Nu växer SAS nya A350 fram
Det där problemet har SAS redan en lösning för, se pressrelease:
https://www.sasgroup.net/en/sas-orders-one-airbus-a330e-to-replace-one-airbus-a340/
|
Tillbaka