SAS kavaj-vinge
Hur kommer det sig att Cabin Crew på SAD Connect har en annan typ av vinge på sina kavajer? De nya ser så fruktansvärt tråkiga ut. Har de inte råd med SAS-loggan eller vill man skilja på SAS Scandinavia och Connect?
svar
Oh my gud.Annonsera att det ej blir servering pga trötthet då har det gått långt.
Tips sök nytt jobb!
Hej
Keep calm! alla kan hämta sin SAS Vinge jag fick min idag!
So cut the crap about the wings!
Vad är det som får dig att tro att det verkligen är SAS personal som krigar här.
Verkar väldigt osannolikt
@tomt nick, tala för dig själv!
Den attityden är du ganska ensam om!
Har väldigt svårt att tro att du skulle jobba på SAS Connect, med din attityd tror jag knappast du jobbar inom flyget.
Patetiskt att se flygande personal inom SAS som krigar mellan länderna (Sverige, Danmark,Norge) och nu även mellan SAS Scandinavia,Connect och Link.
Det finna absolut inget annat företag i Scandinavien som har en sådan illojal personalgrupp. Vilka primadonnor!
@ @tomt nick: prata inte som om du vore en del av SAS connect. Vi ex SAS på SAS connect önskar inget annat än att plattformen läggs ner. Vi har absolut noll intresse att ha konflikt med våra kollegor i riktiga SAS. Vi jobbar för att lägga ner connect och återgå till riktiga SAS. Connect och link är enbart en pappersprodukt, en produkt som för övrigt fungerar extremt dåligt och är extremt rörigt. Ett korthus som kan fallera när som helst.
Ja, många på SAS Connect är ex. SAS crew, absolut. Tycker i te heller det finns något behov av smutskastning mellan SAS Connect anställda och SAS Scandinavia anställda.
Det här löser sig själv, SAS Scandinavia finns inte kvar när SPG har sett till at strejka bort det.
Då kommer alla ex SASare som vill, vara varmt välkomna till oss på SAS Connect.
Spydiga kommentarer från nicket CC, och @CC, om ”riktiga SAS” kan väl alla vara utan.
Vilket bolag har revärer på sin uniformer ABC?
Att kunderna är mer nöjda med Connect? Det varierar från månad till månad och vecka till vecka…det borde du veta…vi får statistik på det! Det är bara gå in och titta på senaste undersökningen. Trött personal…nu tycker jag du drar alla över samma kam! Det här bråket om ”nya” och ”gamla” SAS är ju bara barnsligt. Det är inte till någons fördel att kasta skit på varandra…Det är inte till någons fördel, dessutom är väl många på Connect ex-SK crew?
Viken idiotisk kommentar,
För det första är kunderna mer nöjda med SAS Connect än med det som du kallar för ” riktiga SAS”
För det andra är vi som jobbar på SAS Connect betydligt mer nöjda än dom som jobbar på ” riktigaSAS”.
Sånt märker våra passagerare.
Jag var själv passagerare på en flygning med ” riktiga SAS” på kvällen, ARN-CPH. Där det rent faktiskt annoncerades att det inte blev någon servering pga att kabinpersonalen var trötta….
Om man inte orkar med yrket, gör då nånting annat istället för att förstöra bolaget.
Det är attityden som många på det ” riktiga SAS” har som är helt fel. Försök ta in att bolaget inte främst är till för dom anställda. Bolaget är till för kunderna och ägarna i första hand.
@CC Arn
Sprid inte negativism över branschen och våra flygbolag. Servicen på SAS Scandinavia är inte alls gammal och trött. Kabinpersonal är riktigt skicklig och serviceinriktad. Jag köper att du gillar konceptet med Connect, själv är jag skeptisk men inte pessimistisk och köper Frösundaviks argument även om jag tycker att den gamla personalen borde ha haft förtur, men att sprida sådan missledande och synnerligen ogrundad kritik mot ett fantastiskt flygbolag som du gör är bara destruktivt.
/God fortsättning
Budget till budget anställda…
@CC. “riktiga SAS” – vilket trams. Du menar väl “gamla SAS” som det var förr dvs de som idag och max ett år framåt flyger för SAS Scandnavia?
Det ska skiljas åt Dvs SAS Connect är inte riktiga SAS.
SAS Connect kommer ha exakt samma vinge som på SAS Scandinavia inom kort, så fort alla fått sina nya vingar. Anledningen att man hade en annan vinge i början var på grund av leveransproblem.
Angående striporna: eftersom Connect har irländskt AOC följer de irländska regler, som kräver att kabinpersonal har ett streck på armen för att inte riskera att blandas ihop med passagerare. Vore önskvärt om folk kunde försöka tänka längre än näsan räcker och tänka att det kanske finns en logisk förklaring till saker och ting, snarare än att tro att SAS vill skilja på Connect och Scandinavia. Tror nog passagerarna märker skillnad ändå mellan nya och friska Connect med bra service jämfört med gamla och trötta Scandinavia.
Connect, CityJet och xFly har SAS-uniformer men andra vingar…antar att flygningen har sina egna vingar…vet inte om det beror på att dom är andra flygbolag…samma sak på AY från ARN…dom har andra uniformer och vingar än ”riktiga” Finnair…men anledningen har jag ingen aning om
Har inte Connect ett helt annat system med revärer/streck också? Klart de vill skilja på dem!