Slutet för BRA?
Nu när air France och KLM köpt SAS kommer nog det nya bolaget att trafikera inrikes i Sverige med stort S! Betyder det att bra har sett sina bästa dagar?
svar
Varför så tråkig ton mot alla? Det verkar vara du som tycker mest här på forumet. Låt folk få göra som dom vill och fokusera på ditt eget istället? Det blir roligare då! Lovar!
@@CC. Har du själv jobbat på BRA? Är det inte du som ställt majoriteten av frågorna i denna tråd?
Handlar inte om att vara emot prop iallafall för oss piloter. Vi går ner väldigt mycket i lön om vi skulle hoppa över till ATR och mycket sämre schema
Konstig inställning, jag har själv flugit propeller innan jag började flyga jet och skulle mitt bolag gå i konkurs så skulle jag söka det mesta.
Vad bra att du lämnar plats till annars att söka! Vänta tills du står utan jobb några månader så skulle även du t.om flyga en SF34… Trevlig helg!
@Wingefors
Men snälla har man flugit a320 vill man inte tuffa runt i en gammal SAAB.
@VK tech, det säger väl nästan sig självt, dela ut bonus när det ska sparas för att man inte har några pengar, jag vet inte.
Hur blir det med de bonusar till den tekniska personalen på Arlanda på 75-100k/år som utlovats? Delas dessa ut trots rekonstruktion?
@Fråga till anställda? Är också en av dom som går till SAS. Vi är ett gäng som fått erbjudande där och fler har assessment snart
@Fråga till anställda?
Det är få som vill gå från bussen till vispen, så de flesta av oss söker annat jobb inom jet. Många sökte såklart SAS, BT och JT, men även Norwegian och Cityjet. Jag själv ska till SAS som DEC på 320 på main i CPH.
@320
Vet ej från pilot sidan men CC har blivit det.
Hur är stämningen när halva företaget försvann? Vad säger de som aldrig sökte Airbus och med facit i handen gjorde helt rätt! Nu vill alla tillbaka till ATR?
Nu är även bemanningsbolagen där piloter och flygvärdinnor är anställda i rekonstruktion.
Till er värdinnor på BRA som har flugit SB20 sök till wingefors då de har tre maskiner som ska upp i luften nu! Förhoppningsvis från Bromma. Lycka till!
Har Braathens Airbus piloter som fick sparken redan blivit kallade till SAS för intervjuer?
Nä det är inget trixande.
Dom säger själva att det som kommer in på ATR inte kan täcka det som man går back på Airbus. Därför går man back.
Det är inget blödande av pengar på SAS och Austrian, det har du hittat på själv.
Minus 2-3 miljoner per dag är enbart i Braathens Regional utöver det tvingades man lägga ner Braathens International utan någon förvarning så där saknades stort kapital också.
Att ingen revisor, ekonom eller ansvarig har ryckt i nödbromsen är märkligt och oansvarigt. Det ska mycket till innan TS kommer och drar OL.
De här bolagen är så sammankopplade så man borde tagit båda AoC bolagens Operativa Licenser.
Dom har redan sänkt hela BRX pga pengaflöde till BIX, visst BIX var ju ett eget AOC med egna konton och sådär säkerligen, men tror huvuddelen av leverantörskostnader och liknande gick genom BRX. Det ska mycket till nu för att det ska fungera, det tror jag i alla fall.
Tror inte ATR sidan överlever detta år.
Förlusten per dag inkluderar ju perioden januari till och med mars när BRA sakta men säkert trappade upp flygningarna för SAS, flygplan för flygplan. Det måste bidra mycket till förlusten att ha haft alla kostnader för flygplan, besättning m.m. men inte fått betalt för mer än vissa.
Det borde vara vad BRA haft för resultat från april och framåt som är intressant för att avgöra hur mycket mer de behöver få betalt för att få affären till att gå ihop, men den siffran är väl inte offentlig.