KopplingDenna forumtråd handlar om följande nyhet:

Ryanair öppnar 21 linjer från Arlanda

Flygnyheter, Redaktionen, 2021-05-06
Ryanair tar upp konkurrensen i Sverige med en etablering på Arlanda och 21 linjer, både utrikes och inrikes.

Läs hela nyheten (Öppnas i nytt fönster)

 Tråden startades av: PM  2021-05-14 00:01:20
KopplingRyanair öppnar 21 linjer från Arlanda 
Hur är det nu egentligen?

Swedavia ger väl rabatter till nya flygbolag år 1-3 i en fallande skala har jag för mig. RYR har då denna tid på sig att etablera en kundkrets. Efter rabattperioden gäller samma villkor på Arlanda som för SAS och alla andra aktörer. Samma sak hände i Frankurt am Main.

Själv undviker jag RYR som pesten på grund av deras personalpolitik, men pengasvaga ressugna människor bryr sig i allmänhet inte. Lite konstigt egentligen att man inte är mer solidarisk med lågbetalda och överutnyttjade flygvärdinnor. Arbetarklassen borde väl hålla ihop... Eller känner man att man har har högre status än det stackars flygproletariatet och därmed har "rätt" att utnyttja dom?

Och visst måste även de pengasvaga inse att några hundralappar inte täcker kostnaderna för en flygning Arlanda-Malmö t ex? "Någon" annan måste ju betala den verkliga kostnaden, bara det inte är "jag".

Intressant ur ett marknadspsykologiskt perspektiv!

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

EB
2021-05-16 11:11:16
SV: Ryanair öppnar 21 linjer från Arlanda
Ska man ha bas Sverige och jobba ut från Sverige så ska det vara på svenska villkor, inget annat. Danmark lär ha det kravet. Men Ryan kommer väl undan med det också
SOL
2021-05-15 09:13:02
SV: Ryanair öppnar 21 linjer från Arlanda
Ryan Air är bra för de anställda eftersom de som inte kunde få jobb på andra bolag kunde få jobb på Ryan Air.
@PM
2021-05-14 16:29:14
SV: Ryanair öppnar 21 linjer från Arlanda
Det må så vara att RYR har en taskig personalpolitik. Men allt redovisas innan anställning eller i vilken form det blir.

I min värld så är det "take it or leave it". Hur svårt kan det vara?
MOL
2021-05-14 15:53:57
SV: Ryanair öppnar 21 linjer från Arlanda
PM, då får du nog undvika att flyga med BRA också, dom har sämre personalpolitik än Ryanair! Anställning i bemanningsbolag! Då skulle jag föredra att jobba på Ryanair.
sv PM
2021-05-14 10:07:36
SV: Ryanair öppnar 21 linjer från Arlanda
Det är väl knappast de "pengasvagas" sak, att bekymra sig om lönsamheten.
Tråkigt med så nedsättande attityd.
 

Tillbaka

Pilotshop
Air-BP
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev