Tre av SAS långlinjemaskiner till nya ägare
Publicerad den 10 juli 2023Kommentarer
SAS har försökt sig på att tjäna pengar på att mata svenskar via CPH i flera decennier. De sista 25 åren har det inte varit lönsamt.
Skönt att vi skattebetalare snart slipper vara med.
jeg kommer til 60, så skal Connect(selvfölgelig) og Link legges til. 25 pluss 10.
SAS hyrer inn fly fra Smartlynx, Air Baltic og en på langdistance. Vi hörer jo intet om den A-330 fra Hi Fly , så vi får tro den fungerer OK
http://www.planespotters.net er ganske ajour, men har dagens flåter, inte morgendagens
SAS’s flåte skal nå være på 93. Trekk i fra innleide ATR og CRJ, og se på 737 og gamle Airbus. Ta ytterligere i fra det siffer A-320 i Connect, så er det ikke mange tilbake, selv om interkont regnes inn.
Finns det någonstans en uppdaterad sida på vilka plan som finns i SAS flotta idag? Går man in på SAS egna sida så är den dåligt uppdaterad.
Känns väldigt långt borta. Snegla lite på Norwegain så har ni SAS framtid….
Fina nyheter att de har kommit i bra händer, det har varit en fröjd att jobba ombord, nästan i klass med 747 och DC-8 på sin tid. Gissar att vi kommer att få in nya A350 i flottan framåt, då tiden är mer skonsam och vi är på fötter igen.
Redaktionen tycks glömt 321Neo LR som nu ingår i långdistans flottan. A321Classic har redan lämnat.
Hela idén om att SAS skulle kunna tjäna pengar på långlinjer från CPH och lite från ARN är naiv. SAS bör inrikta sig på att mata in trafik till de större hubbarna som LHR, FRA, CDG och AMS.
“För de tre långdistansmaskiner, som också lämnat SAS nyligen….”
LN-RSA skal vel ut av SAS etter pågående sommersesong, altså i slutten av Oktober 23 ! ?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten