Det finns 5 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Ajajaj
Skrivet av Brunke, 2013-11-11 14:01:15
Vilket nerköp, åker hellre 2000 än ATR, är ju som att byta ner från Merca till Fiat uno i komfort och hastighet. Hur tänkte dom där?
|
|
nextjet
Skrivet av S, 2013-11-08 20:27:46
Nextjet flyger mest med Saab 340! Dessutom via JKG med Saaben, går kanske inte så bra för Nextjet.
|
|
42
Skrivet av 12, 2013-11-08 19:49:19
Om man räknar, blir det 42 pax per avgång ca! Det är för bra därför behövs en ny maskin då du inte kan sälja ombokningsbara biljetter!
|
|
Stämmer inte.
Skrivet av Sweda, 2013-11-08 18:54:33
Tvärtom! Sverigeflyg är smarta! Saaben har gått full mestadels. Speciellt på peak. Grattis till Braathens som får flyga med nya ATR maskiner!
|
|
I vems intresse är denna artikel?
Skrivet av Allt är fel, 2013-11-08 18:46:00
65% av en saab 2000 blir 33pax = SAAB340 Så om det är stolar man räknar så har säkert kullaflyg 65 procent.
Varför det står att nextjet flyger en ATP senare kan man ju undra. Att det skulle gå bra på sträckan för kullaflyg lär inte stämma. 2000 har gått halvtom mest hela tiden. Inte ovanligt att det är lika mycket folk, eller fler, i lillsaaben som i 2000 på sträckan. Känns som att Sverigeflyg i ren desperation sätter in en ATR, knappast för att möta ett befintligt behov.
|
|