Det finns 11 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Fantastisk blogg, synd bara med allé oseriösa.
Skrivet av Pilot, 2013-11-12 20:37:45
Har någon eller några av ni som skriver här en aning om vad B787 eller A350 är för flyg ? Jag har flugit B787 i cockpit 13 gånger. O varit i Toulouse i Frankrike o faktiskt varit med i en provflygning med A350. Båda flygmakinerna är fantastiska o otroliga att flyga. Så varför snacka till höger o vänster om vilket flyg är bäst ????? Vad vet ni egentligen ? Har flugit , DC 8, DC10, Boeing 767, Boeing 747, o numera Airbus 321, 330 , 340.
|
|
o sanning
Skrivet av olleli, 2013-11-12 20:33:03
Varför tar ni bort mina insändare? Är ni helt vrikade ? Jag bara poängterade era ruttna arbets metoder genom att ni skriver o sanningar om norewgians ekonomi, är det någåt att bli sur över? Humor saknas hos er.
|
|
?
Skrivet av Pålle, 2013-11-11 15:28:00
Finns det park platser nog till alla dessa AOG 787 plan world wide? Man måste väl redan nu börja tänka på att bygga fler remote park för 787 plan som står med div "fel"?!
|
|
Service?
Skrivet av snåljåp, 2013-11-11 12:56:54
Det blir med pris och inget annat Norwegian kan konkurrera.Flög med DY och 787:an från BKK-ARN på deras premium.Skönt flygplan ok komfort (old school b/c stolar) men produkten är bättre på andra bolags turistklass.Men som sagt ett skönt flygplan att vara passagerare på.
|
|
Service?
Skrivet av snåljåp, 2013-11-11 12:56:50
Det blir med pris och inget annat Norwegian kan konkurrera.Flög med DY och 787:an från BKK-ARN på deras premium.Skönt flygplan ok komfort (old school b/c stolar) men produkten är bättre på andra bolags turistklass.Men som sagt ett skönt flygplan att vara passagerare på.
|
|
Norwegian Long Haul
Skrivet av claes, 2013-11-11 12:17:54
Norwegian köper säkert en mix av 787-9/-10. Man byter in de "för små" 787-8 till bättre och lönsammare 787-9/-10. 787-10 blir nog optimalt för dem att tränga in passagerare i när de väl levereras. Den har räckvidd till Hawaii så endast ett fåtal 787-9 behöver vara kvar till slut. SAS får jobbigt med sina dyra och ganska feta A350XWB-900 mot de Irlänskregistrerade 787'orna förutom i business class där de kommer regera.
|
|
Samla kraft
Skrivet av Saltkammargutten, 2013-11-11 10:13:12
Detta är det smartaste. Behöver de justera i sitt LH nät så har de x antal piloter och x antal plan. Istället för en spretig flotta som Arne skriver. Så det är väl antingen eller B787 eller A350.
|
|
Väntat
Skrivet av Tiger, 2013-11-11 10:02:39
Får kjos ge 7-800 spänn för planen? Boeing säljer ut dessa maskiner till vrakpriser. Detta kommer bli deras sämsta projekt nånsin.
|
|
Endast det bästa är gott nog
Skrivet av Fleksnes, 2013-11-11 09:34:01
Bara Airbus som ligger bakom all negativ reklam om et sketet batteri för att de själva ska bli populärare med sina modeller som är värdelösa!
|
|
787 framför a350
Skrivet av Arne, 2013-11-11 09:28:32
Antagligen för de har avtal med Boeing och inte med Airbus, därför blev 787 det billigare alternativet... Så inte så intressant egentligen och varför ha en spretig flotta? Kräver kabinpersonal, annan utbildning för piloterna.. less is more om man vill spara pengar.
|
|
Inte oväntat...
Skrivet av Sim, 2013-11-11 08:11:44
I was expecting this! Kul att de köper Nya våran, men intressant att de väljer 787 före A350! Dessa kan behövas i deras Asien satsning från ARN! Frågan är bara när de kommer att levereras...
|
|