Det finns 10 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
"Irlands trafikkrettigheter østerut"
Skrivet av pf, 2014-04-29 21:17:01
PF, hva mener du egentlig her? Når vi vet at Irske registrerte luftfattøy f.eks NAI, ikke har anledning til å fly i russisk luftrom....
|
|
JA
Skrivet av PF, 2014-04-29 16:37:25
Ja, Kjos får nu använda utländsk arbetskraft på LN-reggade plan. Fritt fram för thai och amerikaner (bland annat).
Anledningen att Irland är attraktivare är EU:s trafikrättigheter österut.
|
|
For litt over
Skrivet av pf, 2014-04-29 14:32:51
et år siden sa politikere fra de nåværende regjeringspartier i Norge at de sannsynligvis ville godta NAI's personal fra Thailand og USA og norsk register, AOC og tillattelser. Kan vi tolke det Kjos nå gjør til mer en "normalt press"? Dvs, har han fått politisk løfte om OK fra den norske regjering ?
|
|
Vad han ljuger.
Skrivet av B, 2014-04-29 13:44:42
Det faktum att personalen ombord inte ens skulle få jobba där under rådande omständigheter ifall planen var registrerade i Norge har alltså INGENTING med detta att göra?
Jo men tjena!
Det här visar tydligt att Norwegian inte längre tror att deras upplägg med undanflykter från arbetsgivaransvar kommer fungera. Jag kan bara se hur det här kommer braka samman, jag vågar inte boka en biljett med Norwegian Long Haul i framtiden iaf, tror inte de kommer finnas kvar!
|
|
Kapstadskonventionen
Skrivet av claes, 2014-04-29 13:16:29
Denna är mest för att flygleasning bolagen lätt skall kunna återta flygplanen från konkursboet eller vid inställda leasebetalningar. Detta har inte svensk lagstiftning godkänt utan skatteskulder och annat går före flygplansägarna
|
|
klirr slut
Skrivet av olleli, 2014-04-29 10:17:47
Det är inget fult o säga att det inte funkar som vi tänkt, och vi har ruttna marknads analytiker, som egentligen bara är ute efter våra feta arvoden, och att våran chef kijos offentligt kallar sig själv för idiot. Och har tydliga spår av storhetsvansinne, som drabbar ibland folk vid hög ålder. Na ja ! sådan är föygbranchen
|
|
@Linkan
Skrivet av Tror inte på Norwegians lögner, 2014-04-29 10:13:47
Är det ditt eget påhitt? Kjos säger inget om det utan som artikels säger så har det "enbart(?!)" med finansieringen att göra.
|
|
Norwegian har ej råd!
Skrivet av Linkan, 2014-04-29 08:27:03
Enl. Kjos
– Att lägga beställningen till ett land som inte är med i konventionen innebär att våra kostnader blir mellan 20 och 40 miljoner euro högre, säger Björn Kjos.
|
|
@ Insider
Skrivet av Linkan, 2014-04-29 08:25:51
Norge har dock inte samma open skies-avtal mot Asien som ett EU-land. Det är också att beakta, varför Irland blev valet.
|
|
Bara rökridåer
Skrivet av Insider, 2014-04-29 08:15:33
Det intressanta är att Norge också har skrivit under Kapstadskonventionen (efter kraftig lobbying av Norwegian). Hela upplägget är baserat på principen om utflaggning av personal.
|
|