Det finns 15 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
SAS ignoranse
Skrivet av Lasse, 2014-06-23 00:10:38
Selvsagt skal de det! Og det bestemmer heldigvis IKKE SAS
|
|
Skrämmande Lasse
Skrivet av Erik, 2014-06-22 22:24:05
Jag tycker också att det är skrämmande att läsa dina åsikter Lasse!
Det är självklart att det EJ ska vara thailändare eller amerikanare som jobbar ombord på europeiskt registrerade flyg om de ej har arbetstillstånd i Europa.
Har de rätt arbetstillstånd så är det dock inga problem.
|
|
Skremmende ignoranse
Skrivet av Lasse, 2014-06-21 17:02:39
Det er skremmende å lese noen av innleggene som f.eks av suxx. Hva er det han prater om? NAS ansatte har akkurat de samme betingelsene som andre ansatte. I skandinavia, hvor 90% er ansatt, har de tilsvarende, eller bedre betingelser enn SAS. På andre baser, har de like gode, eller bedre enn lokale betingelser. Hvorfor kan det ikke like godt være et crew fra USA el Thailand ombord i en flygning fra London til Ft. Lauderdale? Mener du at crewet skal være hel norsk? Det er fullstendig absurd.
|
|
Det blir 7 dreamliner
Skrivet av Gege, 2014-06-20 01:00:17
det blir 7 dreamliner, Nr 7 kommer nu i dagarna.
|
|
Skandinaviska priser, thailändska löner
Skrivet av Biz, 2014-06-19 21:27:23
@solstråle Nej Volvo ska inte ha svenska löner i sina fabriker i sydamerika. Det är inte det det handlar om. Tycker du att Volvo ska ha thailändsk personal och thailändska löner i sin fabrik i Torslanda? Det är detta Norwegian håller på med och det måste stoppas!
|
|
Klart att
Skrivet av Trötter, 2014-06-19 14:24:49
skattebetalarna får stå för notan när andra bolag går under och lönegarantier och A-kassa ska betalas. Norwegian upplägg bidrar inte till något av ovan eftersom arbetsgivaravgifter inte betalas för berörda crew. Utan tillåts med myndighetens omsorg konkurrera med bolag på orättfärdiga vilkor.
|
|
SUXX med IQ som en fiskmås?
Skrivet av solstråle, 2014-06-19 13:57:31
Det är skattebetalarna som får ta smällen när andra bolag går under och tvingas friställa folk.??? Att Norwegian är med på noterna och tar möjligheten med de förutsättningar som finns är bara att gratulera och varför en spanjor eller Thailändare eller Engelsman inte skulle få arbeta är ju bara befängt! Skall Volvo använda svenska löner och förmåner i sina fabriker i sydamerika?
|
|
Irländsk registrering
Skrivet av Vadå flyttade??, 2014-06-19 10:28:04
Har Flygtorget koll på det här ?? Nej!! Ingen 787 Dreamliner är flyttad någonstans. Alla är registrerade på Irland fortfarande. Flygtorget måste läsa på som vanligt. Vad som hänt är att 787 Dreamliner i stor utsträckning flygs inom ramen för det norska AOC:t. Men flyttade??? Var god beskriv vad ni menar...
|
|
Suxx
Skrivet av Suxx, 2014-06-19 09:58:22
Om de hade konkurrerat på lika villkor med löner och avgifter som hör hemma här i Skandinavien så hade jag bara gratulerat till framgångarna. Det här framstår ju dessvärre bara som fult spel medans beslutsfattare tyst tittar på.. Det är skattebetalarna som får ta smällen när andra bolag går under och tvingas friställa folk. Det är tragiskt att skiten får fortgå.
|
|
Suxx
Skrivet av Suxx, 2014-06-19 09:57:11
Om de hade konkurrerat på lika villkor med löner och avgifter som hör hemma här i Skandinavien så hade jag bara gratulerat till framgångarna. Det här framstår ju dessvärre bara som fult spel medans beslutsfattare tyst tittar på.. Det är skattebetalarna som får ta smällen när andra bolag går under och tvingas friställa folk. Det är tragiskt att skiten får fortgå.
|
|
Spännande
Skrivet av B, 2014-06-19 09:20:22
Blir spännande att se vad de gör när de inte kan ha thaicrew och piloter med kontrakt i Singapore längre. De norska myndigheterna kan inte ge dispens och kringgå norsk lag hur länge som helst.
|
|
"Gateway to Asia"
Skrivet av Sim, 2014-06-19 08:53:00
När fullbodas Kjos snack om ARN som "The Gateway to Asia"? När Flygtorget intervjuvade honom i höstas sade han att vi snart skulle få se det. Men, nu har ARN fått 4 USA rutter och 1 Asien rutt. Jag förstår inte heller varför han satsat på USA från ARN, han sa att det var en lågt hängande frukt, men Asien marknaden måste vara minst lika lågt hängande. Nu har de AOC och problem med tillstånd från USA? Vad begränsar dem just nu för flygningar till Asien?Den bristande flotta...
|
|
Härligt
Skrivet av Positiv, 2014-06-19 07:58:25
Positivt med ett bolag som är expansivt till skillnad från klagosången från bolaget på väg ner i källaren!
|
|
Farsen fortsätter!
Skrivet av ABC, 2014-06-19 05:21:45
Glömde en sak utöver föregående. De saknar dessutom helt flygplan för fyra USA-avgångar.
|
|
Farsen fortsätter!
Skrivet av ABC, 2014-06-19 05:19:27
Med sex 787 och flygschemat från mitten av juli har Norwegian tre möjliga dagar där de kan göra det underhåll som tar mer än ett par timmar alternativt ordna backup till den egna flottan. Tisdagar i Oslo, torsdag och söndag på Arlanda. Alla andra dagar och på alla andra flygplatser saknas egen backup och tid för tidskrävande underhåll helt. Lycka till!
|
|