Det finns 16 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Hans kan
Skrivet av ORD, 2016-04-02 22:24:26
du ta ditt senaste inlägg på svenska?
|
|
ORD
Skrivet av Hans, 2016-04-01 08:48:08
Tidigare gick ORD på förmiddagen inte nu när den är utvändande från HKG. ORD ör en trans flygplats och med dagens sena avgång landar den väldigt sent och de flesta transfers redan lyft från ORD.baraatt titta på bokningssiffrorna innan och efter tidtabellsomläggningen.
|
|
Re Hans
Skrivet av B, 2016-03-31 18:33:40
Idag är iaf Chicago fullbokad, mycket cargo också som det ofta är till en så stor hub. Om SAS snittade 60 pax på ORD, tror du de hade fortsatt med linjen under så många år?
|
|
@Jag
Skrivet av JaJagVetInte, 2016-03-31 15:10:15
Finnair flög Helsingfors - Stockholm - Boston en eller ett par sommarsäsonger för ett antal år sedan. Om jag inte minns helt fel använde denna flighten Skavsta. Kan det stämma? Hur som helst så har det funnits flygförbindelse mellan Skandinavien och Boston tidigare.
|
|
Ersättning vi försening
Skrivet av Linkan, 2016-03-31 12:08:21
Även Norwegian måste betala. Är flygningen till LAX 6,5 timmar sen har du rätt till 600 EUR samt viss ersättning för mat och förfriskningar. Missar du en anslutning kan de också vara skyldig att ersätta dig för den.
|
|
Försening ? - Kompensation från Norwegian
Skrivet av Andreas K, 2016-03-31 10:19:33
ALLA ni som är 6,5 tim försenade med Dy idag - se till att kräva de lagstadgade försenings ersättningar ni har rätt till. SAS betalar utan att tveka - med Norwegian - LYCKA TILL - det finns inget som heter "tekniskt fel" enligt EU dom men Norwegian vägrar tyvärr att betala
|
|
delay
Skrivet av matte, 2016-03-31 10:03:28
står idag och ska åka till LAX, Norwegian i nuläget försenad 6,30 timmar, SAS exakt på tid, valde fel denna gång :-(
|
|
Tuttätheten viktig för affärsresenärer
Skrivet av Linkan, 2016-03-31 08:53:47
Turtätheten är livsviktig för affärsresenärer. Att stanna i Boston 7 dagar om jobbet kan göras på 1-2 dagar blir mycket kostsamt för affärsresenärens arbetsgivare. Detta även om man får flygbiljetten för en krona.
|
|
Re:hest
Skrivet av Jag, 2016-03-31 08:12:28
Finland är inte en del av Skandinavien. Däremot en del av Norden.
|
|
Konkurranse
Skrivet av Leif, 2016-03-30 21:20:40
Antallet avganger vil øke og overta SAS, ganske snart, ettersom nye, moderne Dreamliners kommer inn
|
|
.
Skrivet av hest, 2016-03-30 20:11:51
Det är väl inte första förbindelsen mellan skandinavien och boston? Finnair flög väl för flera år sedan?
|
|
737
Skrivet av Hans, 2016-03-30 19:55:48
SAS borde sätta en 737 på ARN-ORH då de snittar typ 60 bokat.... Med dessa siffror så är antalet stolar hos SAS ointressant.
|
|
Paxen
Skrivet av Andres, 2016-03-30 19:54:25
Snart är norwegians LH flotta större än SAS...
|
|
SAS fler stolar till Boston varje vecka
Skrivet av Nils, 2016-03-30 19:21:29
SAS flyger varje dag till Boston 7*80 = 560 platser. Norwegian en gång i veckan med 290 platser.
SAS har således ca 270 fler platser varje vecka till Boston.
Norwegian är mer likt ett charterbolag i detta fall.
|
|
Konkurranse
Skrivet av Leif, 2016-03-30 14:59:06
Norwegian flyr til flere USA destinasjoner enn SAS. Boston ruten flys av et minifly med 80 passasjerer, Norwegian med ca 300....
|
|
konkurrens
Skrivet av ok, 2016-03-30 11:28:03
SAS flyger dagligen ARN-LAX, Norwegian flyger 2-3 gångar. i veckan inte riktigt konkurrens på allvar. Sas flyger CPH- Boston dagligen, Norwegian 1 gång i veckan. Dessutom har SAS många fler avgångar från skandinavien till NYC än Norwegian. Norwegians priser är t.o.m. ofta inte lägre om man vill ha med baggage och vill ha mat på flyget.
|
|