Det finns 11 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
DAT
Skrivet av K, 2013-02-03 16:10:36
Det är inte bara målningen av flygplanen som för tankarna till clowner. Ledningen verkar bestå av pajasar... Lägg ner lite tid, gör en seriös ansökan och fyll de krav som finns så kanske det finns en chans att vinna ett anbud.
|
|
SUCK
Skrivet av Åke, 2013-02-02 23:02:02
WFs flotta är inte för gammal. För en konkurrent att komma in på kortbane systemet är bara att glömma. Var skall denne få tag på de plan som behövs för att operera ? Från Widerö ? Se på DAT lyckas man hitta två så blir man utsparkad ändå av Avinor/WF..... Nää det här gänget har en säker sits så länge Norska skattebetalare är villiga att se till att WF går med goda vinster. En rent Norsk angelägenhet således. Suck som sagt.
|
|
En par saker til Dash 8,
Skrivet av pf, 2013-02-02 15:39:37
det er fakta at DAT tidligere har vunnet anbud i Norge. Florø-BGO/OSL er tidligere trafikert av DAT, men WF har senere vunnet tilbake disse ruteområder. Jeg kan lite om teknikk og evnt krav til instrumentering her, hva som er krevet. DAT flyr dessuten kommersielt på strekningene OSL-SRP v.v. og på ruter til/fra Rygge.
Jeg tror ikke helt du vet hva du egentlig skriver om når du vil ha WF ut, og DAT inn på norske anbudsruter. Det er min diplomatiske mening om ditt innlegg !
|
|
Dash 8,
Skrivet av pf, 2013-02-02 15:34:36
fryktelig dersom du lar kommersielle interesser, og bare det, gå foran sikkerhet-har du vært i Nord-Norge? Har du sett vår topografi, både der og på vårt vestland? Når ikke DAT klarer å få på plass det som er krevd i anbudet innen oppsatt frist, av innflygingsutstyr m.v. hvordan kan du da hevde at det er kopling mellom beslutningstakere og Widerøe's?
|
|
Widerö vs DAT
Skrivet av Dash 8 , 2013-02-02 10:27:29
Därför välkomnar vi DAT till Norge.
Märkligt nog så följer inte de Norska myndigheterna de regler som gäller för offentlig upphandling då det finns folk med stark koppling till widerö i bestämmande positioner i Norska myndigheter. Det är så man mår illa när man läser om detta.
Ut med Widerö och in med DAT
|
|
SAS som gapade nyligen om guldklimpen!
Skrivet av Trögt!, 2013-01-31 00:06:51
Hörde för ett tag sedan att man skulle sälja Widerøe och enligt SAS själva skulle det vara en munsbit för marknaden!
Där ser man, inte ens munsbiten i SAS vill ingen ha!
|
|
Dash
Skrivet av Jens, 2013-01-30 19:33:12
Som jag förstår det tillverkas endast Bombardier Q400 i Dash-8serien. Varken 100, 200 eller 300 görs idag, inte heller Saab 340 eller Dornier. Görs det över huvud taget några turbopropplan i storleken 25-45 passagerare numera?
|
|
Flottan
Skrivet av !?, 2013-01-30 15:05:15
Problemet som Widrö också brottas med är deras flotta! Tydligen går stora delar av den på övertid och ersättare saknas idag!
|
|
WF
Skrivet av Emil från Lönneberga, 2013-01-30 11:57:39
På många norska destinationer är Wideroe den enda operatören som håller måttet. Det är ju nästan uteslutande C-flygplatser i Nordnorge med hög terräng, skitväder samt hala och korta banor.
|
|
WF
Skrivet av J, 2013-01-30 11:37:28
Det är inte bara att slå sig in, det är en del som har försökt...
|
|
WF
Skrivet av Anders, 2013-01-30 11:09:16
WF är ett högriskbolag. Det går väldigt bra för WF idag, men när något annat bolag slår sig in på anbudslinjerna så är WF rökta!
|
|