Det finns 19 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Inte billigare och usel punktlighet.
Skrivet av Kalle, 2014-04-10 10:28:40
Varför skall man då flyga med Norwegian?
http://www.vg.no/forbruker/reise/luftfart/norwegian-paa-jumboplass-i-punktlighet-paa-langruter/a/10130403/
|
|
NAS
Skrivet av NAS, 2014-04-09 22:47:11
Inga ränteutgifter att tala om heller... ;) vad kostar SAS lån?
|
|
Norwegians lån kan sägas upp.
Skrivet av Sven-Erik, 2014-04-09 19:06:10
Det är riktigt allvarligt om Norwegian är på väg mot förlust. De har inga tillgångar att tala om.
|
|
@Sven-Erik
Skrivet av Hans, 2014-04-09 13:44:13
Problemet med SAS är att de ska tjäna pengar samt ÄVEN betala 10% i avkastning på dessa 3,5. Börjar de inte visa positiva siffror och goda sådana så lever det farligt de med.
|
|
Strejkhot kan påverka bokningar.
Skrivet av Sven-Erik, 2014-04-09 11:03:11
Om passagerarna får klart för sig hur beroende ett flygbolag med liten kassa är av att hela tiden få in pengar, då kan de sluta boka. Ett strejkhot mot Norwegian i påsken eller strax efter, kan också påverka. Det är verkligen inte bra.
|
|
Norwegian kan gå i konkurs.
Skrivet av Sven-Erik, 2014-04-09 10:55:27
Kassan är liten och man gå runt på biljettpengar som kommer in för framtida flygresor. Det är därför Norwegian hela tiden är tvingade att expandera.
Jag har inget med något av bolagen att göra, men jag har läst bådas rapporter. Norwegian lever mycket farligt, trots att många förnekar det. SAS fick nyligen in 3,5 miljarder och har inte riktigt samma problem. Däremot är konkurrensen hård för SAS.
|
|
Ingen hård kamp
Skrivet av Erik, 2014-04-09 10:36:56
Det är väl ingen hård kamp mellan Norwegian och SAS. Enkelt beskrivet så är ju SAS med i Biggest Looser.
|
|
Minus 27%
Skrivet av @Lasse S, 2014-04-09 10:17:46
Det är desperat. Vad händer nu om Norwegians USA-flygningar med "billigcrew" stoppas? Det blir problem det. Men inte ens med "Thai-style" är Norwegian särskilt billiga.
British Airways som jag flyger en del med, säger att de har bättre priser och det stämmer! BA är inte ett lågservicebolag som Norwegian utan bokar om vid problem. Väldigt korkat att riskera att bli fast flera dygn med Norwegian!
|
|
Desperat kommentar
Skrivet av Lasse, 2014-04-08 18:25:17
Det er SAS som er desperate, og som sliter økonomisk. Et belegg på 69% er katarofalt dårlig.
|
|
Desperat prisdumpning
Skrivet av Harry, 2014-04-08 16:38:33
Märkligt att överhuvudtaget inte nämna att RASK tokrasar för Norwegian. Det i kombination med den våldsamma ökningen av antalet passagerare tyder på att Norwegian är mycket pressat och måste dumpa priserna för att få cashflow från det ökande passagerartalet. Det håller bolaget gående. Pyramidspel är bara förnamnet. Strejkhot och ev. uteblivet USA-tillstånd är mycket allvarligt.
|
|
Det här betyder något.
Skrivet av Flygpassagerare, 2014-04-08 12:26:18
http://ipad.dagbladet.no/2014/01/11/nyheter/okonomi/fly/norwegian/sas/31225845/
|
|
SAS hade 22% fler passagerare
Skrivet av Linkan, 2014-04-08 11:00:48
SAS hade 22% fler passagerare. Det är en markant skillnad.
|
|
Yielden
Skrivet av Jürgen, 2014-04-08 09:55:04
Anders Carlsson tar utgångspunkt i endast hälften av de redovisade nyckeltalen ifrån de båda bolagen. Detta tilltagande placerar författarens artikel i kategorin skräpjournalistik. Sanningen, Anders Carlsson, är det som förutsätts och premieras av alla läsare. Lär dig det.
|
|
Priset avgör
Skrivet av Cristoffer, 2014-04-08 09:38:52
Sas har för mig varit billigare alla ggr, tex till USA blir DY mycket dyrare om man ska vidare. Priset avgör!
|
|
Störst...
Skrivet av Micke, 2014-04-08 09:04:15
Vem bryr sig egentligen om vilket bolag som är störst. För min del som har ca 180 flygningar på ett år är service och hjälpen om något inte fungerar det som är det väsentliga. Här är SAS störst med en kanon bra produkt oavsett om det är på marken eller i luften. Norwegian har inget att komma med när det gäller varken service eller hjälp.
|
|
Det varer lidt endnu....
Skrivet av pierre holmgren, 2014-04-08 08:55:13
400.000 pass i forskel er trods alt så Norwegian må nok väbne sig med tålmodighed for at kunne regnes som nordens störste selskab.Desuden er alle evt pass f.eks LGW-AGP jo ikke et udtryk for hvor store de er i det skandinaviske marked.
|
|
Saab 2000, Yield er yield,
Skrivet av pf, 2014-04-08 08:37:33
lønnsomhet er lønnsomhet-noen har muligens ikke mer tilganger å selge for å vise overskudd
|
|
Passagerare
Skrivet av Jaja, 2014-04-08 08:07:53
Man kanske inte ska glömma bort att i och med Norwegians baser utanför Skandinavien, så har ju faktiskt SAS ett övertag när det kommer till den Skandinaviska trafiken. Men men, Norwegians siffror visar vad dom visar och det är bra gjort.
|
|
Yield
Skrivet av SAAB 2000, 2014-04-08 07:53:14
Varför skriver du ingenting om yielden Anders Carlsson?
|
|