Det finns 10 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
REX
Skrivet av Daniel, 2014-04-16 15:22:44
Kul Jag flög med rex och det fungerade bra, mycket bekvämare och snabbare än buss iaf. som hade vart enda alternativet.
|
|
Lyxigt när det är trångt
Skrivet av Lars Ras, 2014-04-16 08:50:25
340/2000 har samma lyxiga känsla invändigt som en Falcon7X, eller varför inte lyxhusbilen Concorde. A350 är för de som inte har råd med biz-jet...
|
|
Cargo Pod
Skrivet av FAAB, 2014-04-15 21:39:23
En SAAB 2000 med cargo pod under buken skulle kunna bli en hit.
|
|
Cargo Pod
Skrivet av FAAB, 2014-04-15 21:39:21
En SAAB 2000 med cargo pod under buken skulle kunna bli en hit.
|
|
Helt obegripligt
Skrivet av sf, 2014-04-15 18:09:19
att någon vill ha denna flygande hörselskada. Nytillverkning? Ja kanske, om den blir lika "tyst" som en atr.
|
|
Saab 4000
Skrivet av Linköpingsbo, 2014-04-15 16:40:25
Gärna nytillverkning av civila plan här! :)
|
|
Börja tillverka igen
Skrivet av Oskar, 2014-04-15 13:37:20
Tycker SAAB ska börja tillverka civila flygplan igen, många flygbolag verkar ju gilla SAABs gamla plan. Ethidad utryckte gillande för deras 2000 modell nyligen.
|
|
Rex er en fusjon
Skrivet av pf, 2014-04-15 12:03:43
av de tidligere selskap Hazelton og Kendell. Disse hadde begge Saab 340 i flåten, Kendell hadde til rett før fusjonen i 2002 18CRJ-200.
Saab 340 er en meget akseptert flymaskin i "rural" områder som Rex flyr i. Jeg har, pga at jeg har bekjentskaper inland NSW, mange ggr fløyet med bolaget. De er meget gode.
Hadde en gang fra Broken Hill severe turbulense på leg mot Sydney, vi brukte nesten 3 timer på noe som skulle ha gått på 1t 50.
|
|
Inga nya 340/2000!
Skrivet av Nej tack!, 2014-04-15 10:47:44
Jämfört med att gå in i en ATR så är en entre i en SAAB340/2000 närmast som att klä på sig flygplanet. Givetvis finns väll en begränsad marknad även för nya propellerplan men jag tror tillverkarna får satsa på breda, höga, ljusa kabiner och inte ett trångt rör om de skall lyckas. Sen får flygbolagen som köper maskinerna skärpa till sig vad gäller hur många stolsrader de klämmer in. De ATR som trafikerar Sverigeflygs/SAS linjer idag har bedrövligt benutrymme.
|
|
Kul
Skrivet av Jens, 2014-04-15 10:17:18
Borde det inte finnas en marknad för nya versioner av Saab 340 & 2000. Bombardier har ju slutat tillverka Q200 och 300, mig veterligen är det ju ingen som tillverkar propellerplan för 25-35 passagerare.
|
|