Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har för nittonde året i rad genomfört sin omfattande undersökning av kundnöjdhet inom persontransportsektorn, där tåg, bussar och flyg ingår. BRA återtar topplaceringen bland flygbolagen med nöjda kunder i Sverige.
– Jag vill dela denna utmärkelse med alla kollegor på BRA som varje dag gör sitt yttersta för att ge våra kunder en riktigt bra reseupplevelse, både i luften och på marken. Vi har ett par händelserika år bakom oss och att vi lyckas behålla kundernas förtroende på detta sätt är riktigt gott betyg till alla medarbetare, säger Ulrika Matsgård, VD för BRA.
Undersökningen har genomförts under mars och april i år och resultatet bygger på 2265 intervjuer. Sett till hela transportbranschen landar BRA på tredje plats efter bussbolaget bus4you och tågbolaget MTRX.
Bland flygbolagen fick BRA ett kundnöjdhetsindex på 69,8, SAS kom på andra plats med SAS 67.1 och på tredje plats kom Norwegian med 66,8.