
SAS storsatsar på nya flygplatsen i Sälen
Publicerad den 12 augusti 2019Kommentarer
Roligt att se, flygplatsen har inte ens öppnat och redan åtta linjer, fullständig succé!
Därför att jag flyger med SAS för att jag vill flyga just SAS. Annars kan jag lika gärna åka med Norwegian, BRA, någon annan konkurrent eller någon av mina Star Alliance-bolag.
Är det du Gullan som ÄR afterskin?
Behövs ej ny dragning utan bara att lägga tillbaka rälsen på järnvägsbanken som redan ligger där mellan Malung-Sälen, nerlagd 1971 lagom till utförsåkning började bli poppis.Industrin utmed västerdalsälven behöver också spåren igen. Hoppas inte denna flygplats går samma öde som Idres.
Men så roligt det skall bli att få flyga skidåkare till Sälen, vi tjejer i kabinen skall se till att skidsemestern börjar på ett härligt sätt och att afterski´n blir något alldels extra.
Till alla klimatvänner
Det snöar och har snöat rikligt i Australien nu.
Den kommande Vintern här kommer att bli kall och snörik precis som den varit med lite fluktuationer de senaste tusen åren.
Det är härligt och friskt att åka skidor i sälen och vår sek är billig för våra gäster.
Vilka är det som ska öppna nya linjer på ARN. Norwegian och SAS kommer inte öppna fler olönsamma långlinjer. Det är bara statligt subventionerade bolag som Qatar Airways och kinesiska bolag som kan göra det. ARN kommer inteutvecklas på vettigt sätt sålänge som löjliga Swedavia och okunniga politiker styr över flygplatsen
Ja för att bygga många mil järnväg är ju helt klimatneutralt med tanke på all skog som skövlas och material som ska fraktas.
En ny järnvägssträcka tar decennium att räkna hem miljömässigt. Och vid det laget lär flygen vara närmast klimatneutrala.
Denna konstanta stigmatiseringen av Arlanda som underlägsen. Visst finns det fog för det. Men potentialen är stor på Arlanda. Något som förhoppningsvis omvandlas till positiv utveckling i form av fler rutter.
Jasså, osmart? Det här är ett ganska begränsat marknad, Varför använda miljarder på att bygga järnväg till Sälen,?ganska osmart
Använd i stället pengarna på saker som fungerar, Vattenfall som tyvärr är ett statligt bolag borde se till att avveckla sina tyska kol eldade kraftverk. Något smartare var om man såg till att utveckla biobränsle till flyget här i Sverige, men det mäktar vår odugliga regering inte med att skapa förutsättningar för, som vanligt.
Obegripligt varför man inte satsade på att bygga järnväg istället. Sovvagn från Köpenhamn/Malmö istället för att ytterligare bidra till att snön smälter bort….
Mora flygplats kanske aldrig får någon reguljär trafik till Stockholm igen men Sälen/Rörbäcksnäs flygplats kommer inte att ersätta Mora för den trafiken då den ligger ca 12 mil på krångliga vägar åt fel håll, när företagaren från Mora parkerar vid Rörbäcksnäs flygplats så skulle han varit halvvägs till Stockholm med sin bil och haft ca 1 1/2 timme kvar att köra dvs samma tid som incheck och flygtid till Arlanda.
Blir det SAS eller Cityjet som flyger?
Varför inte SAIL?
Mora flygplats kan läggas ner & ersättas av Sälen flygplats.
ARN, troligen.
Är det SAIL eller SAS som flyger? Är det det förstnämnda är jag inte intresserad oavsett.
Det blir nog liknande lösning som SAS gör vissa dagar på vintern med trafiken London – Kiruna. Där har det varit SK526 som ställs in och flygs i stället LHR-KRN.
SAS har neppe kjøpt en slot på LHR. Så hvilken destinasjon går miste om fly lørdag kveld for å få fly på Sælen ?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten