Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Vad håller Ving och Sunclass på med?

Tråden startades av Conny

Oy-vko skulle komma i november var tanken från början, det blev en inhyrd kärra från Hifly med tillfälligt reg Oy-vkj istället.
Oy- vkf och Vki är mer i hangaren än i luften.
Den 330 som skulle lyfta mot Aruba kl 9 i morse är just nu försenad till 23,30 ikväll.
Ving och Sunclass vill flyga till sina destinationer men har uppenbarligen inte täckning för det med plan som räcker till.
Tidigare under Thomas Cook regi så hade man i allafall plan till det Oy-vki. Oy-vkg. Oy-vkh. Oy-vkf samt inlånade G-omyt. Sista året hade man dessutom G-Tcxb och Tcxc.
Vad har man nu?
Provocerande dåligt i mina ögon.

Publicerad den 2022-12-22 20:29
Skriv ett svar
Antal svar: 849

svar

Fråga till Zune
2025-04-30 11:19

Vad för man ut på den lönen efter skatt ? Första steget

@kenneth
2025-04-29 13:49

Har bekanta på BRA Charter, dom tjänar lika bra som när dom jobbade på Novair säger dom!

kenneth
2025-04-28 16:00

@Zune

Tacka Jettime och BIX

Karina8C
2025-04-28 09:00

Tacka vet man hur bra det var på TCAS tiden eller Mytravel. Take us back!

Tips till er feta, ozempic
2025-04-28 08:55

Extrajobb jag hade när jag flög var butik & restaurang.. Bra flexibelt och grym OB.
Lycka till!

Zune
2025-04-27 17:25

Högsta månadslönen på Sunclass b löneskala är 25 153:- efter 6 år, ingångslön är 19 165:-
Sverige är det nya Polen när det kommer till flygbranchen iallafall. Tjäna extra pengar kan man göra på OnlyFans, annars hemtjänsten eller nåt?

Extrajobb
2025-04-27 12:23

Ändå helt stört att man skall behöva ha extrajobb när man flyger heltid kan man tycka!

Flygande
2025-04-24 13:42

Jag är ny flygande på B-löneskala och tycker det är svårt att få det att gå runt på lönen.
Någon som har något bra tips på extrajobb på ens fridagar? Flexibelt såklart

Hallå admin
2025-04-23 16:23

Varför godkänner ni inga kommentarer i denna tråd??

@Ida
2025-04-21 09:59

Jag har två namn i huvudet när jag läser din kommentar, förstår hur du tänker där men att klara en medical idag är alldeles för lätt.
Och ni andra som klankar ner på Idas kommentar förstår nog inte hur ohälsosamt det är att vara överviktig, ta en ryggsäck å packa med 20-30 kilo å gå på en promenad så fattar ni att den extra vikten i form av fett är livsfarlig.

@ida
2025-04-21 08:59

Den kommentaren kan du vänligen hålla för dig själv. Alternativt öppna en ny tråd för allmän diskussion. Reglerna är densamma och är internationella bestämmelser så egentligen inte så mycket att diskutera men absolut kan man debattera. <3

Cc
2025-04-20 22:13

@ida

Visst har vi högt tak här i forumet men den tar vi inte här! Det är samma medical och recurrent! Alla som flyger är fit to fly både med extra bagage eller inte. Om det så heter Emirates eller något annat bolag spelar ingen roll. Som gammal kollega förutsätter jag också samma. Här diskuterar vi branschen i helhet. Vi kan inte shamea människor som inte kan försvara sig här. Som du också vet så finns det många anledningar till vissa saker, skilsmässa ohälsa etc. Kollegialt stöttar vi! Vi trycker inte ner människor vare sig det är vikt eller utseende! Någonstans måste vi dra gränsen i detta forum! Vi håller oss till det vi är bäst på! Flyget!! 😊🙏och det som rör sunclass som bolag inte individer som arbetar 😊❤️

Dh
2025-04-20 11:26

Någon som vet hur det går med OY-TCG? Den har stått i Tallin sedan 7 februari

Ida
2025-04-13 06:03

När vi flög hem häromveckan var det en kvinna som var så överviktig att hon knappt kunde röra sig igång när hon jobba.
Jag själv jobbade på emirates i tio år. Där var det rätt hårda krav på normal BMI och sund kost för att klara medical. Är sådant helt borttaget i skandi? Kan inte vara så hälsosamt att arbeta I luften med sådan övervikt.

Hej hopp
2025-04-11 10:32

Ska sunclass också begränsa alkoholen ombord?
Känns som problem med stökiga fylla är värst på charter

@SV: peal
2025-04-08 03:54

Det var ett sjukdomsfall som gjorde att de behövde gå ner och släppa av dem och deras väskor innan resan kunde fortsätta.

peal
2025-04-07 08:48

Är det någon som vet varför OY-VKI på väg mot Kap Verde i torsdags strax efter att den lämnat svenskt luftrum plötsligt gjorde en högergir och landade på flygplatsen i norska Bergen..? Efter 3 timmar gick färden vidare mot Sal.

Hej hopp :)
2025-03-25 23:52

När DK flyger till Funchal från CPH så flyger de oftast CPH-FUNCHAL-HELSINKI och mötande flight flyger HELSINKI-FUNCHAL-CPH 🙂 och nu är det snart säsongsbyte & mycket flygs tomt tillbaka/mellan öarna beroende på hur reggarna är slingade!

Fördelen om det är teknik/mindre fel på kärror som flyger däromkring är att DK har egna tekniker på LPS/TFS! Sen är kärrorna slingade på olika rutter normalt sett om inget annat sker 🙂

Dh
2025-03-25 16:15

Akktu Stakki

OY-TCH flög tomt från LPA till Funchal för att flyga hem resenärerna i DK1125. OY-VKB måste således fått någon form av tekniskt fel, men idag flög de vidare till LPA (omdirigerades dock till TFS). Så OY-VKB ersätter troligtvis OY-TCH som fick rycka in

Akktu Stakki
2025-03-25 14:47

Ser ut till att flyga (VKG4126) tom till LPA!?

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500