Det finns 14 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
KAS, Bergen
Skrivet av pf, 2012-11-10 18:07:08
og muligens andre norske byer ligger nok før GOT
|
|
Göteborg?
Skrivet av Kas, 2012-11-10 10:14:37
Blir det någon Göteborgsbas tror ni??
|
|
Socialtansvar
Skrivet av Fair, 2012-11-08 21:09:57
Om de nu skall verka på Svenskmarknad så skall vi kräva att de tar sitt ansvar och betalar in socialavgifter och skatter för sina anställd. Konkurrans på lika vilkor är frågan om Norwegian klarar av.
|
|
Planen kommer vara knökfulla!
Skrivet av Chapter Eleven, 2012-11-08 18:07:42
Så här enkelt är det alla ni som fortfarande tvivlar på Norwegian. Är biljetten tillräckligt billig så kommer flygen att vara knökfulla även om man flyger point to point.
De flesta av oss tycker illa om Ryanair men de tjänar pengar som gräs! Pengar som SAS aldrig kommer att tjäna och säkerligen inte Norwegian heller. Låga kostnader-billiga biljetter-många passagerare-pengar i kassan.
|
|
Granskning
Skrivet av Så är det, 2012-11-08 16:26:23
Som vanligt är det billigt PR-smicker om att Stockholm är perfekt som ett nytt hub för långdistans. Journalisterna dreglar och skriver precis allt vad han vill att de ska göra. Men han LOVAR aldrig någonting. Jag önskar att Uppdrag granskning i SVT gör ett reportage om Norwegian...
|
|
Desinformation
Skrivet av Nisses kusin, 2012-11-08 12:58:58
Hur länge ska media hantera DY:s medie-information med silkesvantar? Alla med insikt kan bara skratta åt "90% europeer på linjerna till Asien". Varför inte fråga Kjos om det inte är oroväckande att DYs beläggning går ner och i oktober var 78 % ? Och ändå flyger de point-to-point !
|
|
DY
Skrivet av Macke, 2012-11-08 12:11:27
Kjos säger att ARN är perfekt för linjer till Asien så varför har SAS inte kört under alla år från arn och konkurrerat med Finnair?
|
|
GOT
Skrivet av Jocke, 2012-11-08 11:20:21
Knappt man vågar flika in här, men finns det inga planer på att Göteborg kan få ngn långlinje med Norwegian eller är det helt kört?
|
|
96 procent asiater ombord hos Finnair
Skrivet av Grevinnan Gravello, 2012-11-08 09:59:54
Norrmannen pratar i nattmössan. 90 procent skandinaver ombord till Asien. Med vilka bolag då? Finnair snittar på 94 procent asiater ombord borträknat Bangkok. Norrmännen kommer aldrig att fylla sina 787:or med sin point-to-point-strategi. Den 1 april 2013 kommer dessutom Japan Airlines in på Helsingfors tre gånger i veckan med Trippelsjuan till Tokyo i codeshare med Finnair. Det innebär bland annat dubbla dagliga nonstop till Tokyo 10 ggr i veckan i samarbete med Finnair. Lycka till!
|
|
Finnair
Skrivet av ?, 2012-11-08 09:46:57
Hur stor ägarandel har Finnair i Norwegian?
|
|
Vilken verklighet lever han i?
Skrivet av Anders, 2012-11-08 09:46:46
"90% av passagerarna europeer på asienlinjerna" (???). Vilka asienlinjer pratar han om, svenska charterbolagens? Den enda linjen med relativt hög andel europeer är väll Bangkok!? Resterande linjer är redan till 90% asiater, australiensare och kiwis.
|
|
Håll i hatten
Skrivet av Bullten, 2012-11-08 09:24:53
Det kanske börjar blåsa snålt kring HELLsinki...
|
|
Cabin crew/ARN
Skrivet av Chewbakka, 2012-11-08 09:23:21
Om nu ARN går så bra och är så viktig, varför inte direktanställa kabinpersonalen?! Majoriteten är ju fortfarande inhyrd från Proffice Aviation och Arpi! Vsist ska man ha flexibilitet, men då kan man ha de sist anställda från bemanningsföretag på kontrakt etc för att tackla semestrar, trafiktoppar och konjunktursvängningar! SKulle inte bli dyrare, man skulle istället få lojal och engagerad personal! personal
|
|
Fado singer
Skrivet av Äntligen!, 2012-11-08 09:19:41
Äntligen ett flygbolag som lever i nutid.
|
|