Tråden startades av: Van  2020-09-16 00:13:22
Norra & BRA 
Hej!

Är det bara jag som funderar på varför inte Norra och BRA passar på att gå ihop nu? Båda flyger nya ATR maskiner med inrikes som fokus. Det i kombination med Norra’s Embraer (= charter) hade kanske passar bra? Inrikes både i Sverige & Finland med Finnair som hjälp..

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Max
2020-09-17 08:31:08
SV: Norra & BRA
Det är Aldrig bra/lyckat att flygbolag går ihop.Slutar inte alls bra med sådana lösningar.
GVR
2020-09-16 17:55:09
SV: Norra & BRA
Norra finns i allra högsta grad och ägs till 60% av DAT och 40% Finnair. Sen att dom börjat måla om sina flygplan i Finnairs färger är en annan sak.
Fakta-olli
2020-09-16 17:02:32
SV: Norra & BRA
Kålla dina faktan olli. Norra finns, och ägs inte av finnair (delvis nog, men inte majoriteten).
Norra och BRA har helt annorlunda concept, skulle krävas rätt stora ändringar hos den ena att anpassa sig till den andra. Norra flyger inte inrikes i fokus, ERJ-maskinerna är fullt upsatta med europa trafiken, ATR inrikes för visso del men också baltien och vissa destinationer i norden också. Detta allt bortsätt från covid-krisen... Trafiken grundar sig på att finnair köper tjänster av Norra och Norra av Finnair. Du kan inte köpa flyg hos norra, endast finnair. Nu i detta läget med överskott av plan samt personal och underskott i mängden jobb och därmed kling i kassan så finns väl ingen vettig mening i att bolagen skulle slås ihop?
Olii
2020-09-16 11:12:00
SV: Norra & BRA
Norra finns inte längre och tillhörde Finnair. BRA finns nog inte heller snart.
ABC
2020-09-16 10:42:55
SV: Norra & BRA
Är detta skrivet innan Brommas förmodade nedläggning?
 

Tillbaka

Volflight
Pilotshop
BAM
Flygtorgets nyhetsbrev
Flygrevyn