Slutet för BRA? |
Nu när air France och KLM köpt SAS kommer nog det nya bolaget att trafikera inrikes i Sverige med stort S! Betyder det att bra har sett sina bästa dagar? |
|
|
Ju-Anita
2024-11-07 00:32:30
|
SV: Slutet för BRA?
Snart går första BRA-maskinen för omlackering till nytt livery, SAS-livery.
|
ATRpappae
2024-11-06 22:24:17
|
SV: Slutet för BRA?
Nogän som kan bekräfte om det er 47 eller 66t i mrd? Hörs lavt ut
|
Lönekontoret
2024-11-06 15:55:33
|
SV: Slutet för BRA?
Jag vill förtydliga att det absolut inte är dessa siffror det handlar om.
|
ATR jockey
2024-11-06 13:08:06
|
SV: Slutet för BRA?
66.000 DKR 10% pension 11 days off 6 weeks vacation
|
@ATRpappae
2024-11-06 10:09:27
|
SV: Slutet för BRA?
BRA ATR CPH/BLL CPT: 47.000Dkk FO: 32.000Dkk
|
ATRpappae
2024-11-05 21:56:55
|
SV: Slutet för BRA?
Hur ser lönnen ud for en kaptajn som joiner BRA med base i CPH?
|
@ op
2024-11-05 20:14:15
|
SV: Slutet för BRA?
Lönerna i Danmark ökar både med inflation/årlig uppräkning och danska facken arbetar aktivt för att förbättra villkor för sina medlemmar. Lönerna för piloter i Sverige har minskat i kronor eller åtminstone totalt avstannat sedan 2010. Att en kapten i Stockholm på BRA/Link ska ha runt 60.000 är ett skämt. Synd att SPF bara står och kollar på. Tror det är svårt att locka hem erfarna skandinaver med de lönerna. Stockholm är inte billigt.
När Air Baltic betalar mycket bättre i Riga även vad SAS gör i Stockholm har något gått galet.
|
Lönekontoret
2024-11-05 19:03:08
|
SV: Slutet för BRA?
Tyvärr är lönen avsevärt mycket lägre än så. Även jag har varit på intervju (pilot)
|
op
2024-11-05 16:37:41
|
SV: Slutet för BRA?
@dkk: well.... med växelkurs och andra nationella lönelägen så är det skillnader mellan länder. Vad gäller växelkurs så är den danska lönen anpassad för danska utgifter så det är felaktigt att tänka dansk lön + växelkurs + svenska utgifter.
|
@Dkk
2024-11-05 14:12:01
|
SV: Slutet för BRA?
Så en Styrman i Köpenhamn tjänar alltså bättre än en Kapten i Stockholm. Motiverande.
|
Dkk
2024-11-05 12:23:26
|
SV: Slutet för BRA?
BRA behöver bumpa upp sina löner ordentligt om man vill attrahera Danska piloter. Xflys ATR Kaptener ligger runt 70.000 Dkk ~ 108.000 Sek per månad. FO runt 43.000 dkk ~ 66.000 Sek.
Vad erbjuder BRA idag till Danmark och Stockholm?
|
Kalle
2024-11-05 11:30:43
|
SV: Slutet för BRA?
@Torsten Larsson
Det är just ATR BRA ska ha, om du har missat det så har dom skrivit ett kontrakt med SAS om ATR produktion. Sluta trolla!
|
Dansken
2024-11-04 20:05:12
|
SV: Slutet för BRA?
BRA etablera sig även med bas i CPH och BLL med ATR
Söker piloter just nu.
|
Torsten Larsson
2024-11-04 20:01:29
|
SV: Slutet för BRA?
Jag kommer absolut inte med någon falsk utsaga. Menar naturligtvis Xfly även om jag kanske inte preciserade det. Vidare kommer inte BRA ha ATR är det jag menar samt även så får vi se vad som händer med BRA Airbus osv. Men dessa frågor/diskussionsunderlag var snarare ställda till de som jobbar där.
ATRerna kommer gå upp i organisationen.
|
@Torsten Larsson
2024-11-04 15:12:24
|
SV: Slutet för BRA?
Tror du har missförstått en hel del.
Från en som är insatt i allra högsta grad:
SAS har inga egna ATRer utan de som flygs för SAS har varit Xflys ATRer tills nyligen, precis som Flybe flög sina ATRer för SAS innan pandemin. Det som kommer hända nu är att från 1:a Januari så kommer BRA och dess ATRer att sluta flyga egna flygningar, istället kommer BRA vara ACMI åt SAS. ACMI står för, Aircraft, Crew, Maintenance, Insurance… Dvs förutom de ATRer som BRa flyger åt Austrian så kommer övriga samt de 3 nya som kommer, vara “uthyrda” till SAS men fortfarande bemannas och opereras av BRA.
Nu får du sluta sprida falska nyheter, fakta är fakta och du har fel.
|
Torsten Larsson
2024-11-04 13:05:34
|
SV: Slutet för BRA?
Det är inte samma sak och inte ens samma maskiner.
Dessutom är det SAS och inte BRA´s.
BRA´s kommer återgå, vad som händer med charter nu får vi se på Airbus-sidan men många insatta tror inte att detta kommer hålla.
|
CC
2024-11-02 02:24:44
|
SV: Slutet för BRA?
@Torsten Larsson Var kommer alla ATR som ska flyga för SAS ifrån då? Svara på det du!
|
Torsten Larsson
2024-11-01 15:34:29
|
SV: Slutet för BRA?
Ja för Austrian ja men inte i övrigt dom ska tillbaka precis som påpekats i "A320-" -tråden här på Flygtorget.
|
CC
2024-10-30 09:58:13
|
SV: Slutet för BRA?
Vad får ni ut av falska rykten? ATR tillbaka? Knappast dem ska flyga för SAS och för Austrian i Österrike.
|
Torsten Larsson
2024-10-29 20:54:08
|
SV: Slutet för BRA?
Så är det inte. Man minskar och dessutom precis som vi säger i andra tråden ska ATRerna tillbaka och Airbus stannar möjligtvis i produktion på charter.
|
A320
2024-10-29 19:42:04
|
SV: Slutet för BRA?
Så fler Airbus med andra ord?
|
Suck
2024-10-29 18:10:17
|
SV: Slutet för BRA?
3 nya på ingång. 14+3 = 17st ATR
|
72cockpit
2024-10-29 08:01:29
|
SV: Slutet för BRA?
Planen just nu för BRA är att utöka ATR flottan med 3 maskiner så det alltså blir 15 ATR samt 3 A320 till alltså 10 A319/320 totalt.
|
Surafiel Mumbinga
2024-10-28 22:19:09
|
SV: Slutet för BRA?
Det har även jag hört att de ska tillbaka. Inga nya ATRer på väg. Vad är det för rykte?
|
Fakta
2024-10-28 16:29:07
|
SV: Slutet för BRA?
3 st nya ATR på ingång.
|
@@Fakta
2024-10-28 08:35:26
|
SV: Slutet för BRA?
Vad menar du att ATR ”ska tilllbaka”? Tillbaka var?
|
@Fakta
2024-10-27 20:23:54
|
SV: Slutet för BRA?
Nja, inte rätt där tyvärr.
ATR ska tillbaka, och A319 ska förmodligen bort också.
Märkligt med okunskap i denna tråd. Tack och ha det gott!,
|
Fakta
2024-10-27 17:22:05
|
SV: Slutet för BRA?
Mycket ovetande i denna tråd.Ska försöka säga HUR det ligger till. ATR och EN a319 är Ett bolag.Dem ska flyga för SAS. Dvs SAS hyr in dem som under leverantör. BRA kör även ATR i Österrike för Austrian.
Det andra bolaget har 3 a320 och 3 a319 och dem kör Charter precis som dom gör idag för Ving och Apollo. Hoppas det klarnar lite.
|
@Roux
2024-10-27 09:35:00
|
SV: Slutet för BRA?
Är BRA med i Skyteam? BRA är ett eget bolag.
|
Andreas
2024-10-27 09:12:18
|
SV: Slutet för BRA?
Varifrån kommer det citatet? Det är ju helt orimligt. Både Tarom och China Airlines regionala dotterbolag Mandarin Airlines tar in fler ATR i sina flottor. Varför skulle de göra det om de har planer på att fasa ut typen?
Kan det vara så att någon trollar? Conesa har doktorerat i USA och gör inte sådana enkla grammatikfel på engelska.
|
Roux
2024-10-27 08:11:46
|
SV: Slutet för BRA?
According to Andrés Conesa , SKYTEAM.
"There will be no propeller aircrafts within SKYTEAM by 2028."
|
Janne
2024-10-26 20:15:09
|
SV: Slutet för BRA?
@@cc
SAS ska inte ta över någonting, dom hyr in BRA, det är och kommer fortsatt att vara två helt skilda bolag.
|
Spåtanten
2024-10-26 19:23:25
|
SV: Slutet för BRA?
Vad hände med de så säkra informationen om att de skulle börja flyga med 330 charter?
|
Gunilla P
2024-10-26 19:11:12
|
SV: Slutet för BRA?
Nu ska det finnas kollektivavtal på plats! Stämmer det? Grattis om det stämmer:-)
|
@cc
2024-10-24 08:29:41
|
SV: Slutet för BRA?
Vad menar du? Ska BRA bara flyga ATR framöver och låta SAS ta över Airbus produktionen?
|
CC BRA
2024-10-22 18:14:50
|
SV: Slutet för BRA?
Förmodligen så kommer man inte att flyga Airbus nej. ATR återgår.
|
Reg
2024-10-22 09:44:04
|
SV: Slutet för BRA?
@aj. Tror detta bara är början av en nedläggning av SAS egna bas på ARN. Om inrikesflyget och semesterdestinationerna kring Medelhavet helt tas över av ACMI (BRA och andra) kan man lösa övrig trafik från en större bas i CPH och en mindre bas i OSL. De nya ägarna till SAS kommer att satsa på CPH och inte på ARN. Kan även bli så att norska BRA tar över som ACMI även i OSL.
|
@expat
2024-10-22 09:02:58
|
SV: Slutet för BRA?
Men vadå CJ har ju ca 90 på ARN och kollektivavtal. Betydligt bättre än Link
|
Af
2024-10-22 08:30:33
|
SV: Slutet för BRA?
Men kommer A319/320-crew på ARN att flyga inrikes åt SAS efter årsskiftet utan kollektivavtal? Blir det strejk på SAS i så fall?
|
expat CPT
2024-10-21 21:53:15
|
SV: Slutet för BRA?
SAS (LINK -15% på avtalet) Erbjuder 59 ish per månad. Vem tror att SAS Pilot förening (SPF) går med på något annat än låta inhyrda BRA piloter tjäna mer än SAS CPT?
|
SKSE
2024-10-21 11:32:28
|
SV: Slutet för BRA?
SAS har avtalat med sina fack att alla inhyrda underleverantörer skall ha gällande kollektivavtal. BRA:s ATR piloter har kollektivavtal gällande regionalflyg, vilket nu är uppsagt från piloternas sida. Så man behöver förhandla fram ett nytt avtal för ACMI produktion.
|
CC BRA
2024-10-20 17:04:26
|
SV: Slutet för BRA?
Ja vi har då inga kollektivavtal om det var det du menade?
|
@tommi
2024-10-20 14:24:35
|
SV: Slutet för BRA?
Groundcrew och större delen på kontoret på Bromma Blocks.
|
RLC
2024-10-20 01:10:50
|
SV: Slutet för BRA?
Att BRA skulle ha ”dyra” lokaler i Bromma är rent skitsnack. Dyrare förr hos Swedavia
|
Facket
2024-10-20 01:05:52
|
SV: Slutet för BRA?
Men Propeller flottan HAR kollektivavtal. Ni måste separera BRX och BIX.
|
CC BRA
2024-10-17 20:03:43
|
SV: Slutet för BRA?
Nej, "tyvärr" kanske man ska säga, men det var allmänt känt.
|
@Airbus
2024-10-17 19:33:32
|
SV: Slutet för BRA?
Nej. Inget kollektivavtal.
Varför går inte SPF och flera andra fackförbund ut med blockader och rekommendationer att undvika Braathens som vägrar tekna kollektivavtal? Det är precis vad som sker med Tesla. Sveriges fackförbund är inte konsekventa.
|
Airbus
2024-10-17 16:58:54
|
SV: Slutet för BRA?
Blev det något kollektivavtal?
|
@ads-b
2024-10-17 06:58:28
|
SV: Slutet för BRA?
Varför kan man inte sälja 200kr biljetter om det finns tom stolar på varje flight? Då drar man ju in lite pengar! Det gjorde ju linjeflyg förr!!
|
@tommi
2024-10-16 08:45:50
|
SV: Slutet för BRA?
Vilka avdelningar är det som får sätta ner mest? SAS har ju säkert redan sina kontorsanställda på Frösundavik?
|
Andreas
2024-10-15 08:21:31
|
SV: Slutet för BRA?
"Det visar sig nu när man kan göra sig av med ca 100 talet personal på kontoret."
Du har nog missat vad som händer. BRA lägger ned den egna verksamheten och reducerar till att bara flyga ACMI och charter. En massa funktioner som behövs för att flyga för egen räkning behövs inte längre. Att de sägs upp nu bevisar ingenting.
|
@@@737
2024-10-14 15:39:11
|
SV: Slutet för BRA?
Du svarar inte på frågan hur ett annat bolag ska kunna uppnå lönsamhet på Bromma med ”extremt låga priser”. Gör gärna det.
|
Mer Realist
2024-10-14 14:06:42
|
SV: Slutet för BRA?
sv @737. Jimmy och Uffe är tänker ideologiskt - inte företagsmässigt. "10 kr vid pump" och "400 kr t.o.r till Ronneby" är deras gemensamma "vision".
|
Stockholmare
2024-10-14 13:29:08
|
SV: Slutet för BRA?
Merparten av resenärerna är ju affärsresenärer, tämligen opriskänsliga i praktiken. Den stora kostnaden för företagen är inte flygbiljetten. Kostar en biljett 1000kr eller 2000kr är inte det som avgör...
|
@ @737
2024-10-14 12:52:51
|
SV: Slutet för BRA?
BRA har haft en rätt stor kostym att betala. 14 "nya" ATR72-600, startat ett stort projekt med Airbus Charter, nya dyra kontor på Bromma Blocks samt ett långtgående tjat om nettonollflyg med div mellanchefer som ska avlönas. Kostymen blev tung att bära. Fokus försvann från Sverigeflygprodukten. BRA har inte en gång justerat sin produktion efter underlaget utan bara kört på i samma spår trots rekonstruktioner. Det visar sig nu när man kan göra sig av med ca 100 talet personal på kontoret. Bara för att BRA inte lyckades på Bromma så finns det absolut möjligheter. Hoppas någon tar möjlighten.
|
@737
2024-10-14 10:49:10
|
SV: Slutet för BRA?
Men hur skulle det fungera menar du?
Hur ska en aktör kunna hålla "extremt låga priser" och kunna få ekonomi i driften när man inte kör många rutter/rotationer och fortfarande ska kunna betala för reparationer/underhåll/hantering mm samt Swedavias avgifter för att flyga på flygplatsen? BRA har väl ingen gigantisk kostnadskostym att släpa på, tror du inte de har försökt att laborera med priserna men insett lönsamheten inte ökar för att priserna sänks? De har ju inte gjort rekonstruktion två gånger för att de har haft för höga priser - snarare tvärtom, de har haft för dålig lönsamhet vilket beror på att intäkterna är för låga i förhållande till kostnaderna.
Det finns knappast en gigantisk potentiell kundbas som undviker att flyga för att biljettpriset är 500 kr för högt, även om Uffe och Jimmie mfl verkar tro det...
|
ADS-B
2024-10-14 08:30:34
|
SV: Slutet för BRA?
Vad är rimliga priser i din värld? Ryanair-priser, är dom rimliga? Då är du ute och snurrar och behöver få lite mer insikt i flygbranschen.
|
737
2024-10-13 18:46:23
|
SV: Slutet för BRA?
Hoppas det kommer någon aktör till Bromma som kan hålla extremt låga priser så att folk faktiskt börjar flyga. Alla tidigare bolag har hållt sjuka priser vilket alltid resulterat i ekonomisk kris.
|
Bromma-Pär
2024-10-12 09:45:30
|
SV: Slutet för BRA?
Det blir förmodligen både en biljettutställare, men även ett bolag.
|
Stockholmare
2024-10-11 12:36:10
|
SV: Slutet för BRA?
Frågan är väl om det är ett flygbolag eller biljettförsäljare som kommer…
|
pax
2024-10-11 09:37:59
|
SV: Slutet för BRA?
Om något bolag ska börja flyga på Bromma så ska man gärna presentera det inom kort för passagerare är på gång över till SAS och Arlanda. Spännande och se om någon vågar satsa på Bromma.
|
Que?
2024-10-11 09:15:57
|
SV: Slutet för BRA?
Är inte lönen arbetsrelaterad?
|
Ponte
2024-10-11 07:23:11
|
SV: Slutet för BRA?
Sv: re:ponte
Jo, blev lite otydligt det där. Näe tråden handlar givetvis inte om SAS, det var menat som en kommentar till diskussionen som uppstod om diverse olika kostnader för arbetstagaren ska betalas av arbetsgivaren eller inte, och huruvida personalen hinner gymma, kräver solglasögon etc. Det var menat som en jämförelse inte att diskussionen skulle handla om SAS. Blev otydligt där.
Poängen var att det är en märklig diskussion att arbetsrelaterade kostnader ska ”förhandlas” fackligt… (De ska givetvis betalas av arbetsgivaren.)
|
@Bromma-pär
2024-10-10 20:28:08
|
SV: Slutet för BRA?
Vi ser fram mot 1-3 bolag som kommer in med 2-3 Saab 340 var och kör på Bromma till nån små ort. Troligtvis med höga biljettpriser och dåligt kundunderlag. Ger dom 6 månader och sen kommer pengarna vara slut och Bromma ekar tomt igen. De flesta resenärer har redan mentalt ställt in sej på Arlanda nu.
|
Bromma-pär
2024-10-10 16:01:03
|
SV: Slutet för BRA?
Precis som ATR-kapten säger så kommer det snart inte ett men kanske eventuellt flera bolag.
|
Stockholmare
2024-10-10 15:46:47
|
SV: Slutet för BRA?
Löjligt är väl arbetsgivare som inte upprätthåller grundläggande saker för sina anställda. Om ett företag inte har en sådan grundläggande sak som friskvårdsbidrag så ska man vända i dörren, uppenbarligen saknar man helt förståelse för hälsokultur och långsiktighet.
|
Re:Ponte
2024-10-10 14:49:49
|
SV: Slutet för BRA?
Varför blandar du in SAS i en tråd om BRA?
|
Ponte
2024-10-10 13:45:26
|
SV: Slutet för BRA?
Blir lite löjligt när det snackas om skolbidrag/solglasögon/gymkort etc
Precis som i andra yrken står arbetsgivaren för vissa kostnader när det gäller arbetsrelaterade saker. Precis som vissa kategorier av arbetare kan behöva få terminalglasögon, skyddsglasögon, etc för att utföra sitt arbete på ett säkert sätt så behöver piloter det. Varför ska de vara undantagna från vad som är praxis på marknaden?
Samma sak gäller för kläder / skor. Varför ska just piloter betala för sina egna arbetskläder när det som praxis tillhandahålls av arbetsgivaren (när det är uniform / skyddskläder etc som gäller.)?
Vad gäller gymkort så är det endast ett vanligt friskvårdsbidrag, precis som på många (flesta?) andra arbetsplatser. Det enda är att att SAS tillhandahåller endast ett väldigt lågt värde på detta, vet många kommuner som tillhandahåller mer än det dubbla som SAS gör. Hursomhelst, en fin gest, men har inget med fackliga avtal att göra.
Lägg av med tramserierna.
|
@Kapten ATR
2024-10-10 12:51:23
|
SV: Slutet för BRA?
Mycket snack om nya bolag på Bromma men inget konkret från någon. Vi tror på det när vi ser det.
|
@atr kapten
2024-10-10 07:54:06
|
SV: Slutet för BRA?
När togs friskvårdsbidrag bort? Hinner crew verkligen träna så mycket? Ligger ni inte på borta station mest?
|
PF
2024-10-09 22:29:20
|
SV: Slutet för BRA?
@Kapten ATR Kanske det men då ska det bolaget ha handling catering ramp service mm.Då kostar det.
|
Kapten ATR
2024-10-08 20:07:04
|
SV: Slutet för BRA?
Friskvårdsbidrag eller ej. Kommer ett nytt , mindre bolag till Bromma snart. Eller nygammalt kanske man ska säga. En av flera.
|
Facket
2024-10-08 11:23:59
|
SV: Slutet för BRA?
Facket har inget med friksvårdsbidraget att göra
|
o.s.v.
2024-10-08 09:17:31
|
SV: Slutet för BRA?
I fackliga förhandlingar med flygbolag, sätts inte sällan, skobidrag, solglasögonbidrag, gymkort o.s.v.
|
Re:Håkan
2024-10-08 09:08:12
|
SV: Slutet för BRA?
Håkan? Vilket fack har friskvårdsbidrag i sitt avtal? Aldrig hört talas om. Det är väl upp till arbetsgivaren att besluta om vad jag vet?
|
Håkan
2024-10-08 08:22:10
|
SV: Slutet för BRA?
@RE:FV. Personen menade ju om friskvårdsbidrag är något som facket förhandlat fram, och det tror jag nog du förstod.
|
@fv
2024-10-07 22:34:02
|
SV: Slutet för BRA?
Nej ingen har fv-bidrag och det var långt ifrån 5000kr innan det togs bort. Det försvann nått år innan pandemin och var 1200kr. Allt för att spara pengar fick de anställda veta. Som att spara på pennor och suddgummin, då ska man dra öronen åt sig och titta sig om efter ny arbetsgivare.
|
Re:FV
2024-10-07 20:00:23
|
SV: Slutet för BRA?
Haha menar du att facket skulle betala friskvård till alla sina medlemmar i hela Sverige? jag hoppas du skojar
Det var nästan lite roligt :)
|
fv
2024-10-07 16:50:20
|
SV: Slutet för BRA?
Billig investering i sin personal att ge dem friskvårdsbidrag. 5000 skattefritt mot kvitto. Allt avdragsgill. All friskvård bör uppmuntras. Men de som har kollektivavtal har väl ändå friskvårdsbidrag?
|
SATS
2024-10-07 16:32:58
|
SV: Slutet för BRA?
Okej, ja men har ju undrat varför de ser så ohälsosamma ut, runda, krokiga, stela.
|
@Gigi
2024-10-07 15:03:26
|
SV: Slutet för BRA?
Stämmer bra, BRA har inte friskvårdsbidrag.
|
@Gigi
2024-10-07 14:17:00
|
SV: Slutet för BRA?
Ja det stämmer och HR hatar om du ifrågasätter detta! :)
En fråga som ställts på många möten genom åren...
|
Stockholmare
2024-10-07 14:02:03
|
SV: Slutet för BRA?
Kanske är det som är de stora och glada nyheterna? Friskvårdsbidrag!
|
Gigi
2024-10-07 09:40:43
|
SV: Slutet för BRA?
Stämmer det verkligen att BRA inte har friskvårdsbidrag? Läste det i en annan tråd…
|
Bromma-pär
2024-10-05 16:32:36
|
SV: Slutet för BRA?
Riktigt goda nyheter ja, det kommer snart.
|
@bromma-Pär
2024-10-04 07:48:54
|
SV: Slutet för BRA?
Var är dom goda nyheterna du utlovade?
|
ATRDriver
2024-10-03 14:29:35
|
SV: Slutet för BRA?
@@Op
Kollektivavtalet är uppsagd ja, vilket innebär att avtalet inte kommer fortsätta löpande när det går ut. Det är tre månaders ömsesidig uppsägningstid.
Avtalet gäller dock ändå till sista mars.
|
@Op
2024-10-03 09:47:04
|
SV: Slutet för BRA?
SAS som bolag står fria att använda underleverantörer utan kollektivavtal. Men SAS har ingått avtal med SPG [SAS Pilot Group] att alla underleverantörer skall ha gällande kollektivavtal. Det är ett av villkoren för inhyrning. Om man hyr in bolag utan kavtal bryter man mot avtalet med SPG vilker kan skapa grund till böter, strejker osv.
Man hoppas att alla fackförbund skulle behandla SAS likadant som man gör med Tesla som vägrar kollektivavtal. Dvs blokad, men icke.
@Vet BRAs ATR piloter har sagt upp kollektivavtalet pga ändrade förutsättningar med ny produktion och baser osv. Så nej, De har inget kollektivavtal när de börjar flyga för SAS som det ser ut idag. Inga datum för nya förhandlingar än.
|
Poljot
2024-10-03 02:06:21
|
SV: Slutet för BRA?
Xfly Tallinn based crew has not had a collective labour agreement for the entire time they have operated for SAS... So might need to expand on the short answer.
|
Vet
2024-10-03 01:09:46
|
SV: Slutet för BRA?
@ Avtals avatar Dem på Propeller ATR sidan har fullt avtal.Så ingenting konstigt med det .Blanda inte nu in charter i detta det är ett annat bolag.
|
Op
2024-10-02 18:57:06
|
SV: Slutet för BRA?
SAS är fria att använda bolag utan kollektivavtal, finns inga begränsningar i kollektivavtal eller lag.
|
Q400
2024-10-02 17:51:22
|
SV: Slutet för BRA?
Jag undrar vilka kollektivavtal Smart Lynx hade då de opererade för SAS? Högst troligt, inga alls.
|
pf
2024-10-02 15:49:56
|
SV: Slutet för BRA?
Kort svar der. Nei.
|
Avtals avatar
2024-10-02 12:51:39
|
SV: Slutet för BRA?
Hur blir det med avtalet? Kan sas verkligen inte anlita någon som inte har kollektivavtal!?
|
Resande
2024-09-30 20:00:46
|
SV: Slutet för BRA?
Samma uniform för dom som flyger charter?
|
Kollektivavtal
2024-09-30 16:28:51
|
SV: Slutet för BRA?
Det kommer mer besked om det under veckan som sagt.
|
2024-09-30 15:24:17
|
SV: Slutet för BRA?
@Anställd
Det här är inget nytt, vi på BRA var wet lease operatör åt SAS 2010-2016.
|
Till @Anställd
2024-09-30 13:42:56
|
SV: Slutet för BRA?
Som en av de på HR och som ibland granskar ansökningar, tror jag att CV från BRA och SAS anställningar hamnar i hög B. Vilket främst gäller CC. /Annat nordiskt bolag.
|
Konstantin
2024-09-30 12:59:49
|
SV: Slutet för BRA?
Hehe ja men SAS-uniformen är ju ändå ljusår bättre än den tysk-gråa. SAS operated by Braathens people, kommer bli toppen ska ni se
|
@Anställd
2024-09-30 12:13:35
|
SV: Slutet för BRA?
Grattis! Snart kan alla BRA piloter och cabin crew skriva SAS i sina CVn. Glöm inte att nämna Operated by Braathens Regional. Eller ska man skriva Braathens People AB / Braathens Crew AB ;)
|
Anställd
2024-09-30 10:32:15
|
SV: Slutet för BRA?
Ja det blir SAS uniform för oss
|
@Kollektivavtal
2024-09-30 08:55:14
|
SV: Slutet för BRA?
Spännande. Är det NextJet/Air Leap som kommer till Bromma med Saab340?
|
Storkaptenen
2024-09-30 08:41:07
|
SV: Slutet för BRA?
Den stora frågan är: Får BRA nu äntligen en SASuniform?
|
Kollektivavtal
2024-09-29 15:53:25
|
SV: Slutet för BRA?
Det kommer ett nygammalt bolag till Bromma.
|
@Crew?
2024-09-29 00:48:48
|
SV: Slutet för BRA?
Inget är sagt om baser. Men rimligtvis försvinner dom. Dock knappast i början då man skulle förlora väldigt mycket folk över en natt. Fasas väl ut när ersättare finns..
|
calle
2024-09-28 19:30:06
|
SV: Slutet för BRA?
Oklart vad som händer med utebaserna. Det verkar som folk får söka till ARN eller CPH. BRA kommer vara kort om piloter. Många lämnar för att lönerna är låga. Kollektivavtalet är uppsagt från piloternas sida. Löner och villkor måste upp för att behålla folk. Tror inte BRA har kalkylerat med en löneökning direkt.
|
Crew?
2024-09-28 16:45:02
|
SV: Slutet för BRA?
Någon mer info vad som händer med baserna framöver? Står endast ARN/CPH i den nya pilot-annonsen.. någon som vet status för ute-baser?
|
T3
2024-09-28 15:06:41
|
SV: Slutet för BRA?
Tänk om T3 kunde gå till enbart RyanAir. Enkelt snabbt och smidigt.
|
Ramp-ARN
2024-09-28 12:29:44
|
SV: Slutet för BRA?
Snart kommer stora nyheter för Bromma så det är nog bara att vänta.
I övrigt öppnar T3 på ARN snart.
|
@kollektivavtal
2024-09-28 11:59:08
|
SV: Slutet för BRA?
Avtalet är uppsagt med det gäller fortfarande till sista mars.
Men även i det fallet känns det ju rätt bråttom för företaget absolut
|
Acer
2024-09-28 08:55:00
|
SV: Slutet för BRA?
Mitt tips för Bromma är att Finnair hyr in Xfly ATR och börjar flyga inrikes under Finnair flagg. Historiskt har Finnair alltid hittat på saker för att "störa" SAS. Inte alltid lyckats men ändå försökt.
|
Bromma-pär
2024-09-27 19:13:21
|
SV: Slutet för BRA?
Vilken dag som helst nu kommer goda nyheter. X-fly vart så att säga inte överraskade. Snarare tvärt om. Nu frigörs resurser.
|
@Kollektivavtal
2024-09-27 11:33:03
|
SV: Slutet för BRA?
BRA piloterna kan bara be om lite hjälp från Xfly Svenska piloters egna fackgrupp, den kallas Northern Crew Association (NCA) Pilots Union. De har god erfarenhet av att starta ett eget fack och anpassa sin verksamhet.
|
Kollektivavtal
2024-09-27 09:35:25
|
SV: Slutet för BRA?
Kollektivavtalet för piloter har sagts upp av pilotfacket på BRA. SAS får inte lov att använda underleverantörer utan kollektivavtal. nu borde det brinna i knutarna på HK hos BRA för att få det på plats innan 1/1.
|
Trigger
2024-09-27 06:51:14
|
SV: Slutet för BRA?
På HK ska det drickas kaffe och varas social! Nästan alltid när jag tittar in där står folk och chit chattar och har det gemytligt! Det är på HK man får veta vad som är på gång! Alla borde titta in och dricka lite kaffe. Dom som jobbar där har alltid tid och dörren står öppen!
|
Bromma-Pär
2024-09-26 14:27:31
|
SV: Slutet för BRA?
Japp det jag skrev har med Xfly att göra.
Mer info inom kort.
|
pf
2024-09-26 09:35:25
|
SV: Slutet för BRA?
Om man ikke får trafikk på strekninger i svensk innenriks, og den svenske stat önsker de, kan den svenske stat legge strekningene ut på upphandling/anbud. Dette etter at "nyordningen" SAS/BRA trer i kraft fra Arlanda.
Men, det er jo ikke lenge den nåværende svenske regjering antydet at det ville skjære ned stötten på andre transportformer, så man har sine tvil.
|
@Fredriksson
2024-09-26 00:25:22
|
SV: Slutet för BRA?
Kul nick btw. Du har varit med ett tag.
Nej dom på hk flyger i princip aldrig. Tror inte dom vill. Dom används absolut inte som en resurs ute på linjen..
|
Fredriksson
2024-09-25 12:27:42
|
SV: Slutet för BRA?
Hur mycket flyger de som sitter på HK? Används dom som en resurs nu när det behövs folk på linjerna! Är det någon som vet? Eller dom kanske är för fina för det
|
Pendeltåg
2024-09-25 09:39:28
|
SV: Slutet för BRA?
Pendeltåget fungerar inte vid tidiga Check-In eller sena Check-Ut. Man behöver ha en plan B om man åker pendeltåg till jobb på Arlanda. Ibland blir det flygbuss, expressen eller enstaka taxi alternativt ha tillgång till bil.
|
@ARLANDA
2024-09-25 00:29:51
|
SV: Slutet för BRA?
Det beror lite på vart man bor för att få ett bra flow. Upplever det svårt att pendla till Arlanda med Pendeltåg som det fungerar idag med enbart 2 avgångar per timme om man missar, förseningar eller inställda tåg. Det behöver utvidgas till minst 4 avgångar per timme och stationsavgiften behöver avvecklas. Det skulle öka tillgängligheten för Arlanda från både Uppsala och Stockholm.
|
@Bromma-Pär!
2024-09-24 18:40:24
|
SV: Slutet för BRA?
Kom igen Bromma-Pär! Ge oss lite nyheter kring detta stora kontrakt. 2 rotationer Bromma - Kalmar i veckan eller kanske 3
|
ARLANDA
2024-09-24 16:39:33
|
SV: Slutet för BRA?
@BRA arbetare
Onödigt att köpa 2 månadskort när du kan köpa SL kort med Arlanda tillägg för 1430kr/månad. SL tåget mot Uppsala stannar där 2 gånger per timme.
|
Bromma-Pär!
2024-09-24 14:35:25
|
SV: Slutet för BRA?
Kommer stora nyheter om Bromma i dagarna. Ett nytt kontrakt på väg!
|
Crew
2024-09-24 11:51:12
|
SV: Slutet för BRA?
@Kikki BRA s Crew på Arlanda har Swedavia badge.Vet för jag har en själv.
|
pf
2024-09-24 10:53:13
|
SV: Slutet för BRA?
AL, fra hvor har du at SAS skal overföre 10 stk A-320 fra ARN til Norge.
Din frie fantasi, eller ?
|
Ella
2024-09-24 10:04:21
|
SV: Slutet för BRA?
@CC
Vi som tog anställning när basen var på ARN, innan den flyttade till BMA för proppkärrorna tycker att det här är bra, slipper betala för att åka till BMA.
|
CC
2024-09-24 01:03:32
|
SV: Slutet för BRA?
@? Nä viktigt tänka på nu är. BRA anst som jobbar Charter dom har ARN bas och berörs inte av detta. Dom som flugit inrikes har BMA bas. Det ÄR dom sistnämnda det blir förändring för.
|
Kikki
2024-09-23 23:53:51
|
SV: Slutet för BRA?
Så vitt jag vet är de bara instruktörer som får Swedavia Badge? Så var det för 1 år sedan på BMA. Och för att nyttja rabatten på ARNEXP måste man ha Swedavia Badge. Vissa bolag tillhandahar bägge. Också ett sätt att spara pengar på.
|
BRA arbetare
2024-09-23 21:46:04
|
SV: Slutet för BRA?
Även om man får rabatt på Arlanda express kostar ett månadskort för anställda på ARN ca 1500kr... många behöver också ta sig in till Stockholm central och då kostar ett månadskort hos SL 1000kr. Alltså blir det ca 2500kr per månad att åka till jobbet. Det är inte särskilt billigt. Visst kan man åka via Märsta men det tar ju tre gånger så lång tid.
|
?
2024-09-23 18:38:13
|
SV: Slutet för BRA?
"För alla oss på BRA"?
Crew på BRA och A320 har väl haft ARN-bas hela tiden!
|
pilot
2024-09-23 17:59:29
|
SV: Slutet för BRA?
Man behöver bara vänta flera månader ibland på badgen tyvärr
|
2024-09-23 17:59:26
|
SV: Slutet för BRA?
@@@Putte
Lugn och fin, vi på BRA har tidigare haft ARN bas i många år, då var det inga problem, snarare var alla sura över behöva flytta till BMA.
|
ARN
2024-09-23 17:27:51
|
SV: Slutet för BRA?
Rabatt finns för Crew på både flygbuss och Expressen även parkering. Detta gäller om man har Arlanda Badge.
|
2024-09-23 17:22:32
|
SV: Slutet för BRA?
Lugnt! Med Arlanda-badge har alla alla som är anställda rabatt på Arlanda Express, Flygbussen och Parkeringen.
|
@@Putte
2024-09-23 16:36:00
|
SV: Slutet för BRA?
Du måste skämta om priserna!? Nu när vi crew måste ta oss ut till Arlanda kommer vi inte gå runt ekonomiskt! Finns det inte crew rabatter? Och vad kostar parkering om man hellre vill det? Allt blev helt plötsligt dyrare för alla oss på BRA!
|
@Putte
2024-09-23 14:31:11
|
SV: Slutet för BRA?
Arlanda Express är ett överklassverktyg som används i stort av personer där företag betalar och en del personal som bor i närheten av Sthlm C. Väldigt få personer bor så nära att det är ett bra alternativ. Om man bor lite utanför så behöver man ändå betala för enkelresa med SL eller kort hos SL. Det blir en dyr pendling. Idag kostar expressen 340kr enkel eller 640 för ToR. Redan vid två personer är TAXI billigare och tar dig dörr till dörr.
SL behöver göra Arlanda mer tillgängligt och man ska kunna resa med pendeltåg utan stationsavgift på Arlanda. Det får politikerna helt enkelt lösa. 42kr enkel mot både Uppsala och Sthlm C/Södertälje är rimligt.
|
Putte
2024-09-23 10:01:23
|
SV: Slutet för BRA?
20 min med tåg/expressen, funkar både från Uppsala och Stockholm? Går att lämna bilen hemma.
|
AL
2024-09-23 09:27:46
|
SV: Slutet för BRA?
@tommi KLM kommer ikke til å begynne å fly innenriks i Sverige. SAS skal fly innenriks med innleid kapasitet fra BRA slik at man får frigjort 10 Airbus 320 som skal til Oslo
|
@olle
2024-09-23 09:06:37
|
SV: Slutet för BRA?
Underleverantörerna flygningar planeras i flygprogrammet för SAS så man vet i stort vilka avgångar man ska flyga flera månader framåt. Det kan komma en del ändringar där SAS vill byta storlek på flyg men det sker inte speciellt ofta och få avgångar. Med hänsyn till att BRAs lär minska antalet personal på kontoret så vore väl ett par mindre lokaler vid Frösundavik att föredra. Förmodligen billigare än vid Bromma Blocks och närheten till SAS främjar ett smidigt samarbete.
|
Tommi
2024-09-23 08:13:53
|
SV: Slutet för BRA?
Nu när BRA försvinner, kommer KLM att börja flyga inrikes på riktigt?
|
Håkan
2024-09-20 20:53:58
|
SV: Slutet för BRA?
Jag kommer iaf sakna signaturen Stockholmares åtekommande sarkastiska inlägg om BRA och Bromma!
|
Hamilton
2024-09-20 10:38:33
|
SV: Slutet för BRA?
Det är betydligt längre att åka till Arlanda jämfört med bromma! Mer än två timmar mer varje dag! Det är rejält högre månadskostnad med dålig lön… Hoppas att detta betyder mer betalt för de som får möjlighet att fortsätta? Det ”fina” huvudkontoret på Bromma behövs ju inte mer nu när alla funktioner finns på SAS! Det att ägaren tar alla chanser att skära ner på sina utgifter. Hur kan det ens finnas något kvar om 100 är varslade!? Nu kan kommer man välja ny och ung personal som kostat minst! Tråkig utveckling. Hoppas det kommer att gå vägen den här gången! Håller tummar!
|
Hello
2024-09-20 09:05:15
|
SV: Slutet för BRA?
Tack Olle, då förstår jag, någon annan som vet mer?
|
Olle
2024-09-20 08:21:50
|
SV: Slutet för BRA?
@! Visst har SAS koll, men inte vi. Det är väl inte SAS som sitter här och skriver.
Men SAS har inte lagt ut flygningar på ”BRAs” kärror i 7 år framåt. Som wet lease operatör får man flygningar tilldelade sig med mindre än en månads framförhållning, ibland 2 veckor, innan dom ska utföras, dessutom kan det ändras ändra fram tills avgång. Så man kan få se ATR på olika rutter hela tiden.
Men vill du veta vilka linjer det med största sannolikhet handlar om så är det bara att titta på Xflys ATRer på flightradar.
|
Smurfen
2024-09-19 21:15:03
|
SV: Slutet för BRA?
Vad händer med Airbus programmet? Läser att en 319 ska SAS leasa men dom andra kommer dom fortsätta på charter eller ska dom ut på ACMI
|
!
2024-09-19 20:52:27
|
SV: Slutet för BRA?
Sluta nu Olle, vad är det för cowboysnack, jag tror att SAS har koll på vad BRAs kärror ska göra, men du envisas med att ge fladdriga svar. Personligen tror jag att BRAs flygplan kommer flyga till ungefär samma orter som tidigare med fokus på de lönsamma och det är just det som kan bli dilemmat om Norwegian eller Ryan ställer upp sina nya 737:or bredvid.
|
Olle
2024-09-19 20:02:42
|
SV: Slutet för BRA?
@DN
Nej, BRA kommer inte att flytta några linjer, dom slutar att sälja biljetter.
Vilka linjer dom kommer att flyga vet man inte, det kan ändras från dag till dag, det är SAS som bestämmer.
Om linjerna som BRA flyger nu kommer att opereras från Arlanda är upp till SAS eller någon annan operatör om intresset finns, men det blir inte BRA.
|
@@@Gittan
2024-09-19 19:48:03
|
SV: Slutet för BRA?
Att SAS nyttjar CAE på en hel del träning har inget me BRA att göra. BRA är fortfarande ett eget eller två egna flygbolag som måste ha en egen träningsavdelning.
|
BRA -anställd
2024-09-19 18:02:49
|
SV: Slutet för BRA?
Varslet är uppe i 100 vad jag har hört inte 70.
Ja det här blev inte något vidare :(
|
DN
2024-09-19 18:01:27
|
SV: Slutet för BRA?
Jaha, ja det låter logiskt, men du vet helt enkelt inte?
Kan det vara så att BRAs gamla linjer kommer flygas fast till och från Arlanda?
|
Olle
2024-09-19 17:51:52
|
SV: Slutet för BRA?
@Tolle
Dom sätts in där SAS behöver dom, precis som det görs idag fast Xfly. Kan vara inrikeslinjer, Finland m.m
|
Tolle
2024-09-19 17:39:36
|
SV: Slutet för BRA?
Okej Olle, vilka linjer är det tänkt att BRAs flygplan ska flyga från Arlanda?
|
Olle
2024-09-19 15:15:00
|
SV: Slutet för BRA?
@Que?
BRA flyttar inga linjer alls, dom lägger ner alla sina. Framöver kommer dom bara att hyra ut sina flygplan och besättningar till andra bolag.
Passagerarna får boka hos andra bolag, efter årsskiftet går det inte att flyga med BRA.
|
@@Giittan
2024-09-19 14:59:49
|
SV: Slutet för BRA?
Vi förstår att du jobbar på BRA men sas använder sig av CAE för alla sina bolag. Det blir även så för er men det kanske också kommer som en kalldusch framöver? Lite som att BRA ”läggs ner”… Så tråkigt för er men vi håller alla tummar för er ute på linjerna, det kommer bli bra! Lycka till!
|
Que?
2024-09-19 14:51:08
|
SV: Slutet för BRA?
Vilka linjer är det BRA flyttar till Arlanda och vilka läggs ned?
|
@Gittan
2024-09-19 14:11:31
|
SV: Slutet för BRA?
Träningsavdelningen? Det försvinner knappast. Den kommer verkligen att behövas mer än någonsin det närmaste året..
|
Gittan
2024-09-19 12:52:09
|
SV: Slutet för BRA?
Hela träning avdelningen och dom flesta på HK. Tråkigt när det finns dubbelt av allt helt plötsligt! Lycka till med det nya samarbetet!
|
Tant Anna
2024-09-19 08:38:41
|
SV: Slutet för BRA?
Allt som har med customer service, passagerarhantering, biljetterna att göra får väll gå antar jag?
|
Gustav Adolf
2024-09-19 08:28:33
|
SV: Slutet för BRA?
70 varslas, vilka jobb är det?
|
@Baloo
2024-09-18 15:39:01
|
SV: Slutet för BRA?
Nej fel Dom ska få fler
|
Baloo
2024-09-18 12:55:51
|
SV: Slutet för BRA?
Tittar man på SAS utökning av trafiken så motsvarar den inte vad BRA kommer att lägga ner från Bromma. Fler avgångar försvinner från BMA än vad som tillkommer på ARN. Troligen kommer BRAs ATR flotta att bli lite mindre än vad den är idag. Vad som kan förbättra situationen är att BRA tar över Xflys verksamhet i Köpenhamn också, vilket är ganska troligt.
Exempelvis Ängelholm har SAS redan börjat med A320 efter att ha kört ATR under flera år. Är knappast troligt att man går tillbaka till ATR när den enda konkurrenten försvinner.
|
Mer Realist
2024-09-18 11:44:00
|
SV: Slutet för BRA?
SAS kommer successivt att ousourca ännu mer och bli 100 % ACMI i Sverige och kanske i Norge. Nya SAS kommer ha en stor bas i CPH så personalen i ARN och OSL kommer mest troligt att varslas eller erbjudas arbete i CPH eller hos SAS nya ACMI. Har ni missat SAS press-release imorse?
|
Långbänken
2024-09-18 11:15:09
|
SV: Slutet för BRA?
Ja, detta är slutet för BRA (I dess nuvarande form). Bromma kommer sannolikt att trafikeras av hungriga bolag som slukar de bästa linjerna - och BRA's tidigare passagerare. BRA blir överflödiga på Arlanda - och i SAS produktion. Avtalet sägs upp. Vad ska BRA göra då? Återvända till Bromma? Knappast. Flyga på egen risk och räkning? Knappast (man gör sig ju av med hela sin sales organisation). SAS är att gratulera. Man har agerat streetsmart och blir en vinnare vad som än händer. BRA är snart ett minne blott.
|
@Mer Realist
2024-09-18 09:57:13
|
SV: Slutet för BRA?
Om nu SAS ska utöka linjenätet med både långlinjer och kortlinjer. Samt fortfarande har stora pensionsavgångar. Hur ska man klara att säga upp personal samtidigt??
|
Mer Realist
2024-09-18 08:42:20
|
SV: Slutet för BRA?
Pioter och kabinpersonal på SAS kommer att varslas så det blir naturligt för dessa att söka sig till BRA.
|
@Loke
2024-09-17 18:29:07
|
SV: Slutet för BRA?
Österrike finns kvar. 17 ATR ska finnas under BRX AOC, idag är det 14. Redan idag är det drygt 3 crew per kärra. Det är extremt lågt, ännu lägre sett till om det skulle bli en större ARN/CPH hub.
Minst 100 piloter till behövs, försvinner utebaserna så försvinner piloter. Det blir en dyr historia om BRA ej kan leverera det dom lovar SAS. Så piloterna bör de hålla hårt i. Känner för all crew, men de sitter i en bra förhandlingssituation.
Hur 100 piloter eller fler ska till, kan jag inte svara på. En sak som är säker är att den lön som idag är, inte speglar en ACMI produktion, ännu mindre, en rekryterande ACMI prod.
|
@crew
2024-09-17 13:55:46
|
SV: Slutet för BRA?
Väldigt tufft besked att få, 70 som varslas. CC och piloter påverkas inte
|
Loke
2024-09-17 13:54:07
|
SV: Slutet för BRA?
Det här är förmodligen väldigt goda nyheter för de flygande som idag är baserade på BMA då många är ständigt slingade till Österrike numera. Det kommer säkerligen bli mindre av det i och med en Arlandabas och operation för SAS. Mer ovisst för andra hälften av ATR:piloterna som idag har utebas i Visby, Göteborg, Malmö och i många fall arbetar på BRA just av den anledningen.
|
crew
2024-09-17 13:28:59
|
SV: Slutet för BRA?
Hur tas det nya SAS sammarbetet emot bland personalen? Kommer det bli en bas på Arlanda för samtliga nu eller får man behålla sina lokala baser? Om det bara blir Arlanda riskerar man att många lämnar.
|
Nettan
2024-09-17 12:40:49
|
SV: Slutet för BRA?
Då kom slutet för BRA till slut. Tråkigt för alla eldsjälar på BRA! Charter leverantör? Det passar inte inrikes folket… Stort lycka till!
|
@BRA
2024-09-17 08:31:49
|
SV: Slutet för BRA?
SE-MKI också
|
SAS
2024-09-16 18:23:13
|
SV: Slutet för BRA?
okej, men det ska vara något på SAS imorgon, så man börjar ju undra?
|
G-PEER
2024-09-16 15:59:35
|
SV: Slutet för BRA?
Om morgondagens nyheter inom företaget är att branschen är hård och varje krona måste övervägas var den ska gå, så finns det goda möjligheter att BRA kommer tuffa på ett tag till. Om det däremot kommer fram att det ska satsas på många nya rutter, fler plan och kanske en stor firma fest, då kanske det är dags att fila på sitt CV till något annat. Slutet kanske är nära?
|
Möte
2024-09-16 13:39:53
|
SV: Slutet för BRA?
Verkar som att det mötet ska vara imorgon, dela info och lite nyheter om den kommersiella utvecklingen framåt. .
|
ato
2024-09-16 12:27:45
|
SV: Slutet för BRA?
Det ATO som utbildat Airbus320 piloter åt Braathens International har nyligen adderat Airbus330 och CCQ i sitt utbud. Slump eller sammaträffande.
|
Henrik
2024-09-16 08:17:12
|
SV: Slutet för BRA?
Kan det vara något om finanserna? Hörde att det behövs pengar igen för att få det att gå runt. Synd om personalen i så fall att ständigt jobba under dessa villkor.
|
Vet
2024-09-16 01:32:00
|
SV: Slutet för BRA?
@Nyfiken Stormöte??? Handlar om ett sedvanligt Teams möte som hålls med jämna mellan rum.Dock detta möte fick ändrat datum. Och då går folk upp i spinn.
|
SCC
2024-09-16 00:47:40
|
SV: Slutet för BRA?
Märklig tråd detta. Typ inte en enda kollega som slutat ( Charter ) På 1,5 år. Kanske en el två som ville göra annat.
|
@ Repossessed
2024-09-15 21:47:51
|
SV: Slutet för BRA?
Det stämmer inte.
|
Bra
2024-09-15 21:46:59
|
SV: Slutet för BRA?
1 ATR - SE-MKG är det.
|
:)
2024-09-15 18:37:15
|
SV: Slutet för BRA?
Hej!
Någon som vet vad grundlönen + betalning för blocktimmar (kabinpersonal) det är på BRA ARN? Kan även tänka mig att det blir en del traktamenten?
Tack för svar :)
|
@Repossessed
2024-09-15 15:56:15
|
SV: Slutet för BRA?
Trötta på vad ?
Nej, inga ATRer är borta. Dock är väl 2st på C-check.
|
thomas
2024-09-15 12:27:15
|
SV: Slutet för BRA?
BRA är ett bolag av nationellt infrastruktur mässigt intresse. Går bolaget under imploderar inrikesflyget som redan är inne i en dödsspiral med konstant minskande trafik Att nån går in här utifrån och tar över är helt orealistiskt.
|
Repossessed
2024-09-15 10:19:08
|
SV: Slutet för BRA? |