Det finns 13 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Nyheten har en egen tråd i vårt Flygforum
|
SAS vill ha flera "lagom stora" underleverantörer.
Skrivet av Turken, 2015-09-18 15:51:59
@Inkognito En anledning i logiken är att SAS inte vill lägga alla ägg i samma korg. Man kan då spela ut flera bolag mot varandra när kontrakten skall förnyas. Lagom stora bolag med enhetsflotta av max 10-12 flygplan.
|
|
Cityjet??
Skrivet av Inkognito, 2015-09-16 09:52:25
Utveckla gärna resonemanget kring att Cityjet ska flyga CRJ:n. Cimber opererar alla 12 CRJ900 idag och har anställt mycket personal. Ser inte logiken i vad cityjet skulle där och göra. Sen är vi nog många som fasar lite över vad som händer med Blue1 och hur de kommer att bli integrerade i antingen SAS eller Cimber...
|
|
@resenären: Håller med föregående talare
Skrivet av eurobonusdiamond, 2015-09-15 18:26:28
Håller med resenären. SAS är snart en resebyrå om det fortsätter såhär... På marken möter man väl snart Aviators och Wideröes personal och på planen Cityjet, Braathens Regional, Jettime, Flybe, Blue1 (kanske)... Flög till ARN-RIX häromveckan. SK operated by Jettime A/S. Sunkigt plan i Jettime-färger, personal utan något som helst leende på läpparna. Flög jag SAS? Kändes inte så.
|
|
???
Skrivet av resenären, 2015-09-15 16:52:37
Hej, om jag bokar en biljett med SAS så vill jag åka med SAS och inte ngt annat bolag med underbetalda bittra anställda som ansvarar för mitt liv. Vad skulle ni säga om ni köper en Mercedes och det levereras en Volvo.......? Inte ok. Kräv ett slut med denna typ av outsourcing som egentligen är ett social dumpning men på ett "finare" sätt. Med vänlig hälsning, 100 resdagar om året
|
|
Aldrig
Skrivet av Re: Svempa, 2015-09-15 15:25:34
Struntprat! Hur skulle dom få tag på pengar för något sånt? Dom blöder väl?
|
|
Haha
Skrivet av Kl, 2015-09-15 15:18:31
Haha! Nej... De har noll jet erfarenhet så icke
|
|
NTJ
Skrivet av Svempa, 2015-09-15 12:47:41
Det är Nextjet som ska köra.
|
|
CRJ
Skrivet av Cpt, 2015-09-15 11:38:31
Vart blir det bas? Inga skandinaver i cockpit/kabin?
|
|
Cityjet
Skrivet av Wx, 2015-09-15 09:27:20
Det är cityjet som kommer sköta denna trafiken med bombardier CRJ 900. Type ratings är bokade i början på nästa år så trafik kommer troligen börja först till nästa sommar.
|
|
varför red1?
Skrivet av b, 2015-09-15 09:12:08
Jag förstår inte varför folk envisas med att kalla Cimber Red1? Det är ett namn som kommit upp på flygtorget enbart och aldrig varit i planeringen. Varför kallar du inte bara bolaget Cimber när det heter så?
|
|
Red1?
Skrivet av Sim, 2015-09-15 09:06:48
Kan inte dessa jetplan ingå i Red1 (Cimbers) flotta? De flyger redan jet (CRJ900) och skulle nog även kunna flyga samma eller någon ny typ av regionalt flygplan. Blue1s personal kanske kan anställas av Red1 och de slås samman till ett bolag?
|
|
Cityjet
Skrivet av sk717, 2015-09-15 09:01:07
Irländska Cityjet är troligen den nyä ägaren. Hoppas att sas kommer att samarbeta med ett bolag som tar hand om sin personal. Det gör Jet Time inte.
|
|
Kan Jet Time komma in mer i bilden ?
Skrivet av Svend, 2015-09-15 08:12:42
Vet att Jet Time flyger för SAS redan, kan detta utvecklas månne.
|
|