Det finns 17 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Ja du Higgan...
Skrivet av Per, 2015-05-24 11:41:57
Det beror väl på att Göteborg är en pytteliten håla i sammanhanget...
|
|
GOT?
Skrivet av Higgan, 2015-05-22 19:11:18
Varför inte ta Landvetter istället? Skriker efter flyg till New York här nere!
|
|
pf
Skrivet av Saltkammargutten, 2015-05-21 23:35:51
Ja pf. Det verkar inte bättre. ARN ligger precis på rutten från DXB till Nordamerika. En flygplats som är svag nog men tillräckligt stor för att en sådan satsning skulle kunna vara lönsam för alla parter. Kan dessutom Sverige stå för notan för US Preclearance så är saken klar.
|
|
Er det egentlig
Skrivet av pf, 2015-05-21 19:19:34
noen som tror på at Emirates skal velge ARN ? Om de i det hele tatt trenger stopp mellom DXB og USA...vel, de gjør det på et underserved MXP til/fra NYC.
|
|
Nei
Skrivet av Jens, 2015-05-21 03:57:46
Det blir nok heller dødsstøtet for ulovlig statssubsidiering av flyselskap
|
|
Nei
Skrivet av Jens, 2015-05-21 03:57:22
Det blir nok heller dødsstøtet for ulovlig statssubsidiering av flyselskap
|
|
SAS...
Skrivet av Maggan, 2015-05-20 20:15:02
SAS piloterna strejkar sönder bolaget då är det ju bra att andra bolag snabbt är framme och ta över så vi har alternativ så kan ju SAS hålla sig till att endast flyga inrikes.
|
|
Konkurensen blir för tuff
Skrivet av Hepp, 2015-05-20 18:34:37
Det kan också vara dödsstöten för övriga flygbolag som flyger mellan Arlanda och Usa.
|
|
Pinsamt
Skrivet av Erik, 2015-05-20 15:44:35
Hvor lenge skal det gå før disse statssubsidierte arabiske bolagene får lov å holde på? Man skriker mot Ryanair, som ikke får en krone i statsstøtte, men Emirates og Qatar kan holde på som de vil!?
|
|
Näst bästa idén
Skrivet av Donsö, 2015-05-20 13:13:35
Varför inte flyga från Säve?
|
|
arn
Skrivet av ivar, 2015-05-20 12:28:57
Hård konkurrens? Nja, minns när EK började flyga till cph, sas lade genast ner sommar programmet till Dubai. Stats stöd? Emirates behöver knappast stats stöd, snarare är det tvärtom. Emirates betalade ut ca 4 miljarder kronor till ägaren i år, anställda fick 9 veckors basic salary som profit share.
http://www.theemiratesgroup.com/english/facts-figures/annual-report.aspx
|
|
bästa idén
Skrivet av thomas, 2015-05-20 11:50:46
varför inte köra över GOT ? Från ARN hård konkurrens. Där är den som börjar ensam om direkt flyg till USA finns där dessutom många business pax som passar Emirates satsning som handsken.
|
|
bästa idén
Skrivet av thomas, 2015-05-20 11:50:40
varför inte köra över GOT ? Från ARN hård konkurrens. Där är den som börjar ensam om direkt flyg till USA finns där dessutom många business pax som passar Emirates satsning som handsken.
|
|
JFK
Skrivet av Saltkammargutten, 2015-05-20 11:28:07
EK kan säkert mata in till både USA och Kanada från Stockholm. Bolagen från gulfen har kvar den gamla fina servicen som de europeiska helt har tappat idag. De har dock bra förutsättningar för detta som inte SK eller DY har.
|
|
Det blir tufft
Skrivet av Bulten i Bo, 2015-05-20 10:07:50
Det kommer det att bli tufft för både Norwegian och SAS. Nu får nog SAS tänka om när det gäller service konceptet ombord. Varför sitta i Y class med en vattenflaska på SAS när du kan sitta och dricka grogg i Y class på Emirates.
|
|
Subventioner
Skrivet av Dr.Watson, 2015-05-20 10:03:07
Vi drar ner på statsunderstödet medan sandlådeföretagen ökar statsunderstödet till sina flygbolag. Hur ska vi då kunna konkurrera på världsmarknaden?
|
|
RIP
Skrivet av Peter, 2015-05-20 09:09:20
Dödsstöten för SAS!
|
|