Flygnyheter
Miljö
Krönika
Reportage
Debatt
Pressmeddelanden
Notiser
Flygvärlden i korthet
RSS
Nyheter om Flygtorget
Flygtidningar
Platsannonser
Lokaler
Flygutbildning
Flygforum
Flygfakta
Medlem
Om Flygtorget
Sitemap
Flygnyheter
Miljö
Krönika
Reportage
Debatt
Pressmeddelanden
Notiser
Flygvärlden i korthet
RSS
Nyheter om Flygtorget
Flygtidningar
Platsannonser
Lokaler
Flygutbildning
Flygforum
Flygfakta
Medlem
Om Flygtorget
Sitemap
Skriv ut
Denim Air växer på svensk inrikes
Flygnyheter,
Anders Carlsson,
den 29 augusti 2013
Det holländska flygbolaget Denim Air har fått in en fot på den svenska inrikesmarknaden. Idag flyger bolaget för bland andra Gotlandsflyg.
På det holländska flygbolaget Denim Airs hemsida finns bland annat logon från svenska Gotlandsflyg och norska Fly Nonstop med. Det är två av de uppdrag som flygbolaget numera utför inom Skandinavien. Gotlandsflyg har, i första hand under en tvåmånadersperiod fram till 25 oktober, hyrt in en av bolagets Fokker 50 för trafiken mellan Visby och Bromma. Norska Flynonstop använder Denims Embraer 190 och målad i egna färger för trafiken från Kristiansand och ut i Europa, men av allt att döma kommer de att flyga också linjen till Bromma senare i höst.
Nästa steg blir att under två veckor flyga sträckan Trollhättan – Bromma för Braathen Regional/Golden Airs räkning.
Denim Air är ingen nykomling i Sverige. När Höga Kusten Flyg förra året drog igång trafiken mellan Jönköping och Arlanda, var det med Denim Air som leverantör, även då med en Fokker 50. Det i första hand ACMI och charter som är bolagets affärsidé, även om det ursprungligen startade 1996 som ett linjebolag med trafik mellan Eindhoven och London. År 2010 rekonstruerades bolaget efter en konkurs och Idag består flottan av Fokker 50, Fokker 100 och Embraer 190.
Kommentera artikeln
Det finns 0 kommentar/er.
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Nyheten har en egen tråd i vårt Flygforum
Skriv ut
Tipsa en vän
Sök nyheter
Platsannonser
Production Leader SAS
SAS
Flygtekniker/Mekaniker inom Flygprov och Verifiering.
Saab
Erfaren Projektledare till Helikopter 14
FMV
Verkstadschef till underhåll & modifieringsverksamhet inom flygverksamhet
Saab
Skolor och utbildningar
Flygvärlden i korthet
Notiser
Utrikesflyget fortsätter öka
Flygbolaget PLAY tillbaka i Sverige
SAS lastare i vild strejk på Kastrup
Fler artiklar
Nyheter från andra media
14:59 Orsaken till rök i flygplan klarnade – Inrikes - Svenska Yle
12:55 Flygplan körde av banan i Dakar - elva till sjukhus
22:44 Strömlöst på Skavsta flygplats - Aftonbladet
19:05 Underskatta inte flygets värde
15:54 Flygplan evakuerat vid Helsingfors-Vanda – Anna-Maja Henriksson ombord
11:10 Fortsatt ökad trafik för SAS
Fler artiklar
Flygforum
sv Fråga:
SV: Sunclass
@ Roc Comp.:
SV: Visselblåsare på Boeing död. Mördad?
Daniel:
SV: Jettime för SAS
K. C:
Widebody inom Europa
Debatt
Debatt: Flygplatserna behöver ökat stöd nu
Flygrevyn Nr. 7
Heart Aerospace med 30 flygstolar
Aldrig mera Boeing och Airbus
Virgin Orbit intar Spaceport Cornwall
Qantas – Sista skuttet på Kangaroo Route
Fortsatt trögt för Gripen
Flygtest: Evektor SportStar RTC
Passagerarflygplanet med nio liv
Månbilarna växlar upp
F16 – Landets största flyguppvisning
Möt stridsflygaren – verklighetens ”Ghost of Kiev”
Flyghistoria: P-51 Mustang
Flygtorget i RSS-format
Redaktionen
Tel: 08-500 379 00
E-post
info@flygtorget.se
Copyright © 1997 - 2024, Flygtorget AB, Alla rättigheter reserverade
Cookie information
,
Sitemap