Det finns 8 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Avies/Nextjet
Skrivet av 777, 2012-12-07 01:32:42
Ja Anders du skriver att dom flesta kloka skulle välja att flyga CPH-Karlstad T/R! Det blir inte speciellt billigare samma datum som SAS MMX-ARN-OSL T/R 2014 SEK. Nextjet CPH-KSD T/R 4253 SEK. Min Mor har svårt att gå och behöver assistans så ta tåget över Bron Malmö-CPH går inte så bra ,dessutom tillkommer tågbiljetten T/R och då är vi snart uppe i samma belopp igen. Tydligen så är det Nextjets pris som drar upp priset när man flyger ARN-KSD eller CPH-KSD.
|
|
Turister..
Skrivet av Anders, 2012-12-06 18:11:20
Känns lite deprimerande att 100-marknadsföringsbolag sitter runtom i vårt avlånga land och hoppas på besökare utan att ha särskilt mycket att erbjuda. Turister som vill se storslagen natur kryssar i de Norska Fjordarna, ren luft finns i Schweiz & skärgården, bra boende, god mat, folkliv, nöjen och shopping finns i nästan alla storstäder, inte på landet. Lika väl som vi shoppar på stormarknader föredrar vi stora flygplatser och större flygplan när vi ska resa.
|
|
Begriper inte hur flyget handlas upp
Skrivet av flygerendelfrånsödrasverige, 2012-12-06 01:25:33
Jobbar en del vid Hagfors men har aldrig kunnat använda flyget dit från Arlanda eftersom det inte fungerar tidsmässigt med byte från flyget från södra Sverige. Eftersom det inte finns något samarbete med SAS eller Norwegian kan man dessutom stå där med värdelös biljett om flyget blir försenat. Enklast och billigast blir därför att flyga till OSL från CPH och sen ta hyrbil till Hagfors. Total kostnad under 3000Sek. Tydligt inkompetent upphandling av flygförbindelse.
|
|
Avies/nextjet..
Skrivet av Anders, 2012-12-05 18:26:43
Kanske belyser signaturen "777" hela problemet. Alla vill ha flyg från sin ytterdörr till destinationens ytterdörr utan att betala. Istället för att flyga Malmö-Arlanda--Hagfors väljer nog de flesta kloka resenärerna direktlinjen Köpenhamn-Karlstad.
|
|
Avies/Nextjet
Skrivet av 777, 2012-12-05 16:26:23
Det är för dyrt att flyga till Karlstad tex. Skulle boka min gamla mor från Malmö till Karlstad T/R nu innan jul ,pris 5100 Sek. Bokade istället Malmö-ARN-Oslo med SAS hela vägen T/R 2014 Sek på samma datum.Då förstår man varför Arlanda -Karlstad flyger med små flyg(lite beläggning). I sommras skulle vi pröva på Hagfors-Arlanda-Malmö(avies/SAS),inget sammarbete mellan Avies och SAS så lite krångligt .Avies flyger 19pax propeller flyg så det har man inte lust att flyga om vintern.
|
|
Vad trött jag blir!
Skrivet av Trötter, 2012-12-05 15:00:33
Refererar från texten! – Flyger vi inte på en linje så beror det på att den inte är lönsam, menade Hans Ollongren på SAS. Slut citat! Då kan ju SAS lägga ner allt eftersom de inte flyger lönsamt någonstans!
|
|
Lev i tiden!
Skrivet av Anders, 2012-12-05 14:08:47
Tycker personligen att det är helt onaturligt att varje liten håla skall ståta med skattesubventionerad flygplats och flyglinjer. Lägg ned där det inte lönar sig. Största kunden (Försvaret) försvann för många år sedan. Anpassa flygnätet efter efterfrågan.
|
|
Regionalflyget
Skrivet av TG, 2012-12-05 09:58:21
Det är en mycket enkel anledning att regionalflyget i Sverige aldrig kommer att löna sig. Flygplatserna ligger för långt från städerna! Eftersom en taxichaufför i Sverige dessutom tjänar lika bra som en akademiker är det väldigt svårt att locka folk att flyga. Bara resan till flygplatsen blir dyrare än att ta tåget, skulle man välja egen bil till flygplatsen får man betala hutlösa parkeringsavgifter. Alla blundar för denna sanning men tyvärr är det så enkelt.
|
|