” Nya” Norwegian
Det här oseriösa ” flygbolaget ”kör vidare som vanligt.
Man var skyldiga att betala in 148 miljoner NOK till norska miljödirektoratet för CO2 kvoter.
Detta har man på vanlig Norwegian vis vägrat att betala, därför vill miljödirektoratet i Norge nu att bolaget betalar 400 miljoner NOK i straff avgifter.
Norwegian tar det här till rätten…
Om jag var leverantör till Norwegian, skulle jag kräva kontant betalning i förskott
svar
“Nya” Norwegian är samma skitbolag som det “gamla”. Experter på att låta andra ta notan. T.ex när man försatte sina svenska bemanningsbolag i kk. Svenska staten fick ta den notan. Eller alla resenärer som blev blev blåsta på sina biljettpengar .
Så pf, tagga ner lite med dina vansinniga påståenden!
Aldrig mer med något norskt bolag!
PS. Bara för att man inte tycker som du, så är man inte SAS’are.
Dessutom skriver du: “når VI var under restrukturering.”. Det tolkar jag som att du är connected till Norwegian. DS.
Det är förstås tråkigt att du och några relativt få andra har förlorat sina resor men precis som någon annan skrev så berodde det på pandemin.
Norwegian tvingades in i en våldsam rekonstruktion och under en sådan får de inte betala skulder. Hade de istället gått i konkurs så hade igen av kunderna fått något tillbaka. Nu blev det bara ett fåtal.
Nu ändrar man lite till, troligen för att kanske slippa några fler “gamla” kostnader, från 1a November byter Norwegian ICAO koder.
Flighter inom och från Norge ska gå på det nya DY/NSZ callsign och utföras av Norwegian Air Shuttle AOC
Flighter inom och från Sverige, Danmark, Finland och Spanien ska gå på det nya D8/NOZ callsign och utföras av Norwegian Air Sweden AOC.
So NAX och IBK försvinner nu.
Norwegian tar det till rätten för att reda ut vad som är korrekt – inte så konstigt. Varför skulle de betala en enorm avgift om den inte är korrekt?
Att det blev en massa resor inställda under pandemin och att ett fåtal kunder förlorade sina pengar är såklart beklagligt men knappast något man kan klandra ett företag för. Alternativet hade varit att gå i konkurs och då hade ingen passagerare varken sett rökan av resan eller pengarna.
@pf, FYI jag har ingenting med SAS att göra, och har aldrig haft det.
Patetiskt att du fortsätter påstå att alla som kritiserar ditt älskade Norwegian är SASare.
Däremot är jag en utav många som har fått resor med Norwegian inställda utan att få kompensation från Norwegian!
Kommer aldrig mer att boka med det där oseriösa bolaget. Att nya VDn hävdar att Norwegian nu är et annat bolag än förr är lögn, som vanligt.
Viking, spørsmålet er jo om Norwegian kunne betale det, når vi var under restrukturering.
Dessuten var det kalkulert ut fra trafikkvolumet til det “gamle” Norwegian FØR pandemien. Det samme er “straffeavgiften”
Nå havner nok saken i rettssystemet, og med god mulighet for vinst for Norwegian.
Så hverken du eller andre, fra SAS-klanen, bør ta vinst på forhånd.