Det finns 6 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Svar till Realisten
Skrivet av Eurobonus Guld, 2012-12-08 01:32:45
Du har helt rätt i att reguljärt flyg bygger på att det finns passagerare i båda riktningar. Finns det passagerare i en riktning så följer normalt också det omvända så tillvida att inte alla väljer att ta båten på vägen hem!!
|
|
Realisten
Skrivet av Inte ens med gratisbiljetter, 2012-12-07 16:38:20
Reguljärt flyg bygger på att det finns passagerare i båda riktningar. Det finns ett behov nära noll av spanjorers intresse för Umeå, (eller Vännäs, Hörnefors etc). Detsamma gäller Londonbors intresse för samma orter med den språkliga hybriden Nordic Air Sweden. Det spelar ingen roll hur mycket pengar från kommuner, landsting, stat och EU som pumpas in med vackra ord.
|
|
Tomma plan på returer??
Skrivet av NosJel, 2012-12-07 15:25:09
Eftersom planen Norweigan flyger ToR Umeå är stationerade i Alicante och i Las Palmas blir det inga tomflygningar, men tyvärr omvända flygningar!
|
|
Inte skonsamt för miljön.
Skrivet av Börje med slutet!, 2012-12-07 14:37:09
Att flyga tom med ett flygplan för att hämta de som vill flyga! Lika blir det när man lämnat exempelvis Umeå för att ta sig dit där människorna finns! Mycket dåligt för miljön!!!
|
|
Norwegian Umeå
Skrivet av Roger, 2012-12-07 13:39:38
De tror jag inte på, Norwegians första plan till Gran Carnaria från Umeå var fullbokat, dvs bättre än vad Norwegian räknat med så nog fan vill vi Umebor också kunna resa utomlands och att slippa Arlanda är bara skönt!
Till Alicante kommer jag själv flyga till i sommar! :)
|
|
Dåligt underlag
Skrivet av Realisten, 2012-12-07 12:20:17
Norwegians satsning blir nog inte så långvarig på Umeå. Passageraunderlaget räcker inte till för mera frekvent trafik än tillfällig charter. I sammanhanget nämndes inte ens Nordic Air Swedens påstådda trafikstart från Umeå....
|
|