Norwegian 787 vs SAS 330 sittkomfort
Vilket flygplan har bekvämast stolar i ekonomiklass?
svar
Eftersom jag reser med fru och ett 5-årigt barn så känner vi oss mer
nöjda med 3+3+3 så vi kan ha en egen “rad.” DET är viktigare.
Jag har haft möjlilgheten att flyga med båda bolagen ett flertal gånger till USA.
Jag måste säga att jag föredrar SAS nya kabin och dess stolar i både SAS Go och Plus jämte Norwegian.
Sätes konfigurationen hos SAS 2-4-2 i Go och 2-3-2 i Plus faller mig mer i smaken en den hos Norwegian, 3-3-3 i ekonomi och samma som SAS i Plus 2-3-2.
komforten är bättre hos SAS i GO (ekonomi) men likvärdiga i Plus kabinerna hos båda bolagen.Jag känner mig dock mer utvilad efter en flygning med Norwegian än med SAS tack vare det lägre kabintrycket i 787an.
Men för mig blir det ändå SAS som får ta mig dit jag ska om man ska gå på komforten och hel helhetsbedömning av själva flighten och servicen ombord.
Tydligen går det inte att diskutera det här ämnet på ett vettigt sätt, tråden har redan saboterats av sign. Thomas som tydligen är ett troll som alldrig har rest nånstans, trist att det måste vara så här.
Har flugit med både 787 och SAS A330 de senaste 9 månaderna.
Min favorit är A330, säteskonfigurationen 2+4+2 är överlägsen. Ingen plats har mer än ett säte mellan sig och gången. Stolarna är sköna och benutrymmet är bra.
B787 största nackdel är säteskonfigurationen 3+3+3 och de tunna sätena. Den enda för mig användbara platserna är gång plats i mittenraden. Behöver inte störa någon annan och minimal risk att bli störd.
SAS har också en fördel då maten ingår vilket gör serveringen ombord betydligt smidigare och mindre störande.
Det är helt korrekt att man inte känner sig så dehydrerad efter en flygning med B 787 som med andra flygplan, beroende på att luften i kabin på B 787 inte är så torr som på andra plan.
Wi-Fi finns inte på Norwegian Longhaul. Finns på SAS men är inte gratis på SAS Go
Båda har LED Mood lighting i kabin. ljus i olika färger.
Jag föredrar personligt SAS A 330 då stolerna är bättre och man harlite mer plats.
Och ja, har rest med båda och blev inte Kjos fast
Sittkomfort är en sak, storlek på fönstren är säkert intressant för alla under fem år. Dock är kabintryckshöjden lägre i 787 samt luften både renare och inte alls lika torr vilket gör att du bör känns dig mindre sliten efter en flygning.
@Dievel, nej, går inte att jamnföra. SAS flyger 15 år gamla kärror med nya stolar. Norwegian med nya, state of the ar plan. Snabbare, bättre og billigare. Your choice!
De som kommer svara har bara flugit med endera och kommer att skrika ut att det är deras favoritbolag som är bäst. Förvänta dig ingen fakta.
Har Norwegians 787 gratis internet ombord som deras 737 har?
Med nya plan och ny kabin är komforten på SAS ekonomiklass så mycket bättre än vad den är på Norwegian, främst så känns Norwegians 787 mycket mer trång än SAS A330 tror det har att göra med lay out på stolsraderna 3-3-3 mot 2-4-2 detta betyder mycket när det upplevd komfort. SAS nya stolar är också mycket bättre än stolarna som Norwegian har valt på B 787.
Det som är bättre på B 787 än på A 330 är att B787 är mer tyst och fönsterna är större.
Jag har varit med båda bolagen till New York, och har därför haft möjlighet att jämföra.
Norwegian 787, mycket bättre, ochså bättre air, och det går snabbare.