Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

LFV i ett nötskal

Tråden startades av Fredrik

“Våra konkurrenter ligger inte på latsidan” Det gör vi och lägger sen skulden på kunden…

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=5300965

Publicerad den 2012-10-10 15:11
Skriv ett svar
Antal svar: 11

svar

Ego
2012-10-14 18:49

http://sv.wikipedia.org/wiki/Myndighet

Vi kan tjafsa vidare om detta, begreppet myndighet är ett flytande begrepp. Det hela lär ge sig framöver då det blir AB av det mesta.

ego
2012-10-14 11:42

LFV är väl ingen myndighet? Att deras anställda verkar tro det är en sak, inte samma som sant….
Vilka Flygledare saknar utbildning? Att det går att flyga utan riktigt cert vet vi ju men det andra måste vara en nyhet du kan få tipspengar av kvällspressen för….

cq
2012-10-13 12:02

Säga vad man vill om LFV men flygledarna har i alla fall utbildning för det man gör.

Scäfern
2012-10-12 17:17

Jönköping är bara en av flera pudlar som levererats efter avregleringen 2010. Stänger Arlanda tornet 1 mars 2011, Stockholms dyraste kontorsadress Waterfront, försöker invadera Spanien utan rikets veto, överklagar sig själv, låter kunderna hängas ut, mm, mm.

Vilken lekstuga och dyr sådan.

ego
2012-10-12 07:55

Alla kan missa och komma försent, det kan hända även den bäste. Vad som blir pinsamt är att providern skyller på kunden, som enl. artikeln inte gjort fel och nu är små sur (med rätta ) för att ha fått skulden. I detta läget borde LFV och deras personal bara göra en pudel och be om ursäkt, att fortsätta lägga skuld på andra blir bara ännu värre.

Pelle
2012-10-11 15:35

Jaaaa – kan det vara en “liten ACR:e eller en stor LFV:e”. Länge leve nya Luftfartsverket!

Luftis
2012-10-11 15:27

ACR-anställd? 😀 Det är rätt pinsamt och genomskinligt!

F.d. Luftis
2012-10-11 13:03

Att Luftfartsverket lägger ansvar på någon annan är otroligt upprörande. Lägg ner era mansfasoner och myndigheten! Innan konkurrens rådde inom ATS var det pinsamma aktioner för att tvinga fram högre priser, dyra och ineffektiva avtal. What a waste!

HQ
2012-10-10 16:36

Knappast något att skriva om. Det händer och kommer att hända igen oavsett provider. Men det är alltid kul för foliehattarna att gapa och skräna om statliga verk.
Händelsen på ESSA var befogad, det vet man om man är lite påläst. Det kommer också att hända igen om AG ser sina anställda som något onödigt ont…

FL ESSA
2012-10-10 16:27

Var ju värre när Arlandatornet stängde i mars 2011. Då var det stängt hela natten och ingen ville komma ut och arbeta. Ensam i position är ju inte flygsäkerhet… eller jag menar roligt. :-((

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500