Malmö Aviation förbereder för nya flygplan
Publicerad den 12 augusti 2013
Tio nya flygplan i Bombardiers CSeries och option på ytterligare 10. Med start nästa år ska Malmö Aviation genomgå en total förnyelse av flottan när de nuvarande trotjänarna Avro försvinner.

– Den andra delen av organisationen arbetar med det som vi kallar Entry into service. De arbetar tätt tillsammans med tillverkaren efter en angiven plan för hur olika moment ska genomföras för att flygplanen ska kunna integreras. Det gäller till exempel träning av piloter och kabinpersonal och utbildning av tekniker.

Kommentarer
Friskt vågat, mycket vunnet.
Ni blir kvar på BMA och har en än mer lysande framtid och vinner ytterligare mark, både inom inrikes samt charter.
Hur kan Mavia så självsäkert gå o köpa xx antal av detta flygplan om man inte med säkerhet kan op från Bromma? Den K-märkta byggnaden där ligger för nära i hänseende till hinderfrihet i sidled. Inget är ordnat hur man ska hantera denna byggnad. Det stinker! Se t ex http://lae.blogg.se/2013/july/debattartikel-om-bromma-flygplats.html
Väldigt snyggt och ståtligt luftfartyg!
Ser otroligt snyggt och stilrent ut! Klart snyggare än både B787 och A350 enligt min mening(Även om det är viss storleksvariation) Ser redan fram emot att få se de i Malmö Aviation´s färger!
man ligger aldrig ens i närheten av MTOW
med shorthauls flygningar oavsett payloaden
möjligen MZFW men den begränsningen är strukturell
– Vi ska naturligtvis använda dem i den ”vanliga” trafiken på våra inrikeslinjer, men det ger ju också möjligheter för oss på nya marknader, framför allt på chartersidan.
Fattar inget alls, vad är det MA ska utforska?
Om det sker en enda olycka med ett kommer-siellt plan på Bromma så skulle man nog stänga ner helt, å flytta allt till Arlanda. Då har MA ingen konkurrensfördel längre. Hög politisk risk i deras satsning. Hoppas dock att allt går bra och att miljömupparna får uppleva att det går bra att flyga “tyst” på Bromma med ny tekonolgi. Charter borde ge bra med extra intäkter till MA.
Vad händer med Swedeavias Bromma planer?
Vem är det som uttalat sig i artikeln? Det här är ju värre skräp än Di, Aftonbladet och Expressen tillsammans. Skärpning!
Flygtorget har reviderat nyheten. Bombardier är fortfarande försenade med sin testflygning.
Vid MTOW behöver C-Series Start/Land:
CS100 1.463 / 1.256 meter
CS300 1.890 / 1.494 meter
Första maskinen är inte i luften ännu. Där efter räknar Bombardier att leverera första maskinen till kund 12 månader senare (om testflygningarna går 100% bra).
Vem är det som skriver dom har lögnerna? “som nyligen genomförde de första testflygningarna” SKITSNACK! I förra artikeln så stod det att Sverige och Irland är dom 2 enda länderna utan direktflyg till USA’s västkust. SKITSNACK. Norge, Finland, Baltikum, Vitryssland, Ukraina, Polen, Tjeckien, Slovakien, Ungern, Balkan, Grekland, Österrike, Belgien, Spanien, Portugal och säkert många länder till saknar direktflyg till USA’s västkust.
Hur kan det bli så djävla fel?
Vad är det för skitsnack i artikeln?
“Enligt Bombardier, som nyligen genomförde de första testflygningarna, ska de flygplanen börja levereras under första kvartalet 2014.”
Första testflygningen har INTE genomförts och ligger flera veckor bort i tiden. Därefter väntar minst 12 månader intensiv testning. Om Mavia får ett enda flygplan före 2015 så ska jag käka upp min hatt.
Roligt för Mavia och detta verkar vara en lysande satsning. Grattis och lycka till!
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten