Skriv ut  

Heathrow-fiasko kostar British Airways 190 miljoner

Flygnyheter, Mats Palmgren, den 4 april 2008
Flygplatsen Heathrow i London öppnade förra veckan sin nya Terminal 5. Allt gick inte bra. Flera hundra inställda flygningar, tusentals förlorade väskor och ett ifrågasatt varumärke kostar British Airwways £16 miljoner, mer än 190 miljoner kronor.

Kostnaden inkluderar ombokade flygningar, sortering av bagage, hotellrum och förlorade försäljningsintäkter när resenärer väljer andra flygbolag för att slippa kaoset på den nya terminalen.

Flygbolaget har ställt in 431 flygningar på grund av Heathrows problem med bagagehanteringen, rapporterar The Guardian 3 april.

Fortfarande har British Airways 14 000 väskor som ska levereras till passagerare runt om i världen. När väskberget var som störst förra helgen innehöll det mer än dubbelt så mycket bagage.


   Skriv ut   Tipsa en vän
Pilotshop
Air-BP
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev