TR 737NG i Maj
Behöver en partner till en Type Rating på 737NG i Maj. Blir ju lite rabatt om man är två och så mycket lättare att boka en kurs så tänkte kolla här om någon är sugen??
svar
För er F/O som innehar giltig 737 rating så söker Air Serbia piloter. Bra start att få lite timmar och OK betalt!
Negativitet leder ingenstans!
Boeing, vilket TRTO arbetar du för?
Har du inte tid på typen behövs mer line training, något bolagen inte har mycket kapacitet för när sommarsäsongen drar igång.
Vart ska du ta ratingen?
Känner många som har gått på niten att köpa TR för att sedan aldrig få jobb på typen de köpte. Var försiktig!!!
Nu vet vi ju inte i vilket syfte TS ska ta sin, om du redan har jobb klart är det bara gratulera och hoppas att du hittar en partner till simmen!
Du löser inget med att köpa en TR.
Det är de som testas och som uppfyller krav & tester som får sina jobb utan att betala sig fram.
Dessutom är Maj den sämsta tiden att ta en TR i eftersom man skal vara klar redan i Januari för att få jobb säsongsvis, sommar charter & vinter charter.
Köpa TR för inget positivt med sig eftersom bolagen kräver minst cirka 500 timmar på typen.
Jo det finns TR att köpa med LT (Line Training).
Problemet är inte att du blir av med massor av pengar utan när du skall söka arbete så ser arbetsgivare var du tagit din TR och att du betalat och förstört vår (piloters) arbetsmarknad ännu mer för att betala för att jobba.
Sök en utbildning som är kostnadsfri typ TFHS!
Där testas du och de ger er utbildning och TR som leder till ett arbete.
Det utbildas mycket fler piloter med dessa krav och därifrån tar flygbolagen sina piloter.
Idag är du inget bara för du har en “papperslapp” där det står att du har TR på en 737.
Du drar bara på dig en större utgift som du måste hålla i om du tror du ska få ett arbete någon gång i framtiden eftersom du ska vara current på typen när du ska få ett jobb.
Det är en bra rating att ha och helt rätt tid. Se till att vara klar innan chartersäsongen börjar (då behöver mitt bolag folk). Samtliga skandinaviska bolag är i behov av folk då; möjlighet att få ett sommarkontrakt; Primera, JT, SAS, Norwegian.
Lycka till!
/ Andreas
Nu är det möjligt att Dane (trådskaparen), inte är en low timer, och allt han behöver för jobbet är en type rating.
För att köpa en TR utan något jobb eller i alla fall få flyga maskinen efteråt, har många insett är en dålig idé.
Vill du jobba i sverige så börjar det bli en nackdel att redan ha rating. Sas tar inte in utan tid på typ med enbart rating. TP bolagen vill inte ha dig då du drar om du får ett jetjobb. Dyr rävsax att sätta sig i.
Varför söker du inte Ryanair? Eller väntar på att SAS anställer fler piloter framöver?