Airbus på Bromma
Jag hörde buller över STO/Kungsholmen, med Torsdagens sydliga vindar. Enligt FR24 startade precis Bryssel-linjen från ESSB_r12 med individen: OO-SSE.
Har man börjat operera med Airbus319 (-100 modellen med CFM56-motorer) med regelbundna rutter mella Stockholm och Bryssel, med sådana 12 år gamla Belgien-registrerade flygplan?
svar
Om BRA bestämmer sig för A319 ceo/neo, hur många behöver man egentligen för att uppräthålla dagens Avro trafik?2,3,4,5,eller 6 st?
BRA verkar inte på något sätt vara särskild sugna på att investera i en förnyelse av jet flottan.
A319 är på tok för stor för BRA A 200 serin skulle passa bättre, men som det ser ut i nuläget behåller man sina gamla Avros så länge det går, och sen bara ha ATR flotta.
Kommer bli många Airbus 319 på BMA framöver??
A319-100 flyger för fullt på Bromma dagligen till Bryssel.
Nej den är för tung och det kommer aldrig bli aktuellt på Bromma
Kan en full 319 starta och landa på BMA??
Easyjet har 156 säten i sina A319 och ändå ganska OK benutrymme. Kanske dags för en bas på Bromma?
Du är inte på Bromma så ofta eller?
BRA har 13 st ATR72. De äldsta har väl iallafall flugit sedan 2008 och de yngsta kom 2017
Är Brussel Airlines som flyger med Airbus på Bromma
Såg flertalet ATR på Bromma i veckan. När började man köra med det?
@realist (respons till själv)
Jag fann FT-forumets filter-sök, med en gammal tråd i ämnet
http://www.flygtorget.se/Forum/Detaljer.aspx?ForumKatID=1&ID=233053
Angående flygBRA; undrar om A319 inte är lite tung & dyr, jämfört med ny-
design:ade 2010-talsProdukter, med~130säten.
(”A220”/CSeries-300 eller Embraer-e195-E2)
A319 är ett BRA alternativ…
De har en dubbeltur idag. Om nu A319 är godkänd för BMA undrar man ju varför inte BRA tar steget dit?
Det är väl BRA som flyger med Airbus numera?
Svaret är jakande