Göteborg-Lyon
Så får vi tillbaka Göteborg – Lyon. Denna gången med Air France.
http://airlineroute.net/2012/07/30/af-lysgot-sep12/
svar
Volvo har ett avtal med AirFrance för oss volvo anställda,men då det nu ligger på oss att strama åt så reses det mindre o som jag förståt har det påverkat turena o planeringen för Airfrance på linjen.
Så du menar om det hade vart Air France själva som körde linjen så hade det vart bättre än inhyrda Brit air ?
Så bara för att Göteborg har bra connections så betyder det inte att vi kan behöva direktlinjer ut från Sverige !?
Inte för att kasta grus på Air France , men jag har flugit rutten 3 ggr. Alla 3 gånger var Air France “Operated by BritAir”. 2 gånger en gammal sliten F100 dessutom.
Göteborg har väldigt bra Connections med AMS, CPH, FRA så även om vi behöver byta plan ibland, så når vi hela värden med ett byte som är 40 – 100 minuter bort.
Det finns inte många linjer med Air France där du inte behöver byta i Stökiga Paris, så det är la en lättnad.
Air France är lite roligare än Sas.
@Lågprisprofilen
Preben håller på att dö ut lika mycket som muslimerna ökar i Köpenhamn!
Jo fast om alla resenärer betalar bra för åka Göteborg – Lyon så kan de vara lönsamt ?? Volvo & Renualt Lastbil har ju ett samarbete vilket Tydligen Air France snappade upp… Men när har SAS Någonsin satsat på Göteborg ?? Uppenbarligen kan man inte ha ett företag som ägs av 3 länder och satsa på ett lands huvudstad!
@Mackan
Konstigt? Inte alls! SAS kan inte hålla på med direktlinjer ut i Europa från Göteborg, hur fasen skulle det se ut va om folk fick flyga vart de ville med direktlinjer? Nej! Preben måste ha sitt, så är det bara! Alla vägar bär till Kastrup!
Nu när Air France har GBG-Lyon… Någon som vet hur har det sett ut för dom?? Fyller dom CRJ under varje flygning, Jämfört med hur det gick för City Airlines. För den linjen kanske skulle va lönsam med lite kokurnans ?? För Göteborg är nog den ända staden i Skandinavien med en dirket linje till Lyon. Kollade priserna och dom ligger runt 4000, Hur kommer det sig ?
Volvo borde kanske startat en egen Göteborg – Lyon linje..
Jag vet inte om det var den lönsammaste men det var iaf den linjen med mest beläggning. När dom hade MD80 så flög dom MD:n på Lyon linjen och sen när MD:n försvann körde dom ofta med dubbla E145. Så underlaget finns.
Det stämmer Lyon var den som gav mest plus av alla Citys linjer, men sen fanns det ju flera av City destinationer som gick kraftigt minus. Tror mig minnas att Lyon var den bästa linjen totalt i City/Skyways.
Vad många lönsamma linjer City verkar ha haft… Konstigt att inte bolaget gick så bra… Eller kan det vara så att ni som skriver om alla Citys lönsamma linjer egentligen inte vet….
Konstigt att SAS inte satsar mer på CRJ som fungerar bra. Tänk vilken konkurrens dom skulle kunna ge sina motståndare med denna typ av maskin på linjer med lite mindre beläggning eller kunna flyga mer ofta på en del linjer. När ska SAS börja “tänka” rätt och ge motståndarna lite tufft motstånd?
Sorgligt att inget skandinaviskt bolag tog upp denna linje, hade tex varit perfekt för SAS med deras CRJ.
Detta var Citys mest lönsamaste linje!!