Öppen fråga till NotSAS
Jag satt och tittade igenom de äldsta trådarna här på forumet och ser att du (NotSAS) har varit aktiv här på forumet under en väldigt lång tid. Jag tycker att du ofta har väldigt bra poänger i dina inlägg, samtidigt som en enormt kritisk och skeptisk syn gentemot SAS lyser igenom. Ibland känns det nästan hatiskt.(?)
Jag kan inte sluta undra vad det är som står bakom din inställning mot SAS. Jag skulle tycka det vore väldigt intressant om du ville berätta lite om vad som ligger bakom denna långvariga process mot SAS. Förstår om du inte vill det, men jag är seriös i min undran och skulle tycka det vore väldigt intressant att höra lite bakgrund!
Hoppas du blir kvar ett tag till här på forumet och väcker lite tankar och känslor, trots att SAS nu tycks vara räddat för den här gången!
svar
Om ni nu ska själa en signatur. Ge tusan i min.
Sorry. Jag menar totalt rätt.
Tråkigt att någon återigen stjäl en signatur och utger sig för att vara NotSAS. Till alla läsare: kom ihåg att NotSAS skriver aldrig inlägg på bara en eller två rader. Han är känd för att skriva uttömmande förklaringar på hela sidor!
Ni har alla totalt fel om LaPaige.
Intressant utveckling av den mytiska legenden LaPaige. Ibland är hon kvinna, ibland man! Ibland har hon slutat på SAS, ibland jobbar hon/han på kortare distanser.
En del säger att hon jobbar på AF i Halmstad, andra i Ängelholm. Om jag minns rätt så träffade NotSAS både LaPaige och Flyfish.
Kanske dags för NotSAS att lösa tvisten om LaPaige. Tråden handlar ju faktiskt om honom.
La Paige är en man, kan vara bra att veta.
För några år sen gav ju denna “La Paige” ut sin msn-adress och jag snackade en del med henne där. Om det nu är samma person som jag har på Facebook, vilket jag skulle tro, så stämmer det att hon jobbar på SAS.. Ivf om man ska titta till senaste statusuppdatering om en femdagarsslinga som gjordes för ett par dar sen.
Lisa: Mina källor är pålitliga till 110%. Tro mig, LaPaige har aldrig slutat på Sas. Halmstad och nybliven mamma? Haha. Jo, och jultomten bor på Cypern! La Paige jobbar kvar (hon jobbade bara för några veckor sen på en flight från Cph till Arn) och bor kvar i Sthlm.
Petrus, du har blandat bort korten. Det var inte Emanuelle som talade om LaPaige. Det var NotSAS.
LaPaige slutade och började på AMS i Halmstad är obestridligt. Att hon nu skulle jobba för SAS igen som nybliven mamma kan du glömma Petrus.
Kolla dina källor för du är inte trovärdig när du trollar med korten.
Ja du mamma, dina erfarenheter är dina.
Mina erfarenheter som pax är det jag skriver, som kapten på bolag där jag arbetar vet jag att servicen är på topp och vi har scandinavisk crew och det är inte SAS.
Fly safe
Med vänlig hälsning,
Kapten
Ps vad en nolla för mycket kan få en del att haka upp sig 🙂 ds
@Kapten:
Flygbolagspersonal vet mindre om flygindustrin än frequent fliers som reser med olika bolag/olika flygplantyper, och som till skillnad från dig, flyger som betalande passagerare. Hur många business lounges, tex, har du sett? Hur många first class lounges? Hur ofta köar du med andra passagerare vid incheckning eller boarding? Har du jämfört boarding procedures mellan olika flygbolag? Hur ofta betalar du för egen “mat” ombord? Vad har du för erfarenhet av kabininredning/layout mellan olika flygplan och olika flygbolag? Hur ofta har du sett löjliga filmer på flygplanets videosystem? Vet du skillnaden mellan kollektiv och personlig service? Dina flygtimmar i cockpit på eget bolag ger dig noll erfarenhet av passagerarnas upplevelser på ditt eller konkurrerande flygbolag.
Till Sjo:
Som jag tidigare sagt utgår jag från mina upplevelser!
Har flugit många långflygningar med Lufthansa (dit SAS ej flyger).
Enligt min erfarenhet/upplevelse är SAS bättre.
Om något går fel är SAS betydligt bättre att åtgärda problemet (kolla även med Allmänna reklamationsnämnden, Lufthansa sämst).
Smaken är som baken delad!
Emanuelle: Just for the record, personen med signaturen LaPaige jobbar fortfarande kvar som flygvärdinna på Sas i Sthlm.
Att SAS ar battre an United haller aven jag med om, det ar dock som att saga att duggregn ar battre an skyfall, inget av dem ar bra och jag undviker bagge.
Haller dock med om att Star Alliance ar bra, men da med bolagen Thai, Singapore Airlines etc.
Sjalv har jag mina bonuspoang i Lufthansa som jag tycker leverarar en betydligt battre produkt an SAS,
Mycket roligt att läsa denna tråd, alla förstå sig påare, som skriver här! Gå ihop och köp SAS då, vad jag har hört så är det till salu! Billigare kan ni nog inte få det. Alla samlade kunskaper här. Måste bli ett lysande bolag!
Jag åker gärna med er i framtiden!
😉
Kapten
Är det samma signatur som har 110000 timmar på airbus i annan tråd ?
Hej,
SAS är ett seriöst bolag som jag litar på i alla väder. De har en bra service som inte är överdriven
utan skandinavisk naturlig vilket jag gillar mer än den onaturliga service du får av personal som har piskan efter sig, typ Turkish , Thai m.m.
Jag har 14000 timmar i luften och tror att jag har en viss erfarenhet av branschen.
Med vänlig hälsning,
Kapten 330
Till Sjökapten!
Jag utgår från mina egna upplevelser! Då kommer SAS på första plats.
Det finns flera flygbolag som har trevlig personal, men ett mycket dåligt serviceupplägg. Mat dryck serveras ej på ett bra sätt mm.
Har de senaste10 dagarna besökt tre världsdelar med ca 43 timmar i luften och 10 flygningar. Har flugit med SAS och United. United är ok men SAS är bättre.
StarAliance är en mycket sammanslutning som flyger till mer än 1200 platser. Man kan checka in sitt bagage i Orlando och sedan hämta ut det i Kiruna. Effektivt…
Om Du har flugit med mer an 100 bolag sa hade Du nog flugit med ganska manga som ar battre an SAS, titta bara pa rankingen, tre stjarnor ar inte mycket att skryta med.
Ar sjalv alltid trevlig mot service personal, vare sig de jobbar i kassan pa ICA eller pa ett flygplan, dock, som service personal maste man vara trevligt OCKSA mot otrevliga gaster, de ar de som betalar lonen.
Skulle tro att de som klankar på SAS, Gör det på grund av avundsjuka. För att SAS personalen har bättre anställnings villkår än på DY och Ryan, även efter det nya kris avtalet . Eller att man inte fått jobb på SAS. Sen har vi kategorin luft luffare som inte har råd att flyga med flagg bolagen,men skulle gäran få göra dett någon gång i sitt liv. Jante lagen. Ingen ska få ha det bättre än mig.