Emirates backar från order – kan vara slutet för Airbus A380
Publicerad den 1 februari 2019Kommentarer
Det var för mig klart att 380 skulle försvinna så fort jag hörde och läste om denna koloss
A340 har varit bra för SAS i alla fall.
Trenden är ganska tydlig hub/ feeder konceptet är på väg bort. Mindre flygplan som kan flyga längre möjliggör longhaul från mindre städer.
Den kommande 316mtow A350-1000 är ett fullgott alternativ till A380 dessutom jobbar Airbus med en än högre MTOW version till Qantas sunrise projekt
A380 är en flopp, liksom A340.
A380 har gjort sitt. Nu är det B787/A350 åldern som kommer. A380 kör de på destinationer där de kan göra bra ekonomi. De är borta om 15 år.
Idag tycks A350 och B787 vara det som efterfrågas och det går ju mot än mindre narrowbody även på kortare långlinjer. A380 och 777X är för stora idag men vem vet hur det ser ut imorgon..
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten