Ryanair rapporterar nettovinst
Publicerad den 30 januari 2024Kommentarer
A Sweat Shop in the air. Never!
@Mr Edvard
Bolag precis som allt annat förändras med tiden, idag är närmare 80% av piloterna på Ryanair direktanställda, inklusive mig själv
Dock finns valet att vara enskild firma/contractor för de som vill eller de som stationeras på det polska dotterbolaget där det är marknadstandard
Nu om du ursäktar ska jag luta mig tillbaka i soffan och njuta av tanken att jag med 100% har ett jobb om 1 år…vilket ingen på svenska pilotmarknaden kan, mot mer gröna siffror!
Den som inte ser skillnad på Ryanairs tjänster gentemot normala flygbolag får gärna vara omedvetna!
Två till tre flygningar per vecka från en ort är inget annat än ….
De är det dyraste flygbolaget sett till den service de erbjuder.
De tjänar pengar på sin minimala service. Det är du som flyger med dem som betalar.
De flyger ofta endast från flygplatser som ger dem stora rabatter på startavgifter mm.
MR Edvard varför gör inte alla så,?
Ryan tjänar ju pengar och de skyller aldrig ifrån sig på andra eller yttre faktorer. De behöver dessutom aldrig pumpa skattebetalare på pengar.
Erbjuder desutom säkra med std eta på tid i relativt nya flygplan, vem kan klaga på detta?
Ryanair hade två förlusttyngda verksamhets år under pandemin!
Det var betydande förluster.
Man är duktig att ta betalt för minimala tjänster. Under pandemin var ca 60% av pilottjänsterna enskilda företag och kostade Ryan inget när de inte behövdes ändå stort underskott.
Det måste vara något fishy fishy med de andra bolagen som inte kan leverare bättre ekonomi. Underleverantörerna gör vinst på flygplansleasing och alla andra kringtjänster.
Sen skyller bolagen dessutom på personalkostnader?
185 miljoner passagerare och drygt 20 miljarder SEK i vinst innevarande år. Och kunderna återkommer gång på gång trots avsaknaden av glättiga bonusprogram och utan att envisas med genomgående flygningar med skyhöga kostnader som ingen vill betala för vad det egentligen kostar.
Ett i allt imponerande bolag.
Håller tidtabell ung flygflotta.
Affärsmodellen är ganska enkel sälj ut alla stolar, rea om det behövs, få in de pengar som kan fås, då görs vinst även om kostnader ökas som fuel etc. Andra skyller på ökade kostnader, då de gör sina konstanta förluster.
Varför gör inte andra samma?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten